ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Theswedishgold skrivet 14 augusti 2021 kl. 11:46:13
-
Hej!
Första inlägget här och jag ska försöka beskriva problemet så nogrannt som möjligt.
Köpte en begagnad Kawasaki 360 kvf.
Den fungerade bra men flottörnålen gick sönder och svämmade över luftfiltret med soppa. Jag passade på att låta göra en service på verkstad i samband med bytet av nålen.
Hämtade den nyservad och nålen bytt.
Hemma backar jag av från släpet och provkör lite. Den smäller "poffar" och till på köpet verkar den ha tappat en hel del i kraft. Dessutom smyger den endast runt i låg hastighet.
Den är dessutom ställd i extremt hög tomgång vilket gör att jag knappt kan lägga i växeln.
Jag tänker då att den vara fast i Limp-mode och jag försöker resetta detta enligt instruktion på nätet men utan framgång.
Det märkliga är också att när jag startar från till stillastående kryper den långsamt och det spelar ingen roll om jag har H eller L-växeln i.
Om jag kör i nedförsbacke så får den en "spark" och vaknar till och då kan jag köra i full hastighet oavsett om det sen är rak mark osv. Det viktiga är att jag inte släpper gasen i det läget.
Då jag inte blir klok på hur Limp-mode ska bete sig:
Är det Limp-mode min fyrhhuling fastnat i eller låter det som något annat?
Är det värt att beställa något bypass-kit från ebay?
Svaret jag fick av verkstaden var att kablage inte såg normalt ut och att de inte kunde ta ansvar.
Jag har ändå lyckats få till att dom ska kika på den igen.
Tack på förhand!
-
Hej!
Jag tycker det låter som den inte får bensin som den ska. Som jag förstår det har dom bytt nålventilen och då kan man ju tänka felaktig sådan, flottör som kärvar, smuts i munstycken osv.
Går den magert får man ju en svag motor som kan upplevas funka på höga varv och även tomgången kan ju bli hög.