ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: jens sthlm skrivet 19 januari 2018 kl. 18:57:02
-
Jag tänkte köpa en Raptor eller en Suzuki ltz för att pendla med till jobbet (året runt). Har 30 min till jobbet så blir en timme om dagen, 5 dagar i veckan. Vissa har serviceintervall var 10:e timme med bl.a. Kontroll av ventilspel, det innebär att jag behöver skruva varje helg. Hur gör ni andra som pendlar på hjulning? Eller är det jag som missuppfattat något?
-
Det är bara om man tävlar på crossbana som det ska bytas så ofta.
Raptor 700 har oljebyte på 240mil å ventilkoll 480 mil har jag för mej det var, det är 10 år sen jag åkte raptor. är nått liknande på LTZ400.
Det är på LTR450 å Yamaha 450 som det är kortare intervaller.
-
En raptor 700, raptor 350, ltz 400 har samma motorer som i motorcyklar och har ganska långa serviceintervaller.
Men varför vill du pendla med en fyrhjuling 1 timme per dag?
Jag äger både raptor 700 och can am Outlander 400. Skulle hellre pendla med Outlandern rent komfortmässigt varje dag.
Raptorn är kul att köra men har rätt så mycket vibrationer och blir segt att pendla med.
Bättre att köra bil till jobbet och köra fyrhjuling för nöjes skull :)
-
Bil är inget alternativ. Anledningen till en Raptor är att den är tillräckligt lätt, mitt garage är ganska fullt så fyrhjulingen får bara plats på tvärsen, jag måste lyfta/knuffa in den på tvärsen genom porten varje dag. Porten är 1.90 bred..
-
Raptor 700 ska nog fungera att pendla.
Raptor 350 är nog billigaste alternativet av quad att pendla med. Billig i inköp och av hög kvalitet.
Värdeminskningen är minimal trots höga mil.