ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: dhgoes skrivet 24 mars 2019 kl. 23:54:17
-
Jag har sett att flera stycken har skrivit att dom tagit bort klacken på förgasaren. Min fråga är hur kan det hjälpa när gasen, tummen, ändå går i botten samtidigt som klacken tar i? Jag menar att det måste ju till mer vajer för att den ska gå förbi klacken.
Sen undrar jag om det bara är den strypningen som finns, eller är dom strypt via cdiboxen också?
-
Det brukar sitta en begränsningsskruv uppe på gashandtaget, den är förmodligen justerad för att bottna på klacken bland annat för att annars hade det bara varit att ta i och vika klacken med gasen. Begränsningsskruven är bra att ha när du ska besikta, för då kan du strypa maskinen tillfälligt om du skulle råka ut för en nitisk besiktningsgubbe.
På min 800 var det bara strypt med klack, den var ju en nyare konstruktion så jag tvivlar på att 625an är strypt i tändnings- eller insprutsbox.