ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Lörv skrivet 8 juni 2017 kl. 22:50:59
-
Som rubriken lyder så undrar jag ifall d finns något generellt kring hur många timmar/mil en hjuling klarar innan det är skroten som gäller? Skriv gärna hur långt era hjulingar gått och för modell det är:)
-
Skillnaden är enorm... vissa är redo för skroten innan 100 mil medan andra kan gå 5000 utan att skroten känns aktuell.
-
Som rubriken lyder så undrar jag ifall d finns något generellt kring hur många timmar/mil en hjuling klarar innan det är skroten som gäller? Skriv gärna hur långt era hjulingar gått och för modell det är:)
[/quote
svaren är nog lika många som det finns atv ägare, min uppfattning är om man är på alerten och reparerar / underhåller sin (tex) atv så kommer den ju i princip aldrig att bli färdig för skroten.... det finns säkert en del maskiner som kan betraktas som nära på skrot efter säg 300 tim med obefintligt underhåll och mycket hårt nyttjande. men säkert finns det maskiner som är väl underhållna och haft gynnsamma driftförhållanden som har en hel del kvar att ge efter tex 1500 tim med bra underhåll och kontinuerlig service.
-
Jag har en kollega som har en CF-Moto 520 som gått strax över 100 mil. Nu har motorn rasat tack vare att motorfästena är så fruktansvärt dåliga från tillverkningen. Han får en ny motor på garanti av CF.
-
Är det inte rätt uppenbart att underhåll och körstil är tämligen avgörande? Vet Mercedes för miljonen som bara står på verkstad och Dacia som bara går och går. Klart en dyrare maskin med mer påkostade material och tekniska lösningar bör hålla längre om det är jämförbar användning.
-
Jag hade en Yamaha grizzly 700 innan som hade gått 800 tim. Inga glapp, drog ingen olja, inga missljud.
-
Är det inte rätt uppenbart att underhåll och körstil är tämligen avgörande? Vet Mercedes för miljonen som bara står på verkstad och Dacia som bara går och går. Klart en dyrare maskin med mer påkostade material och tekniska lösningar bör hålla längre om det är jämförbar användning.
Visst är det så, vad jag har hört av vad kollegan förklarat så kör han inte speciellt lugnt. Så det ligger nog något i det du säger.
-
Nu är jag inte vidare insatt och det finns folk här som har bra koll, men den hårda tävlingen Hunt the Wolf har nog övervägande Can-Am men tror även några CF deltar. Ingen aning om ev. utfall och resultat.
-
2 st cf 800 i extreme klassen, 23 och 24 plats av 31 st.
1 st cf 520 i crossover klassen, plats 26 av 68
3 st cf 800 i adventure klassen, 11,12 och 13 plats av 29.
Dom som körde i extreme var väl sponsrade av cf och körde i normala fall can-am
-
2 st cf 800 i extreme klassen, 23 och 24 plats av 31 st.
1 st cf 520 i crossover klassen, plats 26 av 68
3 st cf 800 i adventure klassen, 11,12 och 13 plats av 29.
Dom som körde i extreme var väl sponsrade av cf och körde i normala fall can-am
Var väl eller var?
-
jag var inte där nere, dom som va sa så
-
suzuki king quad är seglivade, flera som gått mkt o ser ut som världskrig, (renskötsel)
-
Markus... låt mig gissa... med Kenda Bear Claw?
(känns som om alla i rennäringen har dessa)
-
Markus... låt mig gissa... med Kenda Bear Claw?
(känns som om alla i rennäringen har dessa)
nä faktiskt inte, men det är ett populärt däck iaf, många kör på original
-
Vet 2 stycken Outlander 650 och 1000 CC som rullat över 2500 mil och är i bra skick.