ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: Torbjörnen skrivet 7 januari 2016 kl. 09:27:36
-
Efter flera års suktande hade jag råd med en vettig outlander med 140h på mätaren, var inne på 800:an men insåg att 650:in med sina 62hk räcker gott och väl för min typ av åkning. Stigar, berg och lite lera ibland.
På listan står nu följande:
Kolla om det går att smörja eller justera vxl reglaget, tycker den är rätt trög och tar som stopp ibland, vet ej hur mycket man vågar forcera eller ska man jucka/gunga ? Eller också var maskin kall och ev tomgång för hög i 20- ? Får prova i helgen när det skall bli lite + grader.
Åtgärda tumvärmen bronco blir knappt varm
Sätta dit rack plast hörn på bågen bak, men hann sa dem lossnar lätt i skog, skall ordnas
Montera kopplings kit, epi, dalton eller qsc ? Prismässigt ser dalton ok ut. Epi har jag hört dåligt om. Qsc, varför så mycket dyrare ? Skall passa 28", sitter 26" original.
Byta h11 fram mot 55w hid om dem får plats ?
Montera box bak med sidor och ryggstöd för passagerare
Backlampa via back växel, finns utgång ?
Lite mer ljud ut twinnen vore trevligt, modda original eller köpa något blir frågan
Mycket tacksam för input.[ Invalid Attachment ]
-
Ser mycket fin ut ()p
Ingen ide du sätter dit några plasthörn för vid första kontakt med ett träd så skjuts dom iväg, syns i början på denna film
https://www.youtube.com/watch?v=7gRMrROy3u8
Du behöver inte variatorkit men anledningen att qsc är dyrt är för att man byter hela variatorn och inte bara fjädrar mm, helt klart överlägset mot att byta fjäder men kostar som sagt därefter.
Finns ingen utgång vad jag vet, jag monterade en brytare som trycks in vid backning men enklast är en egen lampknapp så du kan tända och släcka som du vill.
Jag har dubbla Rjwc till övers som skulle sitta fint på din maskin ()p
-
Det kanske är envägslagret som behöver lite rengöring och smörj för att växlarna ska gå bättre?
-
Det kanske är envägslagret som behöver lite rengöring och smörj för att växlarna ska gå bättre?
Okej ! Sitter det i leden till själva spaken eller på länkaget mot låda ?
-
Okej ! Sitter det i leden till själva spaken eller på länkaget mot låda ?
Det sitter mellan variatorskivorna.
https://www.youtube.com/watch?v=eyE54XJ_3Ww
-
Ser mycket fin ut ()p
Ingen ide du sätter dit några plasthörn för vid första kontakt med ett träd så skjuts dom iväg, syns i början på denna film
Du behöver inte variatorkit men anledningen att qsc är dyrt är för att man byter hela variatorn och inte bara fjädrar mm, helt klart överlägset mot att byta fjäder men kostar som sagt därefter.
Finns ingen utgång vad jag vet, jag monterade en brytare som trycks in vid backning men enklast är en egen lampknapp så du kan tända och släcka som du vill.
Jag har dubbla Rjwc till övers som skulle sitta fint på din maskin ()p
Vilken ogenomtänkt konstruktion :/ Tänker lösa något..Jasså, tänkte mest att remmen inte ska ryka åt skogen för behöver inte växla ner den. Men ingen större fara om man går upp 2" på dessa alltså ? Dubbla RJWC låter snuskigt trevligt ! är det dubbla pipor hela vägen då så den separerar takterna ?
-
Ja det är inte så himla genomtänkt....
Kör du på lågen direkt du är av vägen så är det ingen som helst fara, ska du ha ännu större är det nog smart med ett kitt.
http://www.gooffroad.se/shop-by-bike/can-am/outlander-1000-gen-2/can-am-renegade-1000-dual-slipon.html
Sådana är det, riktigt fint ljud :D
-
Ooh fasiken, provar smörja länkage och ej över 20- först. Är det vänster eller höger gäng när man tar bort variatorn ? funkar el mutter knack ?
-
Ingen aning vad det är för gäng och om man kan använda knack eller inte
-
Ja det är inte så himla genomtänkt....
Kör du på lågen direkt du är av vägen så är det ingen som helst fara, ska du ha ännu större är det nog smart med ett kitt.
http://www.gooffroad.se/shop-by-bike/can-am/outlander-1000-gen-2/can-am-renegade-1000-dual-slipon.html
Sådana är det, riktigt fint ljud :D
Verkar finnas i metall med skruv :)
http://www.gooffroad.se/shop-by-bike/can-am/outlander-500-gen2-2013/bumper-caps-can-am.html
-
Bryter väl sönder bumpern då istället :/
-
Bryter väl sönder bumpern då istället :/
Haha ja kanske, gillar sido bågarna på sportsmans 850 2012 forest, såna skulle man ha då har man runt hela
-
Här är en annan beskrivning steg för steg hur man tar isär för att smörja eller byta lager i envägslagret. http://www.can-amtalk.com/forums/topic/11840-oneway-bearings-install/ (http://www.can-amtalk.com/forums/topic/11840-oneway-bearings-install/)
Det går bra att lossa med mutter knack men dra inte fast utan använd moment nyckel.
Använd ett träskaft som mothåll.
-
Tack !