ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: smc300undrare skrivet 17 december 2006 kl. 20:16:59
-
min började läcka idag men muttern sitter ju hårt, ja kunde vrida den ett varv då var det som det klickade till o hamnade rätt men det vart inte tätt ändå så jag vred kran lite snett o kände att det spände då vart det tätt. sitter det en oring eller nå imellan??? det verkar så , tänkte ta isär o kolla, är det någon som vet?? så slipper man skruva mycket i onödan :D :D
-
Om jag inte minns fel sitter det en oring och att vissa varit i fel storlek eller nått sånt. Tror att dom som råkat ut för det har bytt oring och dragit nått varv med gängtejp på gängerna och sen dragit tillbaka kranen.
Har själv klarat mig hitills från detta problem.
-
Det sitter fel O-ring i ett flertal bensinkranar och detta leder till att o-ringen vidgar sig och du får ett läckage. jag bytte ett antal o-ringar samt bytte även till en i metall, har provat med gängtejp men den löser upp sig i bensinen. rådet är att ta kontakt med ÅF och be dom byta ut kranen mot en ny (känt fel)! Detta löste mitt problem. Jag gjorde en nödlösning på min tills jag fick den nya kranen, tog en bit cykelslang trädde den över koppen på kranen och vek upp den sen tog jag en slanklämma och drog åt så slapp jag att bensinen rann ut under körning.
-
Jag bytte ut O-ringen och hade på "lockthite"(stavning) det har funkat fint!
-
Min läckte å jag tog gängtape.. Funkar..
-
lätt fixat en grövre o-ring o locktite vart kanon,