ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: syclone skrivet 26 december 2006 kl. 17:45:48
-
Ska köpa ny 4hjuling men kan ej bestämma mig villken jag ska ha 700/660 Kommer att köra mest grusväg sandtag samt lite gata Vill även ha mycket efekt Nån som har ett bra tips
-
jag tror du ska sattsa på 700 an för vad jag har läst i detta forum så ska 660 vara lite tippig :)
-
660 finns det lustgas kit till så köp den!
-
700an också,å flera turbokit....
8)
-
Köp 700an!!! 660n är en vältmaskin fullt i klass med miniMercan och gamla Skodor.
-
Man behöver inte vara Einstein för att förstå att 700 är ett monster till maskin och det är få maskiner som är bättre inom samma kategori.
660R tror jag inte har så mycket att komma med i jämförelse men
Och ett stort MEN.
För de flesta handlar det även om pengar.
Har man mycket pengar så frågar man nog inte ens vilken av 660/700 man ska köpa (läser man lite i forumet så ser man snabbt att 700 är favorit)
Däremot kan 660 fås rätt mycket billigare, kankse även beggad med massor av lulllull.
Fortfarande en sämre maskin men kanske tillräckligt bra och prisvärd.
Innan 700 kom så var det många som tyckte att 660 var mycket bra.... så helt värdelös kan den inte vara....
Mina 2 cent: köp 700 om du har mycket pengar.
-
håller med dig corba .. kan bli lite så att 700 "är det enda riktiga" att köpa men så är det ju inte - det som är svårt tycker jag är bara att INTE rekommendera en maskin som man själv är mkt nöjd med,man blir lite partisk..tycker att 660 fortfarande är för dyra vs 700 - går ju hitta beg. 700 för 85 då ska en beg.660 -05 (nyaste) kosta max typ 60-65 .. annars kan man ju lika gärna lägga till ngr tusen för en 700
ps jag har/hade inte mkt pengar men köpte en 700 ändå :wink:
-
:D CVarför köpa en Yamaha 660/700?
Skulle nog satsa mer på 450:n, är lika grym som min Ltr när man plockat lite med den och för att få en 660/700 att gå på det viset så kostar det :twisted:
-
:D CVarför köpa en Yamaha 660/700?
Skulle nog satsa mer på 450:n, är lika grym som min Ltr när man plockat lite med den och för att få en 660/700 att gå på det viset så kostar det :twisted:
nu fråga han om 660/700 - kostar ingenting att få en 700 att spöa en ltr i AX det gör den utan trim - men på banan vinner ltr. 660/700 är mer allround, ltr mer mx/ bana= hård,sadel, fjädring,ingen back,sämre komfort inte alla som gillar de kanske.. :roll:
-
är det ingen back på ltrn? är det back på yfz?
-
ingen back på YFZ heller
det är cross maskiner o de behöver ingen sånt
enda som kommer o komma med back är kawa kfx 450r
-
non som vet ungefär vad en oregad kawa 450 kommer att kosta? de är väl med en crossquad?
-
Har hört 85´-89´ för Kawa 450 oreggat, tror det kan stämma bra.
-
Har haft både 660 och 700...
Tycker man att 660 är tippig så är det nog en stel opererad förare utan teknik som är det största problemet!!! I mitt tycke en myt!
700 är dyrare och man får vad man betalar för! Kanon hoj!
660 är ingen dåligt köp alls! Prisvärd och beprövad och massor av utrustning och trim finns att köpa.
-
Jag skulle nog oxå satsa på 700
-
Säkert inget svårt val om man har gott om peng....
men hur står sig 660 mot 700 motormässigt?
fjädrings mässigt osv?
skiljer det mkt på årsmodeller där med?
-
Jag skulle tagit en 660 :wink:
-
Jag skulle tagit en 660 :wink:
-
jag skulle lägga pengarna på 700an..stog i det valet nyss 660 eller 700..det blev en 700 för mig..lägger hellre lite mer pengar och får en "ny maskin" så resonerade jag..