ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Tintin skrivet 16 november 2006 kl. 00:31:45

Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Tintin skrivet 16 november 2006 kl. 00:31:45
Nu har jag kört lite drygt 750 mil och min check belt-lampa har fortfarande inte slagit igång. Överallt där jag läst om det så står det att den ska sätta igång efter 100h, och det borde jag ha kommit upp i nu. Ni andra som kör KFX, har era lampor tänts? Någon som har kollat remmen på sin och som har en uppfattning om ungefär hur mycket dom slits och när det kan vara dags att byta?
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: MMB Racing skrivet 16 november 2006 kl. 17:52:43
Man får skruva ner och mäta remmen, remmen slits olika beroende på körsätt. Om du mest bara kört landsväg så slits inte remmen så mycket.Vi har bytt på ett par stycken innan lampan tänts.
Det du kan märka på om remmen är sliten är att toppfarten blir lite lägre.

MVH

MMB
Quad & ATV Specialisten Göteborg.
www.mmbatv.se
T:031-912121
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: zacka skrivet 16 november 2006 kl. 21:39:35
aaah, därför jag drar ifrån Tintin på motorvägen (speciellt när jag fryser  :lol:  )
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Tintin skrivet 16 november 2006 kl. 21:47:29
:lol:  :lol:  :lol:  8O  :roll:  :evil:
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Pete skrivet 25 november 2006 kl. 22:51:09
Citera
aaah, därför jag drar ifrån Tintin på motorvägen (speciellt när jag fryser  )


Tintin är en ödmjuk kille...därför låter han dig tro att din är snabbare :D  :D
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: zacka skrivet 26 november 2006 kl. 09:05:44
passa dig  8O
jag har 15 drev :)
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Tintin skrivet 30 november 2006 kl. 03:10:07
Nu har jag äntligen fått tummen ur och skruvat isär och kollat. Märkligt, men om man ska tro instruktionsboken så är den fortfarande som ny? Enligt boken är normal bredd ca 30 mm +/- 1 mm och remmen ska bytas vid 28. Min är fortfarande 30 mm och det finns inga revor, sprickor eller annat i den. När jag mäter deflect så ligger även det inom toleransen. På insidan av kåpan satt det dock en ganska tjock hinna av något som såg ut som avskavt gummi vilket jag antar är nedsliten rem. Vad kan startmåttet på remmen ha varit egentligen? :?  :?  :?

Har i alla fall beställt en ny rem som man kan ha på lager. Hur är det, slits dom lika fort hela livslängden eller kommer man till något slags kritiskt läge efter vilket de slits mycket fortare?
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: zacka skrivet 30 november 2006 kl. 09:15:42
den kanske slits på insidan o lämnar gummi spån eller hur ?
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Tintin skrivet 30 november 2006 kl. 19:39:58
Har du börjat byta avatar en gång per dag nu???  :o  :o  :o

VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?   :lol:  :lol:  :lol:
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: zacka skrivet 30 november 2006 kl. 20:44:19
ja så blir det när man är hemma för länge ibland :(

jag vet inte vem klotsvenne är ?  :roll:   :wink:
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Moco skrivet 23 januari 2008 kl. 14:13:57
Nu lyser min 100h-lampa.
Några tips inför att jag skruvar isär den och kollar remmen?
Hur släcker man lampan igen?
Titel: Check belt KFX 700
Skrivet av: Moco skrivet 24 januari 2008 kl. 19:42:50
Citat från: "Moco"
Nu lyser min 100h-lampa.
Några tips inför att jag skruvar isär den och kollar remmen?
Hur släcker man lampan igen?


Hittade det på nätet:

Citera
HERE IS THE BELT LIGHT RESET PROCEDURE FOR THE KFX700...

The KFX700 belt check indicator light turns on after 100 hours to cause you to take it to the dealer and get the belt checked. This procedure is for people that are skilled in checking the 700 belt. Do not reset the light without confirming that the belt is in good condition and is adjusted proberly. A worn or cracked belt can be usafe for the rider.

Turn ignition off.

Inspect or replace belt as neccessary (P/N 99924-1315-01). You have to take the cover off and measure the deflection.

Remove Seat.

Locate the two 4 pin connectors under seat. One is black and the other is grey.

Disconnect both connectors and reconnect them to their opposite color (black to grey, grey to black).

Turn on the ignition switch.

The belt indicator light should flash.

Turn off ignition switch (note that the hour meter is reset when the key is turned on).

Disconnect the two connectors and reconnect them to their same color (black to black, grey to grey).

Turn ignition back on and confirm that the belt light is not on.