ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: knuppe skrivet 23 januari 2017 kl. 00:27:33
-
Hejsan!
Jag har nyss köpt mig en Kodiak 2016, handlaren sa att traktorreggad är det enda rätta så det fick bli en sådan. Spärren var tydligen enkelt att ta bort, "bara" en svart liten låda med två st kablar. Lite trist att vara begränsad till 45km/h.. Det skulle vara en svart liten låda under kåpan vid styret, två kablar ska gå in i lådan och man ska klippa av dessa och tvinna ihop dem.
Nu har jag letat och letat under varenda kåpa och inte har jag hittat en enda sådan låda som stämmer in. Jag har hittat en misstänkt låda där kabelstammen var tejpad med svart eltejp och lite vit eltejp sista biten. Jag var helt säker på att det var den, men när jag sprättade upp tejpen så var det betydligt fler än två kablar där, så jag vågade inte klippa.
Det vore kalas om någon som gjort detta kan komma med mer exakt info, jättetacksam för alla hjälp.
-
Låt Åf fixa det ()p
-
Hejsan jag har en Wolverine -16 traktor reggad och så här ser boxen ut på den.
och det sitter flera kablar i den några går in i cdi boxen men det går två kablar till spridaren på spjällhuset en orange och en grön se bild. Dom har klippt ena kabeln till spridaren och kopplat in den orange och gröna kabeln imellan. jag satt dit en strömbrytare i mellan så man kan välja mellan strypt och ostrypt om det skulle behövas. som du ser på bilden så sitter den gröna och den röd blå kabeln ihop och den orange är lös . på detta vis är den ostrypt.
Din box ska sitta under kåpan framför styret. Samt på grizzly vet jag att även locket på spjälhuset där gas vajern går in måste bytas för att få full gas. Bara höra med åförsäljaren om det locket.
Det är en annan viktig detalj som skall bytas och det är decomp fjädern i motorn som är väldigt klen original. Se bild på original och ny. Den grövre är det ny utförande. Men den ska vara bytt innan leverans. Men hör med din åförsäljare för säkerhets skull.
-
Tack så jättemycket!
Precis så ser min box ut också, ska genast fixa. Jag ska även kolla med ÅF om fjädern och locket, tror du att jag kan byta fjädern själv?
Hejsan jag har en Wolverine -16 traktor reggad och så här ser boxen ut på den.
och det sitter flera kablar i den några går in i cdi boxen men det går två kablar till spridaren på spjällhuset en orange och en grön se bild. Dom har klippt ena kabeln till spridaren och kopplat in den orange och gröna kabeln imellan. jag satt dit en strömbrytare i mellan så man kan välja mellan strypt och ostrypt om det skulle behövas. som du ser på bilden så sitter den gröna och den röd blå kabeln ihop och den orange är lös . på detta vis är den ostrypt.
Din box ska sitta under kåpan framför styret. Samt på grizzly vet jag att även locket på spjälhuset där gas vajern går in måste bytas för att få full gas. Bara höra med åförsäljaren om det locket.
Det är en annan viktig detalj som skall bytas och det är decomp fjädern i motorn som är väldigt klen original. Se bild på original och ny. Den grövre är det ny utförande. Men den ska vara bytt innan leverans. Men hör med din åförsäljare för säkerhets skull.
-
klart du kan byta fjädern själv men det beror på hur bra man är på att skruva.
Man måste ta bort lite plast för att komma åt ventilkåpan. Sen tar man bort ventilkåpan och byter fjädern. Men var försiktig när du tar bort den gamla för den är jävligt mjuk. Och kom ihåg hur den gamla satt.
Men det ska vara en sats med fjäder och ventilkåps packning och en o-ring.
Den borde vara bytt eller så byts den vid första service. Bara höra med ÅF.
På wolverinen var det lätt, bara ta bort flaket så ser man hela motorn.
Hoppas det blir att funka för dig.
För det är jävligt tråkigt att åka i 40km. Själv åkte jag i en timme sen leta jag reda på strypningen och koppla bort den.
-
Jag kollade upp det på nätet, verkar som att jag klarar mig ifrån att byta fjädern för mitt VIN nummer fanns inte med på deras lista.
Jag har kört några timmar men mestadels långsam körning, drar lite ris och sånt så jag har inte stört mig på spärren men vill såklart bli av med den. Tänkte att det kan vara bra att låta strypningen i vajern vara kvar tills den är inkörd så får jag byta sen, FULL MUFF!
klart du kan byta fjädern själv men det beror på hur bra man är på att skruva.
Man måste ta bort lite plast för att komma åt ventilkåpan. Sen tar man bort ventilkåpan och byter fjädern. Men var försiktig när du tar bort den gamla för den är jävligt mjuk. Och kom ihåg hur den gamla satt.
Men det ska vara en sats med fjäder och ventilkåps packning och en o-ring.
Den borde vara bytt eller så byts den vid första service. Bara höra med ÅF.
På wolverinen var det lätt, bara ta bort flaket så ser man hela motorn.
Hoppas det blir att funka för dig.
För det är jävligt tråkigt att åka i 40km. Själv åkte jag i en timme sen leta jag reda på strypningen och koppla bort den.
-
Hej!
Jag lyfter tråden igen, hoppas det är okej ;)
Jag har en Grizzly -18 traktor-reggad, som jag tänkte ta bort spärren på. Jag tänkte också sätta en brytare. Mudbug 550 har du nån bild hur du har gjort med brytaren, hur kopplar man in den?
//Grizzlymartin