ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Billy-79 skrivet 3 februari 2020 kl. 06:54:33
-
Jag har bytt rem på min Cf moto 600efi.
Jag har följt alla konstens regler och satte ner den i bakre variatorn med
ryggen jämsides med variatorn, Dragit åt muttrarna med mutterknackare.
Men när jag startar och gasar så åker remmen upp och slår i chassit, så det blir en motorbroms utan dess like och remmen slits
på översidan. Går det att spänna variatorn på något sätt? Det känns som om att remmen är lite för lång.// Billy
-
Om du satt ihop allting rätt så ska det inte vara så. Du råkade inte ta av envägslagret i primären väl ? Eller någon shimsbricka iprimären som gör att den går för långt ihop.
är det vid den främre (primären) eller bakre (sekundären) som det tar i ?
Om allt är rätt ihopsatt så är det fel på remmen och den kommer inte hålla länge om den tar i på ovansidan.
Vilken rem satte du i maskin? Alla cf har nämligen inte samma rem.
-
Det är i sekundären som remmen tar i. Jag köpte remmen från ATV huset. Där skulle man skriva i märke och modell. Så jag förväntar mej att dom skickade rätt rem iallafall. Men det nästan känns som om att den är lite för lång.
-
Verkar remmen vara "slapp" på något sätt när den ligger i variatorn? typ att den inte är spänd fullt när maskin är avstängd ?
Remmen borde inte kunna gå upp för långt ens då sekundären ska vara max ihop dragen innan man gasar (vilket gör så remmen ligger längst upp) om det inte ä'r något knas med remmen eller variatorn
ligger den emot kåpan/växellådan även när maskin är avstängd?
vad är det för 600 du har ? (årsmodell och modell)
På rempaketen som remmen låg i, vad stod det på den ?
Om du menar den funktionen på atv huset som du skriver in märke årsmodell och modell på maskin så stämmer den inte något vidare alltid.