ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Maxiice skrivet 3 januari 2007 kl. 15:09:53
-
Jag lagar en tråd nu på uppfordring från en polare på forumet..
Så her ser den ut. Jag tenkar at legga til bildor och info om hva jag har gjort efter hvert.
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/jpg.jpg)
Her er et bilde av Ljustgas systemet jag provade.
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/1CYL_BIKE_KIT_large.jpg)
Her ser ni lite av monteringen. Man kan seia at det var trangt om platsen.
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/DSC07062.jpg)
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/DSC07064.jpg)
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/DSC07058.jpg)
Efter en del justeringar fikk jag bra guffa på styrnings knappen. Efter dysornas storlek och tryck på bensinpumpa och flaskan skulle det bil ca 30 gampar på bakhjulen. Som just er ca 100% effektøkning.
Jag vet inta om det blev så myket men jag kunne inte aktivera den under 4500 for da gikk det en del toppakningar.
Ljustgasen fungerar på den måte at den gir en lik mengde uansett motorturtall, och då blir fullingsgraden mycket høgre ved lågt turtall. Och jag orkade inta byrja at laga et 2-stegs system.
Det var moro men det er inte monterad på for tiden. Det e ju vinter for f..
Her er et bilete av Det nya Bigbore kittet jag just har bestelt från USA
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/drz400_bigbore_stroker_485.jpg)
Denna gasaren från Edelbrock kjørde jag med i sommar. den sees ocså på bildet lengre uppe. Den ble senare byttat ut men en som er enda storre. En Keihin 42 från TRX450r. Storre gasare er lik mindre vrid men mera top end. Jag har ju nok vrid endå hehe :lol:
(http://i96.photobucket.com/albums/l190/Maxice/DSC00263.jpg)
-
nice
-
Grymt. !!!!
-
coolt 8) drar nog på bra på crossbanan :wink: :lol:
-
Äntligen någon med lite riktgt trim 8) :D
-
Suuuuper Fräääänt 8) 8) 8)
-
coolt 8) drar nog på bra på crossbanan :wink: :lol:
Takkar så mycket alla i hop.
Jag var på et lita drag her om dagen, på en grass sletta, tevlade mot twå z400 en ltr 450 och en trx450r.
Jag blev sist :oops: Men så hadde jag heller inget grepp innan jag hadde kjørt ut 3an dackorna er helt utsleten
Kittet från Lukes rasing ligger fortfarande i lådan.... :D
Det kommer flera bildor och info....
-
kan du skicka ett Pm om bigbore kittet
jag kollade själv på tudor performance 453cc kittet
vad jag förstått så måste man byta koppling ockcå för orig orkar inte med vridet som 453 ger
annars är det en grym hoj med riktigt bra trim
du fattas det bara kammar sen har du en monster
du skulle kunna filma en repa på asfalt eller mot en orig z400 så får vi se skillnaden
..//zacke
-
Webcam Racing cam (det där kanske är kammarna zacka) 8)
ja en film skulle va grymt å se när du trcker ner NOS knappen :)
-
:lol: De va redit coooolt 8)
-
kan du skicka ett Pm om bigbore kittet
jag kollade själv på tudor performance 453cc kittet
vad jag förstått så måste man byta koppling ockcå för orig orkar inte med vridet som 453 ger
annars är det en grym hoj med riktigt bra trim
du fattas det bara kammar sen har du en monster
du skulle kunna filma en repa på asfalt eller mot en orig z400 så får vi se skillnaden
..//zacke
Her hittar du cammarna mina grind 539/540 http://www.webcamshafts.com/
Jag bestelte dom rakt från fabrikken, det fins en distrubutør i sverige men dom hadde inta rektigt grind nr.
Dom sku ha 400 $ for cammarna sen kommer 25% moms i norje... :cry:
Jag kan skika en pm... vad trenger du at vita?
Jag tittade på tudor sin sida.... :twisted: 536 kit :twisted: hehe
Jag har inte hatt problemar men min kopling, jag har et sleeve 453 kit. Men det finns sterkare fjøror att setta inn også
Gje meg en måned så kansja jag får til en repa mot en kille med orig. motor
-
nej tänkte mest på vart du köpte det ? o vad det kostade o så
missade det där med kammarna totalt :)
grym hoj du har ändå
-
nej tänkte mest på vart du köpte det ? o vad det kostade o så
missade det där med kammarna totalt :)
grym hoj du har ändå
Kostade 1050 dollars hos www.lukesracing.com
Jag sendt dom et topplokk som dom har tagit en port/polish på Senn maskinerade dom inn +2mm ventilar på insuget och +1mm på exosen
Så det blev samlade 1645 dollars med fragt.
Men dom er kula och skriver ner priset til 100 dollars for tullen sin del
-
okej bra att veta
men man kan även köpa 453 cc utan att lämna in sitt eget block
men man vill ju ha beprövade grejer så man inte behöver mecka med den senare eller få problem
man kanske ska köpa en komplett motor från ebay.com som är färdig så man har orig i reserv
få se hur det bli, nåt ska jag göra iaf
du förgasaren du har, har den acc pump ?
-
okej bra att veta
men man kan även köpa 453 cc utan att lämna in sitt eget block
men man vill ju ha beprövade grejer så man inte behöver mecka med den senare eller få problem
man kanske ska köpa en komplett motor från ebay.com som är färdig så man har orig i reserv
få se hur det bli, nåt ska jag göra iaf
du förgasaren du har, har den acc pump ?
Ja vist kan man handla en 453 uten at lemna inn sin egen block. Det gjorde ja inte heller. det var toppen/sylinderhovedet jag lennade inn for modefiseringar.
Det kan vara klokt at handla en ferdig trimmat motor, men man lærer inte så muyket.
Men vad er det med bilprovningen? Ni kan ju bara handla en dyna programerbara cdi med tendingskurva velgare på styret? så programerar ni en ful kurva som bara gjer 20hk. Och svitcher øver når snutnen kommer... :twisted:
Ja den gasaren har pumpa men den gjer inte så mycket i botten som eddyen.
-
FILM !!! måste ju få se detta "monster" in action.. :twisted:
-
FILM !!! måste ju få se detta "monster" in action.. :twisted:
Ska fiksa det en gång... Just nu er jag inta hemma, men uta på jobb. Som sagt gje meg 3-4 ukor...
Men noget monster er det vel knappast. Jag skal ha tur om jag rundar 50 hk på hjulen med det nya kittet.
-
FILM !!! måste ju få se detta "monster" in action.. :twisted:
Håller med måste ses :)