ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Bossen skrivet 24 juni 2017 kl. 08:07:14
-
Är det någon som har erfarenhet av Kodiak 700 eps.se .2017 blev lite snabbt inköp, men räknar med att det är en bra maskin. Ser inte mycket av Kodiak på detta forumet, har jag köpt en dålig första maskin ?
-
Är det någon som har erfarenhet av Kodiak 700 eps.se .2017 blev lite snabbt inköp, men räknar med att det är en bra maskin. Ser inte mycket av Kodiak på detta forumet, har jag köpt en dålig första maskin ?
Kodiak 700 är nya namnet på "gamla" Grizzly 700.
-
Är det någon som har erfarenhet av Kodiak 700 eps.se .2017 blev lite snabbt inköp, men räknar med att det är en bra maskin. Ser inte mycket av Kodiak på detta forumet, har jag köpt en dålig första maskin ?
Tvärtom skulle jag vilja säga, Yamahas maskiner brukar rankas mycket högt i så gott som alla tester. Som jag förstår det så har Kodiak kraftigare plast bl.a än Grizzly vilket gör det den slitstark och tålig.
-
Jag tror inte att Yamaha kan tillverka en dålig atv. :)
-
har en Kodiak 2016 som inte vill starta när den är varm, det enda som hörs är ett reläklick. fick vänta 1,5 timme sist känns inte bra. meken kunde inte hitta nåt vettigt för då startade den förstås
-
Låter som det endera är startmotor eller rälé som fuckar när den är varm.
-
Ska säga det till meken, i övrigt är jag mycket nöjd plogar gångvägar kör ved.den är traktorreggad så jag kan köra släp efter allmän väg och fortare än 43 km behöver jag inte köra
-
Kodiak 700 är nya namnet på "gamla" Grizzly 700.
Mja, det är nog nästan samma chassi som på gamla grizzlyn, men motorn är ny och exakt likadan som i grizzlyn med annan variatorkalibrering. Tanken är flyttad till under dynan och den har fått samma förvaringsutrymme som grizzlyn har där tanken var förut. Det finns nog fler ändringar också, men det är långt ifrån en omdöpt gammal grizzly. Fördelen med att välja grizzlyn framför den dyrare kodiaken som har diffspärr är bättre körställning (högre dyna och styre) och 26" däck istället för 25".