ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: TAZ™ skrivet 26 december 2006 kl. 18:49:29
-
jag var ute o körde igår å så blev de bensin stop o då vred jag om kranen så att den stod på reserv tank o så skulle jag köra in o tanka. men då så startade den inte sat jag puttade in den så jag kunde tank. när jag sen tankade så hörde jag hur bensinen ran ur förgasaren. så jag stängde då av bensinkranen. jag antog att de var nån skit i förgasaren men eftersom jag inte har någon erfarenhet av att skruva så fick jag vänta tillidag med att skruva isär förgasaren efter som pappa inte hade tid igår. och nu har vi plockat ner hela förgasaren o kollat allt som kan tänkas vara fel, allt ser bra ut.men bensinen rinner fortfarande ur förgasaren. va kan vara fel?
pappa har några års erfarenhet av att meka med mc :wink:
-
Flottören kanske hade hängt sig, den ska ju vara rörlig inne i huset å känna av soppanivån å om den hakar sig så flödar den över till slut!!!!
-
flottörnålen tätar inte - troliga är att när du körde tomt i flottörhuset så sögs nå skit upp i flottörmunstycket - kolla där igen NOGA annars prova med ny nål +munstycke.
-
Vad heter den här som känner av nivån inne i flottörhuset då? Om det är den som kärvat??? För mig att jag hade nå liknande problem på moppen förut å då rann bensinen också hela tiden
-
Vi var ute o grejade innan, pappa krökte till den delen som man stoppar sprinten i för att fästa flotören i resten förgasaren så att nu sitter flotören i ett sånt läge så att de inte kommer in lika mycket bensin i förgasaren, så nu fungerar de bra igen. hoppas någon fata vad jag mena . Men om de blir mer problem med förgasaren så har jag en ny trim förgasare ligande som jag kan montera.
om jag monterar trim förgasaren är de något annat man ska tänka på att göra då då?
-
Det är väl bara å kolla så att den får rätt mängd med soppa, alltså kolla tändstiftets färg, vilket du justerar via munstyckena