ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Heineken skrivet 15 januari 2007 kl. 18:52:07
-
Tjena, nu e jag i inkörningstagen,
men när jag börjat rulla ett par service:ar,
vad och hur ska jag trimma en jumbo på bästa sätt ?
vad börjar jag med ?
vad ger det för effekt ?
förslag nån ?
// Heineken
-
Det vanliga är att man byter luftburken, till en mer öppen sådan, helst UNI-filter! Sen byta munstycket i förgasaren och kanske till ett helsystem, men om det är samma motor i din som i en TGB Blade så får man inte så mycket mera effekt än så du har! Du kan ju dreva den också men då kanske kraften försvinner lite! Själv tycker jag att just TGB Blade 250 går bäst som den är!
-
tack ska du ha.
Vad kostar det att byta ut dessa delar ?
-
Kraften behöver inte försvinna om man drevar. Mindre framdrev eller störrebakdrev så får du bättre ax men lägre topp.
-
ok, det är typ som när man drevade moppen förr i tiden =)
-
Japp, precis som med moppen!
Tänkte på att den tappade kraften i topp, asså att den inte orkade varva ut helt, har för mig att det blev så på kussens TGB Blade 250!
-
Kanon! Tack ska du ha.
-
Hejsan
Fick min röda i lördags , dock har jag inte fått regplåtarna ännu.
Måste bara säga vilken underbar maskin ,trots att man inte vågar pressa den ännu . Min levererades med rostfritt effektsystem som egentligen är till Kymco men passar rakt av , fick ett underbart ljud samt bättre gaspespons än med orginal. Nu väntar man bara på regskyltarna.
-
Tjenare Gasse!
vad fick du ge för att få medlev rostfritt effektsystem
sen undrar jag hur du gjorde med fälgarna, tog du krom fälgarna eller orginal ?
Jumbo! Rox!