ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: cold_breeze skrivet 22 december 2015 kl. 11:29:00
-
Tänkte bara att man kunde berätta vad för barnsjukdommar man hittat osv. Låt oss hålla de till modellen å inte "varför inte en märkesmaskin" osv. Kanske kan hjälpa nån annan att hitta felen innan de händer nått allvarligare.
De jag har varit med om på mina ca 65 mil är:
Servon har slagit ifrån sporadiskt (kollat men åf hittar inga fel. verkar vara ok nu!) garantijobb
Avgasfjädrar blir varma och utsträckta så dom ligger å skallrar (bytta 2 ggr) garantijobb
Fästet för ljuddämparen gick av (ihopsvetsat med förstärkning) garantijobb
Glapp i styret (nya genomgående bultar med mutter löste de) garantijobb
Ljusomkopplaren vart de kortis i så ljuset krångla (bytte den så funka allt) garantijobb
Ett styrstag hade lossnat å börjat gänga ur sig så ena hjulet vart mer å mer snett (sjusterat och åtdraget av mig)
Ett fäste på diffen bak har gått av (hela diffen bytt) garantijobb
Winchen sluta dra innåt å de visade sig vara relät. (relät bytt) garantijobb
-
Tror vi alla haft haft problemet med att ljuddämpar fästet gått av. Min har gjort det 2 gånger. Även fjädrarna till avgassystemet har felat.
Både min och polarens fick cdi boxarna utbytta pga att dem vägrade starta ibland.
Nu senast slutade kylfläkten att fungera lagom till 100 mila servicen. Va tydligen en givare som lagt av.
Har haft mer små saker som åf håller på att lösa.
-
Ok. Min har bara krånglat nån enstak gång med att inte starta.. men då har jag bara tagit ur huvudsäkringen å satt tillbaka för att sedan få igång den på en gång.
-
Känns lite som det var tur man inte valde CF och tog Hisun istället ( :hmmm: )med tanke på så mycket småstrul ni verkar ha haft.
-
tror inte de spelar nån roll vilket märke man har på maskinen.. fel kommer alltid uppstå. men vissa barnsjukdomar tkr jag att tillverkarna skulle fixat nu när de mesta kommit fram.
Är i förövrigt väldigt nöjd med maskinen! Tkr den är lättkörd och följsam. Kör i princip överallt (mest väg) förutom i gegga osv. tkr inte om att spola lera i 2 timmar efteråt för att få maskinen ren igen ;D
-
Ja de e sant, tror det hänger en del på hur man sköter sin maskin med. Att man smörjer, spänner och är allmänt skötsam räcker nog långt.
-
Ja precis! Å jag är då väldigt noga med alla mina fordon! Dom håller ju längst då :)
-
Nån som har koll på luftslangarna på 550n, har en kompis som precis köpt en så det kan vara bra och veta hur djupt ner i leran han kan dyka innan den suger i sig en massa vatten 8)
-
Insuget sitter under sadeln frammåt tanken. Inluft för variatorn sitter under instrumentpaneln typ och utluft för variatorn är bak strax under lastracket vid vänster bakhjul.
()p
-
Har någon av er bekymmer med att era 550 är svårstartade när det är kallt eller lite bensin i tanken?
-
Ja, har haft lite problem när den varit riktigt tom men inte under vintertid. ()p
Mvh//Papi
-
Jag har nog aldrig haft problem med varken lite i tanken eller när de varit kallt
-
Min är inne igen för lite allt möjligt. Sparade ihop lite garanti jobb innan jag åkte till verkstan. Avgassystemet för tredje gången, både fästet som går av hela tiden och läckage pga fjädrarna. Glapp i styret, glapp i tändningslåset och den främre variatorn va soppslut pga en mutter som lossnat (!?).
Nu väntar åf på leverans av variatorn från atv sweden som verkar ta tid :(
Har hunnit med 135 varierande mil och är nöjd över hur maskinen uppför sig.
-
På min svetsa dom dit en rejäl förstärkning så min upphängning av avgassystemet håller iaf efter första lagningen.
Drygt med variatorn..
Har fått fixa avgasplåtarna på min då dom spruckigt runt fästskruvarna men med en stor bricka på ist för den lilla orginal så skakar dom inte alls nå mer!