ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Kristoffer skrivet 22 april 2005 kl. 16:55:25
-
Tänkte importera en gatureggad ltz 400 från tysklan jag undrar om det blir problem å regga den här sen?
-
:lol:
Lycka till!!
I sverige gäller inte samma regler som i tyskland,här måste man ha coc-dok annars fungerar det inte!
-
För 100 gången............COC behöver du bara om du ska regga en "en tidigare reggad Quad eller godkänd quad. Det är bara att beställa tid hos SBP för regbesiktning av tex. amatörbyggt 4hjuligt fordon så talar de om för dej att du behöver intyg för STÖLD,BULLER och bromsar mm.. Detta får du genom att avlägga prov hos SBP eller VTI, bara att beställa tid.
-
Ja e ny här och funderar också på att skaffa en gatreggad quad typ ltz 400 el liknande. Kan jag gå och köpa en ltz, och sedan regga den för gatan själv?? alla som säljer gatreggade quads verkar ju lägga på typ 20 lakan..lite dyrt tycker jag...
-
sitter själv å väntar på min ltz-400 från tyskland.dom gat-reggar den i tysk för B-kort.skickar den till swe med coc-dok.så att jag sen kan swe-regga den här.krångligt tycker ja,med tanke på eu,men,men...VILL HA DEN NU :twisted: får man fråga vad ni får betala för ltz-400,helt färdig klar å köra i swe
-
En ny kostar 6680 euro å då är den getureggad för tyskland.
Vad har du fått ge för din? å vart har du bestält den?
-
Tänkte importera en gatureggad ltz 400 från tysklan jag undrar om det blir problem å regga den här sen?
tjena du vill inte köpa en yamaha raptor 660cc gatreggad du hittar min e-mail e mobil på sälj quad mvh andreas
-
För 100 gången............COC behöver du bara om du ska regga en "en tidigare reggad Quad eller godkänd quad. Det är bara att beställa tid hos SBP för regbesiktning av tex. amatörbyggt 4hjuligt fordon så talar de om för dej att du behöver intyg för STÖLD,BULLER och bromsar mm.. Detta får du genom att avlägga prov hos SBP eller VTI, bara att beställa tid.
Är det ngn här på forumet som har gjort detta och lyckats?
-
Har fått information om att det inte är ett absolut krav att ha ett coc-intyg. Om maskinen varit registrerad i ett annat EU-land räcker det med registreringesbeviset.
Känner dock ingen som testat... :roll:
-
Nä... det är just det... det finns de som skriver att det är så enkelt, som "gäst" i detta forum, men sen läser man om dem som står där med sina tysk-köpta raptorer och dyligt och inte kommer igenom för det saknas coc. Har nu hört om flera som fastnat, däremot har jag fortfarande inte sett ett enda inlägg från någon som faktist fått igenom sin på det sättet, men jag kanske bara har missat dem... På vägverkets hemsida står det att coc-kraven kan "lättas på" om man tar in maskinen för eget bruk, men vem som avgör om man lättar på kraven eller inte står inte. Känns ju lite oseriöst om det skall vara upp till varje tillfälle så att säga...
... så ni som importerat och fått den i trafik... visa er gärna.
-
Kollade på Blocket och hittade den här - http://www.blocket.se/vi/8520566.htm
Kollar man regnumret hos Vägverket så ser man att den är nyimporterad och aldrig påställd (eftersom det inte finns någon första ägare på den än). Den är reggad som Yamaha YFM660R och inte som Dressel eller något annat ombygge.
Den är reggad som mc.
Den är inte skattepliktig. 8O
Har ingen info om kW.
Inga bullergränser eller annat som brukar stå med i coc-papprena.
Inga fula tattarmonterade lampor.
Och är inte godkännd för passagerare.
Beror det på att den har rullat 750 mil i annat land först? Är kraven annorlunda då?
Verkar ju vara ett bra alternativ till att köpa begagnad i Sverige isåfall.
Nu var inte just den här särskillt billig kanske, men den marknaden kommer säkert att förändras vad det lider.
-
Det ska ju inte vara omöjligt man kan ju regga en amatörbyggd mc.
Känns som vv inte riktigt har hunnit med i utvecklingen så dom är själva lite osäkra på vad som gäller.
-
Om maskinen gått mindre än 600mil eller är mindre än 6 mån gammal räknas den som ny och då krävs COC men är den tex 7 mån och 601 mil så räknas den som begad och då ska det endast behövas regbeviset från tyskland helst med 15 kw på pappret. Detta enligt tekniker på bilprovningen men vem fan vågar chansa??? Ps tar du hem en som klassas som ny åker du även på att betala moms på skiten.......