ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Ika_Moppe skrivet 27 december 2006 kl. 21:33:13
-
Varför finns det ingen MX/bus-hoj 400-500 cc som automatare? Typ Raptor, LTZ etc. Finns säkert någon anledning, men jag tycker det är lite trist att växla, speciellt när man står upp.
Har kikat på Kymco Maxxer 300 men den är för slö och Kawa KFX 700 är ju lite för stor (och dyr). Polaris Scrambler är lagom, men fyrhjulsdriften känns överflödig för min körning och det väger en del extra.
Nästan alla skogsmaskiner är ju automatare. Alla snöskotrar också.
Någon som känner till någon annan modell? Läste något om ett rykte om en Maxxer 500 här på forumet, det hade varit perfekt.
-
Kom igen nu, någon måste veta varför man inte har CVT på MX-hojar.
-
här har du en
http://fyrhjuling.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=204
-
Wolverine kan väl knappast räknas till mx-hoj ?? Ja varför inte CVT på en mx-hoj...dels för man inte kan välja växel (DOH!) dels för man förlorar en hel del effekt via en CVT(tror jag iaf). Jag tror att PGO ska komma med en 450-500cc med CVT och mx-stuk....det kan bli en rolig busmaskin.
-
Wolverine är ganska fin, men dyr och vad jag läst mig till så har den inte så bra drag som man skulle förvänta sig av en 450. 4*4 gör också hojen tyngre än nödvändigt.
Det är nog bara en tidsfråga innan lite fler busmaskiner med CVT dyker upp, ska hålla utkik efter PGO's grejor också.
-
enda jag vet är kawasaki kfx 700 isåfall med cvt
-
Ja, KFX 700 verkar riktigt nice, fast den skulle kunna vara lite mindre och smidigare.
-
en annan varian är renegade :-)
Kanske lie i övre prisklassen, men vill man ha det bästa så kostar det...
http://www.powerbike.se/index.php?page=9&brand=121&group=1&vhcle=121
-
motor storleken kompensera vikten av kfx 700
har provkört en sån både väg o grustag o den är precis gjort som alround maskin, dvs den är super skön för gata o funkar utmärkt för bus om du inte tänkt att hoppa över bilar o göra backflipp :)
tintin på firumet har testat allt som går med sin o den klara sig bra överallt tycker jag
den gör sig dessutom bäst på gata med gatdäck (130 km/h) :)
-
På denna typ av fyrhjulingar prioriteras väl i fösta hand låg vikt och hög effekt till bakhjulen, då är det manuell låda och kedjedrift som gäller för minimala drivlineförluster.
-
Tack för det MJ!
Det var just detta jag klurade på :) Ok, nu vet jag.
Renegade - WOW. Vilket monster, vilket vrid, vilket PRIS!
En kawa KFX 700 verkar faktiskt väldigt bra ändå. Och den ser inte ut som en ful insekt från rymden som de flesta andra quaddar.
-
Slå till på KFX700 du kommer inte bli besviken! Är helt klart den grymaste maskinen som finns. Framför allt väldigt underhållsfri, vilket jag
värde sätter högt. En sak som du kan lära dig av många här på forumet. Köp den du är sugen på och inte "ä, jag blir säker nöjd med den här maskinen" för det slutar bara med att du kommer byta tills du har den du ville ha!
-
Jag tror du har rätt pericso6.
Har funderat mycket över detta, men oftast är det pengarna som styr.
Alltså får man köra med den man har, spara och sedan köpa den man vill ha. Det får ta sin tid i så fall.
Att hålla på att byta är ju kanske kul i sig för vissa men i regel så tappar man x antal tusen i värdeminskning och jobbet med att köpa/sälja.
Att KFX 700 är stort sett underhållsfri låter mycket bra. Inte hålla på att spänna massa kinakvalitet-skruvar hela tiden...