ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: Danne-F skrivet 16 januari 2016 kl. 20:44:24
-
Hej har fått problem med min Titan, körde den i söndags utan problem och i måndags när jag skulle ut och ploga så vägrar den starta, den går runt ett tag sen (poffar) den till men vill inte hoppa igång tog ur tändstiftet och det var hur blött som helst så körde runt den utan stift så den fick blåsa ur cylindern och satte i nytt stift vill ändå inte gå igång, har kollat i förgasaren om det är smuts där men den är ren och fin, är den någon som kan veta vad det är för fel?
-
Ingen garanti? Om inte kontakta Megagroup ändå, nån som varit större i käften än dem när det gäller att skryta hur fenomenala deras maskiner är har jag aldrig stött på.
-
Fick tag i dom på 9 försöket i onsdags fick tips att det kunde vara gummibälgen vid förgasaren som vibrerat loss, den hade glidit av så jag satte dit den igen men ingen skillnad, ringde 9 gånger i torsdags och 27 i fredags utan att dom svarar i telefonjäveln, har varit i kontakt med superbilligt och fått några tips men vill inte starta ändå, ska dit och snacka med mekanikern på måndag och se om han har någon bra idé
-
Kollat så du har gnista?
-
Finns gnista både på gamla och nya stiftet, glömde skriva det
-
kolla dödarknappen på styret eller choken
-
Kollat så bränsle kommer fram?
-
Kollat så bränsle kommer fram?
stod att stiftet var blött.
-
Aha, ok......hmmmm. Är det en förgasar eller insprutare?
-
Aha, ok......hmmmm. Är det en förgasar eller insprutare?
Jupiter läs en gång till blött stift och förgasar gummi :hmmm: ':)
-
Va fan, sorry. Jag som läste slarvigt i kombination med senilitet. Jag föreslår rengöring av förgasaren samt kolla så tändhatten inte är kass och ger överslag ner i godset för då blir det ingen gnista på stiftet.
-
låter nästan som att kilen till statorn pajat så tändningen ligger fel, då har man gnista och allt men den kan inte tända
-
låter nästan som att kilen till statorn pajat så tändningen ligger fel, då har man gnista och allt men den kan inte tända
Det är inte kilen som håller svänghjulet i läge, det gör konan. Kilen är bara för att styra rätt vid montering, ett vanligt missförstånd.
-
Att kilen går sönder och svänghjulet flyttar sig är inte ovanligt.
-
Att kilen går sönder och svänghjulet flyttar sig är inte ovanligt.
Då är inte svänghjulet rätt spännt från början, det är som sagt konan som håller det på plats och inte kilen. Om det är en med koniskfattning vill säga.
-
Då är inte svänghjulet rätt spännt från början, det är som sagt konan som håller det på plats och inte kilen. Om det är en med koniskfattning vill säga.
Jo jag vet mycket väl hur det ser ut men dom lossnar likt förbannat.
-
Kineserna är väl inte kända för momentdragning.
Mitt bästa ATVköp var en Kazuma Jaguar 500 som gått 23 mil jag köpte för 5000:- bytte krysskil och sålde med 0:- i vinst (information till skatteverket)
Har poffat 2 krysskilar på mina barnfyrhjulingar också.
T.om min Suzuki LTZ lyckades krysskilen gå av när jag skulle starta den en dag.
Så att det händer råder inga tvivel om. Sen bör det inte kunna hända. Men det är det mycket som inte borde kan man tycka.
-
Jag får verkligen, verkligen anta att tillverkaren drar ihop sina motorer med moment. Annars är de fan inte kloka.
På min egen tex. så har de satt ett tunt "tusch" streck" på samtliga momentdragna förband.
Vad gäller Titan så vägrar Megagroup uppge vem som är tillverkaren av deras maskiner, när jag frågade dem så fick jag svaret "en stor fabrik i östra Kina"......ok? När jag bad dem specificera blev svaret "XF". :hmmm:
-
Har för mig att det är kazuma motor i titan
-
De har någon model med v-twin med, kan det vara Kazuma även den?
-
Känner killen som startat och ligger bakom megagroup.
Hans farsa ligger även bakom mega gastronomi.
Googla lite om det så förstår du hur seriöst det är.
-
Väldigt olika betyg kändes det som. :hmmm:
-
Vad gäller Titan så vägrar Megagroup uppge vem som är tillverkaren av deras maskiner, när jag frågade dem så fick jag svaret "en stor fabrik i östra Kina"......ok? När jag bad dem specificera blev svaret "XF". :hmmm:
Titan520 = Xinyang XY500
Googla Xinyang XY500
Titan520 har även sålts under namnet Viarelli och Worker i Sverige.
-
Titan520 = Xinyang XY500
Googla Xinyang XY500
Titan520 har även sålts under namnet Viarelli och Worker i Sverige.
Viarelli är "eget" märke väl fortfarande via Atv Sweden?
-
har också repat hjulingar med trasig krysskil, händer oftare än man tror på hjulingar
-
har också repat hjulingar med trasig krysskil, händer oftare än man tror på hjulingar
Har aldrig varit med om det på mc, skumt det händer på atv ofta i jämförelse. :dntknow:
-
Har aldrig varit med om det på mc, skumt det händer på atv ofta i jämförelse. :dntknow:
kan tänka mig att det är vanligare på enstånkor med hyffsat mycke cc, eftersom många av just dom gillar att "sparka bakåt" då man tvärgasar från tomgång. och de är klart att det blir ganska stadiga krafter då svänghjulet vill åt rätt håll men veven börjar tvärbacka
-
Tjenare har nu hämtat ut hjulningen från verkstaden och nu funkar den fint ()p, det var kryskilen till svänghjulet som var trasig så svänghjulet hade flyttat sig.
-
Afan, trodde jag inte om jag ska vara ärlig. Skönt det är fixat iaf. ()p