ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Rob skrivet 1 december 2006 kl. 12:19:32
-
Jag satte på ett knfilter RU-0810 i helgen.Jag har också bytt huvudmunstycke till ett 160.Men jag har inte bytt lågfartsmunstycke.
Maskinen dör vid gaspådrag.Är det någon annan som haft det felet.
Det år möjligt att jag skulle ha haft ännu större munstycke. :roll:
-
Du kan testa ett 175 på main, men lågfarten ska du nog minska till 30 (ja det låter konstigt,men leta på forumet så...)
-
Sitter filtret tätt. Kanske drar tjuvluft å då brukar ju vissa motorer gå illa och dö vid gas pådrag. Det är bara en teori och jag har ingen aning om det funkar så med 4-takt.
Men man får väl gissa :lol:
-
Sitter filtret tätt. Kanske drar tjuvluft å då brukar ju vissa motorer gå illa och dö vid gas pådrag. Det är bara en teori och jag har ingen aning om det funkar så med 4-takt.
Men man får väl gissa :lol:
Knappast de som är felet.. kan ta bort filtret helt å hållet och köra endå
borde inte bli nån märkbar skillnad förutom ljudet..
Gick maskinen bra innan?
låter konstigt att han skulle behöva så mycket bensin..
prova ev lite choke när du gasar.... 8)
-
Vad du än gör så se till att gå systematiskt tillväga så att du vet vad som gör vad.
Jag skulle börja med att få rätt huvudmunstycke (vilket du kanske redan har) genom att utföra en serie fullgas accelerationer med olika några olika munstycken, om det största munstycket får hojen att tveka lite så backa en storlek.
Nålen skulle jag ev justera om det finns en tvekan vid halvgas.
lågfarten är lite svårare. om hojen "lägger av" (cuts out) när u ger lite gas så är troligen munstycket för litet, då bör det även bli bättre om du tex täcker för en del av luftburken så att den får mindre luft. Om den däremot tvekar men kommer igen om du släpper efter lite på gasen så kan munstycket vara för stort, . (kom ihåg att lågfartsmunstycket arbetar endast i registret 0-1/4 gas, huvudmunstycket i reg 3/4-full och nålen därimellan)