ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: johanlindqvist skrivet 9 januari 2022 kl. 08:18:53

Titel: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: johanlindqvist skrivet 9 januari 2022 kl. 08:18:53
Hej!

Är banan att skaffa en 850 Grey Edition, har någon nån erfarenhet av denna maskin?
Har en 550 sedan tidigare och är nöjd
Mvh
Johan
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: Hanen skrivet 9 januari 2022 kl. 15:55:35
Jag gick från 500 till 850 för ett år sen. Du kommer inte bli besviken.
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: johanlindqvist skrivet 2 april 2022 kl. 08:41:50
Har äntligen fått min 850 XC Grey Edition, jag blev inte besviken. Dock funderade jag på varför man inte kan starta den från parkeringsläget? Har det med låsningen och stöldskydd att göra?

Mvh
Johan
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: GeFeldz skrivet 3 april 2022 kl. 16:45:45
Samma på CForce 1000, logiska förklaringen är väl låsningen av växelspaken. Jag är fortfarande sur att nyckeln med plastskydd runt tändningslåset inte passar i låset till växelspaken däremot.
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: Hanen skrivet 4 april 2022 kl. 04:55:31
Samma på CForce 1000, logiska förklaringen är väl låsningen av växelspaken. Jag är fortfarande sur att nyckeln med plastskydd runt tändningslåset inte passar i låset till växelspaken däremot.

Jag "friserade" bort några mm på plasten, nu funkar det.
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: GeFeldz skrivet 4 april 2022 kl. 20:33:35
Jag "friserade" bort några mm på plasten, nu funkar det.
Okej, på plasten på nyckeln alltså?
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: Hanen skrivet 5 april 2022 kl. 05:03:55
Okej, på plasten på nyckeln alltså?

Japp.
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: johanlindqvist skrivet 9 april 2022 kl. 07:42:18
Hej,

Jag fick detta förklarat av ATV huset. Logisk förklaring, bra funktion med låsningen men jag håller med, orginalnyckeln skulle ha passat, det hade varit toppen. Finns säkert en förklaring till det också.

I övrigt är jag helnöjd med maskinen. Monterade på en packbox bak igår som jag hämtade i GBG. Nu är det dags att ut och glida.

//johan
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: Thelberg skrivet 5 augusti 2022 kl. 10:33:09
Hur är bakdiffen på Grey Edition?
Det står att den har enklare dämpare och bakdiff än den vanliga 850XC men hittar ingenstans vad som är skillnaden på bakdiffen.

Ngn här som kan svara på det?
Titel: SV: CF 850 XC Grey Edition
Skrivet av: GeFeldz skrivet 7 augusti 2022 kl. 02:46:18
Gray edition har ingen diff bak, bara en vinkelväxel, så bakaxeln är permanent diffspärrad kan man säga.
XC har en diff bak, så bakhjulen kan rotera med olika hastighet när man har diffen i olåst läge.
På asfalt och på känsliga ytor (gräsmatta och liknande) är det bra att kunna låsa upp bakdiffen, på asfalt för att spara på däcken och på drivknutarna och på känsliga ytor för att inte riva sönder ytan lika mycket.
Jag skulle nog lägga de extra pengarna på att gå upp till en 1000 (som inte har bakdiff som går att låsa upp, men det är inget jag stör mig på med min) eller helt enkelt spara lite pengar och köpa gray edition.