ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: eyehategod skrivet 1 januari 2007 kl. 12:50:42
-
vilken hoj är bäst för lek och bus?
-
Finns ton med trådar men lägger mitt kort ltz:an :)
Baserat på vad folk tycker i allmänhet här på forumet!
-
Maskinerna lirar i 3 olika klasser :wink:
Givetvis så är motor starkast alltid bäst :!:
//Nonne
-
Jag la mina slantar på en LTZ. Perfekt bushoj om man inte tänkt åka mycket på bana. Sen att det finns massor med tillbehör, styling och trimm gör ju saken ännu bättre. Trimm till den är rätt billigt när man tycker att det behövs.
Tex ett 440 kitt som bara är att bulta dit går på ca 4000 från staterna. Men har du tänkt åka bana tycker jag du ska satsa på LTR. Nackdelen med rappe350 är att den svenska versionen inte är reggad för 2..
-
LTZ är nog det bästa valet av de 3 för allround-åka. LTR fordrar service lite för ofta, och Raptor 350 har väl inte de bästa egenskaperna.
-
vad har raptorn för dåliga egenskaper?
och alla verkar va mkt överens om att ltz är en grym allround hoj så det lutar åt en sån svart
-
Om inte pengarna styr så är det tveklöst LTR450 som gäller annars så är LTZ400 ett låg budget allternativ.. :wink:
-
Fjädringen är inte den bästa, motorn hade blivit mycket trevligare med lite mer volym (400 cc ;) ) osv.
-
Fjädringen är inte den bästa, motorn hade blivit mycket trevligare med lite mer volym (400 cc ;) ) osv.
Att inte ha den bästa fjädringen kan väl inte vara det samma som att ha dåliga egenskaper, det samma gäller väl cylindervolymen. Då kan man ju säga det samma om LTZ, Mycket sämre än LTR för dens motor hade ju också blivit trevligare av 50 kubik till. Och så kan man hålla på tills man kommer över 700 kubik, Raptorn är ju lite billigare än de andra två så något måste det ju skilja, tycker dock inte man ska säga att att Raptorn är dålig på något sätt. Jag har själv kört lite på MX bana med min och jag väger över 100 pannor, hittills har jag inte märkt av att fjädringen ska vara dålig, inte heller motorn.
-
LTR gå bort direkt om du tänkt att köra enduro, grustag osv.. den trivs bäst på bana (för låg o för bred)
men eftersom jag inte testat en raptor 350 o råka äga en LTZ 400 så lägger jag mitt tips på ltz... :)
bra fjädring, hållbar, finns mycket trim o tillbehör, dessutom 50cc större än raptor 8)
men raptor är snygg, som går att få med 5 års garanti via yamaha sverige (men då reggad endast för 1) jämfört med dresel som är godkännd för 2 pers
lycka till
-
LTR gå bort direkt om du tänkt att köra enduro, grustag osv.. den trivs bäst på bana (för låg o för bred)
men eftersom jag inte testat en raptor 350 o råka äga en LTZ 400 så lägger jag mitt tips på ltz... :)
bra fjädring, hållbar, finns mycket trim o tillbehör, dessutom 50cc större än raptor 8)
men raptor är snygg, som går att få med 5 års garanti via yamaha sverige (men då reggad endast för 1) jämfört med dresel som är godkännd för 2 pers
lycka till
bara som ett inlägg..!!! jag köpte en -06 raptor 350 och yamaha har tagit bort 5år garantin, så nu förtiden gäller bara 1år
-
jag håller nog med zacka om att LTZán är mest maskin för pengarna.. :wink: LTR är bäst lämpad för MX åkning!!!
-
Ltz är grymt prisvärd. Vet ju inget om raptor 350 men kan inte tänka mig att den e bättre eller mer prisvärd en ltz :)
-
Jag röstar på Raptor 350n. Jag har provat LTZn men jag tyckte inte om den. LTR vet jag inget om men den verkar vara en kanon hoj.
-
ltr 450 helt oslagbar.har haft det mästa i fyrhjuling men inget slår ltr.vilken fjädring ock väghållning.det är som en gocart acelerer som fan ock har bra kurv egenskaper.(negativt ej back) ock detta med service så är det ej vi vanliga åkare.som ej tävlar ock ligger på fullgas hela tiden.15timmar räcker för oss (20 mil) vad fan vill man ha det värsta så är det värt 500kr varanan månad för lite olja (grym maskin)
-
rikard
har LTR450 nån sportknapp ?
:lol:
-
fy fan.dubbla. (jobbigt utan back).men vad fan siger man crossmaskin med back.låter konstigt
-
zacka du hänger väl på.desto fler som kan skuta på när man fastnar desto bättre.(ingen bak i skog det blir en utmaning)
-
jobbar tyvär hela helgen...
enda jag sett som e nackdel i skogen med LTR är 8" fälgarna, dåligt fäste, + att den slå i i baksvingen så ett alu skydd är att rekomendera
kanske kan provköra den nästa gång vi träffas :)
-
ja jag satt på 9 tumare direkt.för att få upp baken.samma bultmönster som ltzan.så du kan prova mina 8tumare på din ltz.för fan vilket drag det skulle bli