ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hisun/Hsun => Ämnet startat av: Diesel Nordlöf skrivet 20 augusti 2018 kl. 13:50:15
-
Jag har under någon vecka kört utan krängningshämmaren på min ATV, upplever att det på väg blev marginell skillnad till det sämre men definitivt en positiv skillnad i skogen om än inte en ”aha upplevelse”. Då jag mest kör terräng kommer jag definitivt fortsätta köra utan krängningshämmaren
Nästa steg är att försöka slippa bort lite på styrstoppen, det är ju rent ut sagt orimligt lite man kan vrida hjulen på en Hisun 500 ATV -16 och vändradien blir ju därefter. Någon som gjort operationen redan och vet om man vågar ta mycket innan drivaxeln ramlar ut vid fullt rattutslag?
-
Kräng stag suger skit, bort med den.
Men det här med att slipa på styrstoppen, det skulle inte jag göra. Det är lågprisdrivknutar, så skulle säga att glöm det.
Ta av damasken så ser du och knappt det håller som det är.
Vill du ha mera vinkel så är det eftermarknads i usa som gäller och priset upp i det blå.
-
hm då får jag nog skippa modifieringen av styrstoppen, orkar inte med några nya kostnader på maskinparken.
Har förövrigt fjädrar till slungkopplingen från EPIs kit till Grizzly 700 monterade sedan igår, blev dock lite besviken för tillslagsvarvet blev nästan 2200rpm och jag hade räknat med något lägre.
Men jag har även Grizzly orginalfjädrar liggandes, ska testa dessa på Hisun maskinen och se vad det ger. Hade varit sweet att fått upp tillslagsvarvet med ca 2-300rpm (inte typ 600rpm extra som det blev nu). Fördel när man bytt saker åt kompisar att det blir lite vikter, fjädrar osv liggandes i garaget :)