ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: ingemar skrivet 5 januari 2007 kl. 20:13:51
-
En vän till mej som har likadant maskin som jag.han har blivit stoppad 3 gånger av polisen på en och en halv vecka och gapat om att regskylten sitter fel där bak..martin har sagt att polisen få då vända sej till återförsäljaren där maskinen är köpt..återförsäljare säger att den är godkänd och vägverket vet inte hur dom skas tolkas som eftersom maskinen är då godkänt inför försäljningen....titta på bilden nedan så ser ni att bågen skymar sikten på den..vad görman....martin fick 900:- i böter och anser som helt orimlig....vad säger ni!!!
(http://i11.tinypic.com/2enx56b.jpg)
-
Det begriper du väl själv att man inte kan hänga en massa grejer FRAMFÖR nummerskylten......det gör ju faktiskt den oläslig :wink:
-
Det begriper du väl själv att man inte kan hänga en massa grejer FRAMFÖR nummerskylten......det gör ju faktiskt den oläslig :wink:
Men hallå..det är ingen som har lagt en massa saker på regskylten..den kom så i från fabriken..ser du bågen bak på maskinen...den är en del av ramen.....
ingemar
-
jag skulle ha vägrat att ta imot böterna .& säga att det får han ta med vägverket efter som dom har godkänt den. :D :D
-
Skyffla vidare böterna till ÅF, det är ju faktiskt dom som har monterat skylten, och sen bedyrat att hojjen är godkänd för att framföras på allmänna vägnätet.
-
haha....lustigaste jag hört på länge.....jag hade vägrat att betala me.... inte ens tagit imot böterna
-
hoppas att han inte har skrivit på och erkänt bötes beloppet, för då är det inte så mycket att göra förutom att försöka kräva åf på beloppet..
men har han ej skrivit under så går ärendet vidare till åklagaren som förhoppningsvis förstår att det inte är erat fel, det brukar i regel bli tal om att fallet avskrivs.. Lycka till
-
Problemet är nu att jag har pratat med honom och att han har redan betalat belopet på 900:- men kan ändå få chansen att få tillbaka summan om detta är felaktiga...
Ingemar
-
är hojen reggad med lasträcke bak?
-
är hojen reggad med lasträcke bak?
Jaa eftersom det är en XT utförande maskin..den beställdes så när vi köpte dom..jag själv har inte blivit stoppad av polisen på grund av reggskylten..men därimot har jag fått förfrågningar om jag får köra den på vägen..polisen har då tydligen inte fått vetskap fortfarande trots att detta blev lag att framföra en reggad maskin år 2003
Ingemar
-
troligen så har dom reggad den med skylten längre ner. Den går att flytta ner en bit om man vill det
-
troligen så har dom reggad den med skylten längre ner. Den går att flytta ner en bit om man vill det
Det går inte att flytta den längre ner..för då kommer den bort i från skyltbelysningen.och då lär dom gnälla på den åxså...
Ingemar
-
När hojen typas in så tror jag ej att regskylten sitter på. Det är nog upp till ÅF att montera den på avsedd plats. Ansvaret för att skylten skall vara läslig åligger ägaren/föraren. Däremot så är det klantigt av ÅF att montera den på detta sätt (om nu inte ägaren flyttat på den). Vad gäller böterna på 900 kr så var det billigt. Gällande taxa idag är 1500 kr (mot tidigare 300kr). Om jag vore ägare skulle jag ta ett snack med ÅF, kanske kompenseras med lite nya prylar till hojen.
Om det är en ordningsbot som utfärdats så är det att anse som en laga kraftvunnen dom som ej går att överklaga.
Per
-
Regskylten ska gå att läsa bakifrån, placeringen är annars helt valfri. Har en kompis med en 2-hjuling som satt sin skylt i hjulhuset, och den syns om man är ca 5-10 meter bakom. Och han har inte fått några böter, och SBP har inte sagt något heller.
-
Hej tyvärr så är det inte återförsäljaren som har monterat detta..utan den kommer så med fästet som redan är fastmonterad på maskin sedan är det återförsäljare som har reggskylten som skas sättas dit..maskin är typas på detta..visst är 900:- mycke att betala när man inte har med detta att göra..för den ska vara godkännd på detta viss...
Ingemar
-
Jag hade nog gått på Åf i detta fall. Synd bara att han godkänt böterna, det gör saken lite mer invecklad..
-
Problemet är nu att jag har pratat med honom och att han har redan betalat belopet på 900:- men kan ändå få chansen att få tillbaka summan om detta är felaktiga...
Ingemar
hans chans är att överklaga beslutet men det är ringa troligt att han kommer att få gehör för det hos åklagaren.. och bötes beloppet har han möjlighet att kräva av åf, men det är ju en rättsprocess även det, om inte åf tar på sig skulden för det inträffade frivilligt...
-
Han kommer att ta kontakt med återförsäljare på måndag eller tisdag och påpeka detta problemet..så man få se hur det fortlöper sej efter detta...
Ingemar
-
det är många can am som har skylltarna på detta viset
tror tribons är också så där (reagerade på det en gång när vi va ute o körde).
-
Det är ju tragiskt att polisen inte har annat att göra.. Hoppas att det löser sig för honom iaf
-
min sitter också oläsbar....:-(
hoppas slippa böter, men jag måste nog ta o flytta ner den en aning. Det räcker att flytta ner skylten lite för att det ska fungera...
-
japp, reagerade oxo på placeringen, så självklart agerar poliserna. Föraren är den som har huvudansvaret, sen kan man ju tycka att det är klantigt av åf att sätta den där. Hoppas han får kompensation från dem i form av prylar eller liknande. Den är ju faktiskt olaglig i det utförande som de leverat den.
-
Jag väntar på den dagen ,jag blir stoppad ,min skylt sitter längst upp som det går,för annars tar handtaget till släphansken i skylten. Allt flytta den inn går ju ,ex mot batteriet,och bakom dragkopplingen , men måste då montera belysnig för skylten. Detta kommer att blir intressant att ser vad ÅF och Can-am kommer att göra, för att lösa detta problem, annars blir det en punkt till på denna lista
http://www.aurorawheelers.com/forum5/2734.html
-
quadjonen
den punkten kommer då att gälla bara i EU länder som har gatreggade fyrhjulingar ?
-
Min skylt satt oxå lång upp ocg skymnd på fd maskin samma där(800XT)
-
klart som körvspaaa att det är din skyldighet som fordons ägare att se till att den följer lagar och regler..
Kan du inte dessa så får du skylla dig själv..
Om nu din Åf har gjort fel ta den diskutionen med honnom och be han bjuda dig på en gratis service osså fixar du ner din nummer skylt..
Tycker ni börjar göra en stor sak av en lite tumme tott jag..
-
Hej ..varken han som äger maskin eller återförsäljaren har gjort fel..man ska väl inte börja att göra om det första man gör när man har köpt maskinen...den är godkänd på så vis men om inte polisen tycker det så är det ju inte.ägaren fel att maskinen är byggt på detta vis..utan få då vända sej till där maskinen är tillverkad eller till vägverket som har godkänt detta....
Ingemar
-
När man reggar in en hoj sitter väl inte skylten på?
Vill ni inte ha gnäll flytta den då. Eller så åker ni så får ni ta er ett snack med bengen.
Själv sitter min bakom högra bakhjulet. De e bara åk!
-
När man reggar in en hoj sitter väl inte skylten på?
Vill ni inte ha gnäll flytta den då. Eller så åker ni så får ni ta er ett snack med bengen.
Själv sitter min bakom högra bakhjulet. De e bara åk!
När vi köpte maskinerna hos återförsäljaren..så sitter det redan ett fäste för reggskylten som han satte dit medans vi var där..och nån annan fäste finns inte..sen är det ett annat problem..skulle man flytta skylten lite längre ner..jaa då har man 2 saker att tänka på..den kommer ju ifrån skylt belysningen och då blir det säkert gnäll om det..för det andra..blir det väldigt trångt att få ditt vagnen och sen när man sitter på den så sjunker ju maskin en aning till och den kommer då att ta i i vagnen...visst man kan ju sätta skylten på boxen säger polisen....boxen tas ju av i bland dels så finns det ingen belysning....
Ingemar
-
det enda du kan göra är att vägra skriva på böterna och låta det gå till rättegång (kostar inte dej ett jota alla har rätt till en första rättegång ) och se vad dom säjer där.
du kan kanske ta kontakt med en advokat specialliserad på trafik juridik.. finns några sådana i svergie å se vad dom säger om det..
-
Så du är ute å kör vagn på vägen?
reggat in kroken?
-
åk till harry haffa som libba säger eller besiktingen och be dem om råd vart skylten skall sitta. MEN detta är något som antingen bomba sverige eller din åf borde göra eftersom man får anta att man köpt en laglig maskin.
Såg att någon tycer att det var upp till ägaren av maskinen att veta detta.. BS.. Om man köper en produkt som är reggad för gatan så måste man ju för bövölen anta att den klarar de regler söm gäller för gatan.. Annars vore den ju inte reggad..
Nä, jag tycker nog att ÅF får ta på sig kostnaden för detta + att se till att maskinen blir laglig. Detta kan orimligen bekostas av kunden. Om sedan ÅF drar detta mot Bomba sverige eller inte är upp till ÅF (men rimligen borde de göra det efter som ÅF med största sannolikhet, inte heller har en aning om detta. De säljer ju bara maskinen...).
-
kanske det enklaste är att vända på grabbaren bak på can-am så den pekar uppåt o inte neråt o stör sikten för skyllten
-
kanske det enklaste är att vända på grabbaren bak på can-am så den pekar uppåt o inte neråt o stör sikten för skyllten
Då är det risk att den skymmer broms-ljuset istället..
-
Eller köpa en riktig maskin :P
-
(http://i14.tinypic.com/2ce1dls.jpg)
Händer att man behöver vagnen till att utföra sysslor inför ATV QUAD träffar eller till andra saker...
Ingemar
-
ja den syns ju inte nu. Så det spelar väl ingen roll om du flyttar ner den!
-
du får skaffa en sådan ram som jänkarnar har,en störtbur & fästa nrplåten där ca 1,80 cm upp, då lär dom inte klaga :wink: :wink:
-
Tjejen i myckelgensjö med Bombardier 650 hade en sån maskin med båge....(http://i3.tinypic.com/30ib29i.jpg)
-
En vän till mej som har likadant maskin som jag.han har blivit stoppad 3 gånger av polisen på en och en halv vecka och gapat om att regskylten sitter fel där bak..martin har sagt att polisen få då vända sej till återförsäljaren där maskinen är köpt..återförsäljare säger att den är godkänd och vägverket vet inte hur dom skas tolkas som eftersom maskinen är då godkänt inför försäljningen....titta på bilden nedan så ser ni att bågen skymar sikten på den..vad görman....martin fick 900:- i böter och anser som helt orimlig....vad säger ni!!!
(http://i11.tinypic.com/2enx56b.jpg)
Man skall ta för vana att ALDRIG ta emot böter av polise vid vägkanten!
Man har alltid rätt till så kallad Rådrum = 14dagars betänketid!
Efter dessa 14dagar kommer det hemskickat ett brev med ett inbetalningskort och en fråga om man godkänner böterna eller vill bestrida detta i domstol!
Detta är för att vissa personer inte agerar efter normal förmåga då de är nervösa och skraja vid ett polisingripande, och därför skall få tid att tänka över situationen.
Jag har alltid begärt rådrum och sedan nekat till de förseelser jag gjort..
Vilket gör att det tar ca 1år innan böterna skall betalas :D
Enl en polis som skrev i Teknikensvärld förut, så skulle nästan alla trafikförseelser bli preskriberade om alla tog rådrum och sedan nekade så att alla fall gick till domstol. Det skulle helt enkelt inte finnas tid till att hinna med alla ärenden inom 3 år!!
Ngt att tänka på!!
SKRIV ALDRIG PÅ VID VÄGKANTEN!!
HUR FEL DU ÄN HAR GJORT så har du alltid rätt att begära rådrum!!
det koster inte mer för att det går till domstol som många tror!! Bötes beloppet du får är det samma efter en eventuell rättegång!!
+ att det blir mindre trafikpoliser ute på gatorna då de inblandade poliserna måste vittna vid varje fall :D
Mvh
Mats Jonsson
-
Tack mats det är verkligen nåt som jag ska ha i skallen..för jag lär nog bli stoppad nångång... :D
Ingemar på Norrlands ATV & QUAD
-
Den skulle aldrig gå igenom besiktningen med den skyltplaceringen, så det är nästintill omöjligt att den har reg.besiktats i detta utförande.
Antagligen är den besiktad utan bågen där bak.
-
Men den bågen är väl fastsvetsad och inte bultad??? Då är det ju helt puckat att man måste iåsfall börja kapa bort den å ändra allt!!!!
-
Den bågen ÄR en del av ramen och går inte att skruva bort. Det är detta som är så jäkla sjukt att Bombardier skickar ut maskiner i detta skicket.
-
Det är väl ändå inte Bombardier som sätter på regskylten??? Skyll i så fall på den som satt på den där bak.
-
Men det är väl ändå Bomba som typar in den.. Då borde de väl även ha koll på detta?
-
Det enklaste måste ju vara att flytta skylten så den syns väl. Att försöka få detta till lagligt är ju omöjligt, nog för att poliser är ett visst folkslag, men i detta fallet gör de bara sitt jobb.
-
Kan man inte sätta dit en likadan skylt som bilar har typ då, för då fäster man ju den precis i nedkant av fästet, då borde den väl hamna nedanför någorlunda den där bygeln!
Eller kanske sätta den på ena stänkan på sidan, blir säkert fult å då måste man ju borra å det vill man inte :P
-
Problemet med regskylten är att om jag flyttar ner den så kommer den i från skyltbelysningen..och då blir det gnäll då åxså..man ska väl inte behöva bygga om det första man gör när man köper en maskin för över 100.000:- och den är godkänt för väg..och jag tänker inte göra nåt åt det..gnäller polisen eller besiktningen som får dom vända sej till brp och ta upp ärendet där...om man titta på CAN-AM av 2007 års modell så är det byggt på samma vis vad det gäller reg skylten..allså så är det godkänt....
Ingemar
-
Sant, håller med dig nu! Varför f*n ska man börja direkt å bygga om!!!!
Tycker dom borde sen gnälla på alla SM hojjar i sommar som har skylten inflyttad till bakdämparen lr hur dom har, det kan vara svårläst ibland :P hehehe
-
Ingemar!
Ser ut att vara en fantastiskt bra och hållbar väska du har monterat bak på din Outlander!
Var har du köpt den?
pris?
Och vad är det för fästen på den?
Är det olika fack inuti eller helt "öppet"?
Kan du skicka lite bilder på den?
Obs! inte för stora bilder då jag sitter på uppringt internet!
Du kan skicka till
king.cobra@telia.com
Mvh
Mats Jonsson
-
Ingemar!
Ser ut att vara en fantastiskt bra och hållbar väska du har monterat bak på din Outlander!
Var har du köpt den?
pris?
Och vad är det för fästen på den?
Är det olika fack inuti eller helt "öppet"?
Kan du skicka lite bilder på den?
Obs! inte för stora bilder då jag sitter på uppringt internet!
Du kan skicka till
king.cobra@telia.com
Mvh
Mats Jonsson
Hej boxen baka är orginal till bombardier och kostade 2995:- och när dom sattae fast denna så satt det bara med enkla aluminiumfästen som inte höll riktigt så jag har skruva fast den och är nog näst intill omöjligt att ta bort den..men det är åxså meningen att den ska sitta där..lådan är kanonbra och rymmer mer än vad man tror..det är inga fack i den utan det är helt öppen..så jag är nöjd med den och lagom modell till maskinen...
Ingemar på
WWW.NORRLANDSATV.DINSTUDIO.SE
-
hmmm....
kanske ska flytta tillbaka min skyllt till orginalplatsen...
http://static.garaget.org/gallery/archive/788/8115/788-53861.jpg
-
hmmm....
kanske ska flytta tillbaka min skyllt till orginalplatsen...
http://static.garaget.org/gallery/archive/788/8115/788-53861.jpg
Hehe, jag fick leta ordentligt för att hitta den... :D
/johan
-
den sitter så den enbart syns rakt bakifrån! ganska praktiskt då man nästan alltid åker brett!!!
http://static.garaget.org/gallery/archive/788/8115/788-53860.jpg
så ser det ut bakifrån!!!
-
Ingemar!
Ser ut att vara en fantastiskt bra och hållbar väska du har monterat bak på din Outlander!
Var har du köpt den?
pris?
Och vad är det för fästen på den?
Är det olika fack inuti eller helt "öppet"?
Kan du skicka lite bilder på den?
Obs! inte för stora bilder då jag sitter på uppringt internet!
Du kan skicka till
king.cobra@telia.com
Mvh
Mats Jonsson
Hej boxen baka är orginal till bombardier och kostade 2995:- och när dom sattae fast denna så satt det bara med enkla aluminiumfästen som inte höll riktigt så jag har skruva fast den och är nog näst intill omöjligt att ta bort den..men det är åxså meningen att den ska sitta där..lådan är kanonbra och rymmer mer än vad man tror..det är inga fack i den utan det är helt öppen..så jag är nöjd med den och lagom modell till maskinen...
Ingemar på
WWW.NORRLANDSATV.DINSTUDIO.SE
Du kör inte mycket i terräng med den där va? Monterar man en sån låda är det omöjligt att korsa ett dike, eller köra i uppförslut på ett säkert sätt.
Det är skrämmande att återförsäljarna inte har bättre koll och mer ansvarskänsla än att dom säljer utrustning som monteras bak på maskinerna, utan att informera om dom allvarliga risker som medföljer på köpet.
/Peter
-
?? jaha...vadå..lådan är ju bra att ha bak..skulle man tippa den bakåt..så tar lådan i och på så vis så kommer man inte runt..fråga mej..som har upplevt det nu tre gånger...första gången hade jag ingen låda..låg fastklämd under maskin nästan 1 timme innan jag kom loss lång in i skogen...sen det andra 2 så tar lådan i...och skulle jag komma runt..då har jag ju mellanrum...men jag förstår ändå inte din fråga riktigt...
Ingemar
-
Vet inte om du anser att du är erfaren och kan köra bra bara för att du slagit runt med maskinen 3 gånger. Du har aldrig funderat på att ändra ditt körsätt så du inte slår runt istället?
Efter som jag kör mycket i terräng i mitt jobb så får vi gå kurser i körteknik, och jag föredrar nog att lyssna på utbildare med 20 års erfarenhet som samarbetat med elbolag, räddningstjänst osv, än en kille som slagit runt 3 gånger...
Det säkraste sättet att köra brant uppför och genom diken är att gå upp i skoterställning, dvs att man sätter en fot bak i lastracket för stöd, och sen hänger så bra man kan över styret på maskinen.
Då får man viktfördelningen helt annorlunda och kan köra mycket säkrare. Skulle det gå åt skogen kan man enkelt hoppa av åt sidan.
Här finns 2 mycket bra bilder på hur man gör
http://hem.passagen.se/fourwheel/bildarkiv_uppforsakning.htm
Kör alltid på det sättet, och har aldrig haft en enda tendens att slå runt med maskinerna.
Här står även lite om körteknik och lastning
http://www.tidningenskogen.com/tor/teknik.shtml#terrang2
-
Vet inte om du anser att du är erfaren och kan köra bra bara för att du slagit runt med maskinen 3 gånger. Du har aldrig funderat på att ändra ditt körsätt så du inte slår runt istället?
Efter som jag kör mycket i terräng i mitt jobb så får vi gå kurser i körteknik, och jag föredrar nog att lyssna på utbildare med 20 års erfarenhet som samarbetat med elbolag, räddningstjänst osv, än en kille som slagit runt 3 gånger...
Det säkraste sättet att köra brant uppför och genom diken är att gå upp i skoterställning, dvs att man sätter en fot bak i lastracket för stöd, och sen hänger så bra man kan över styret på maskinen.
Då får man viktfördelningen helt annorlunda och kan köra mycket säkrare. Skulle det gå åt skogen kan man enkelt hoppa av åt sidan.
Om du menar så här?
(http://quadsweden.se/space/3910/galleries/6058/44537.jpg)
(http://quadsweden.se/space/3910/galleries/6058/44535.jpg)
så funkar det även med väska eller låda!! Men erfarenhet har oxå lite betydelse!!
Dom gånger jag kör tuff offroad har jag alltid väska eller box så man kan ha med sig lite extra grejor (på atv inte på quad) Har aldrig tippa runt en ATV eller varit närheten till det !(quad har jag :oops: )
Men sen å andra sidan så har utbildarna rätt i sin teoretiska utbildning. Men i praktiken är det oxå hur pass van föraren är samt vad han/hon känner till om tyngdlagen och hur man kan dra nytta av den. :roll: :wink:
Fördelen med väska/låda (förutom att du får mer grejor med dig) är att du kan komma längre fram som motvikt om du är som jag ganska kort!
Denna fråga kan diskuteras hur långt som ........ Men det är väl upp till var och en att bedöma sitt behov av väska/box samt hur tuff terräng dom vågar köra eller inte osv....... :wink:
Ps. ja det är lilla jag på bilderna som är tagen under en utvärderings runda i varierad terräng för att se vad en Linhai 300 4x4 duger till :wink:
Mvh Nonne
-
Jodåå..jag kör i svår terräng och fegar aldrig när jag kör..men skillnad mellan dej och mej är långt i från varann..eftersom du har det jobbet och får gratis utbildning inom körningarna..han som har 20år vana har säkert råkat ut för både det ena och det andra och därefter har han lärt sej hur maskin fungerar och sedan kan ge den rätta vägen till körteknink.. medans vi andra får lära sej av misstagerna där vi gör..och även med eller utan låda!
Ingemar
-
Nu har ni slagit nytt rekord i att hamna OT :wink: Fats detta verkar också utveckla sig enligt rubriken "vem har rätt". vi kan kanske ha denna tråden till vår egen domstol. :)
-
Nu har ni slagit nytt rekord i att hamna OT :wink: Fats detta verkar också utveckla sig enligt rubriken "vem har rätt". vi kan kanske ha denna tråden till vår egen domstol. :)
Ja det började ju med en regskylt..sen vet jag inte hur man kom in på detta?
Ingemar
-
Borde man inte se maskinens begränsningar efter att man slagit runt en gång? Om jag slagit runt skulle jag ta det jäkligt försiktigt efteråt, för att inte tala om efter andra gången.
-
Borde man inte se maskinens begränsningar efter att man slagit runt en gång? Om jag slagit runt skulle jag ta det jäkligt försiktigt efteråt, för att inte tala om efter andra gången.
Jovisst..men jag fegar aldrig när jag kör i terrängen..så lite Action måste det vara!!
Ingemar
-
Om du menar så här?
så funkar det även med väska eller låda!! Men erfarenhet har oxå lite betydelse!!
Dom gånger jag kör tuff offroad har jag alltid väska eller box så man kan ha med sig lite extra grejor (på atv inte på quad) Har aldrig tippa runt en ATV eller varit närheten till det !(quad har jag :oops: )
Men sen å andra sidan så har utbildarna rätt i sin teoretiska utbildning. Men i praktiken är det oxå hur pass van föraren är samt vad han/hon känner till om tyngdlagen och hur man kan dra nytta av den. :roll: :wink:
Fördelen med väska/låda (förutom att du får mer grejor med dig) är att du kan komma längre fram som motvikt om du är som jag ganska kort!
Denna fråga kan diskuteras hur långt som ........ Men det är väl upp till var och en att bedöma sitt behov av väska/box samt hur tuff terräng dom vågar köra eller inte osv....... :wink:
Ps. ja det är lilla jag på bilderna som är tagen under en utvärderings runda i varierad terräng för att se vad en Linhai 300 4x4 duger till :wink:
Mvh Nonne
Man har ju ett rack fram på istortsett alla arbetsmaskiner som är väl lämpat att lasta på, och sätter man lådan där blir maskinen ännu säkrare vid uppförslut.
Men visst är det upp till var och en att köra som dom vill, det är bara tråkigt att det händer olyckor för att nyblivna och oerfarna förare inte får rätt information när dom köper maskiner och tillbehör.
-
Man har ju ett rack fram på istortsett alla arbetsmaskiner som är väl lämpat att lasta på, och sätter man lådan där blir maskinen ännu säkrare vid uppförslut.
Men visst är det upp till var och en att köra som dom vill, det är bara tråkigt att det händer olyckor för att nyblivna och oerfarna förare inte får rätt information när dom köper maskiner och tillbehör.
Hur blir säkerheten på detta håll då om man har extra vikt fram?
(http://quadsweden.se/space/3910/galleries/6058/44538.jpg)
Olycker händer även den mest rutinerade föraren men visst borde det finnans ett infoblad om säkerhet som man kan dela ut till kunder.
Åter till topik :oops: (regskylten)
//Nonne
-
Borde man inte se maskinens begränsningar efter att man slagit runt en gång? Om jag slagit runt skulle jag ta det jäkligt försiktigt efteråt, för att inte tala om efter andra gången.
Jovisst..men jag fegar aldrig när jag kör i terrängen..så lite Action måste det vara!!
Ingemar
Ja det verkar ju smart att låta en ambulans få hämta dig i skogen bara för att du inte ska "fega".
-
gud har alltid rätt..alla andra bara tror 8) 8) 8) 8)
-
Jaa..jag sätter stopp här vad det gäller körteknik och säkerhet..återgår till regskylten som Nonne skrev...
Ingemar