ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: Explicit skrivet 30 december 2020 kl. 01:33:19
-
Såhär känner jag mig nu: :tickedoff :banghead: :cry:
Jag har alltså med hjälp av multimetern enligt konstens alla regler sökt av säkringar och ca 95% av alla kontakter. Resterande 5% har jag förmodligen inte hittat än.
Men här är mina resultat:
Manometer visar krypström på 0.28-0.29 ampere.
Jag körde ner batteriet till batterifirman för att göra ett test av batteriet (batteriet blev inköpt för en vecka sen men jag vill utesluta att batteriet var anledningen). Men allt överträffade spec väderna.
Batteri: Deka etx20l
Jag drog säkring efter säkring utan att siffrorna sjönk. När jag fick slut på säkringar började jag rycka kontakter, en i taget för att se om värdet ändrades för att plugga in kontakten igen och gå vidare till nästa.
Skruvat bort kablarna till startmotorn. Lika så till vinscharna (en fram och en bak). Ja, ni kan ju gissa resultatet.. ':)
Sprayat 5-56 i tändningen, vridit fram och tillbaks några gånger.
Kopplat bort bränsle pumpen.
Gjort oljebyte. *Kanske inte har med saken o göra men min tanke var att en sensor kanske ligger och lurar då den nästan var tom på olja.. nepp inte de heller.
Plockat bort skärmar för att komma åt fler kontakter för att. Ja.. ni fattar.
Men jag kommer inte ifatt var krypströmen kommer ifrån!
Jag drog en säkring som nollade väderna / förlorade krets, men den säkringen satt i "huvudkabeln" mellan plus polen till relän och säkringsboxen. Det kan inte vara den som är boven efter som den säkringen kretsar all ström från plus polen liksom..
Fordonet i fråga är en yamaha kodiak 700 (2015).. finns det någon som kan kasta fler idéer på mig innan jag vänder mig om och gud förbannat inhandlar en huvudströmbrytare! Ursäkta för en långdragen och bökig text men nu låter jag er komma med förslag.
Väl mött!
/en trött småbarnsfarsa som mekar på nätterna när tid ges och sambon tillåter.
-
Haha! Det var visst så enkelt att det hade med säkringen från pluspolen att göra :hmmm: det sitter dubbla säkringar plus en kontakt innan "huvudkabeln" går vidare till säkringsboxen. Tillslut lyckades jag följa kablarna till displayen på styret.
Av ren chansning så kretsade jag multimetern via displayen. Där hade vi felet!!
Nu ska jag bara lista ut hur jag ska gå vidare här ifrån. Men somsagt, displayen var boven till krypströmmen!