ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: qvick skrivet 9 november 2006 kl. 09:38:21
-
ok e inne på att köa en ltr men undrar vad e det för skillnad på ltz och ltr
mer en priset....
hur stor e skillnaden på service intervallen hur mycket mer drag e det i ltr:en osv vill veta allt...... hoppas på många svar men värkar inte va många som har ltr:en mvh qvick
-
Förutom det uppenbara med 50cc så har ju Ltr:en insprutning vilket borde innebära rappare svar när du gasar.
-
det skönaste med ltren tycker jag är att den är låg och att dämparna svarar bättre,har tidigare åkt dvx 400-06 tycker ltr är en mera välbalanserad maskin med det lilla extra draget i,skönt att den är bred redan från start
tycker det är 2 olika maskiner
hoppas du får tillfälle att prova båda om du är i närheten av åkersberga så får du gärna komma och prova min på atvshopen har även en dvx du kan prova :D
MVH/Toffe
-
LTR har en service intervall på 6 timmar, det är ganska mkt mer än en ltz...
det enda negativa mot en ltz är nog service intervallerna avsaknaden av back samt att drev och skiva bak är så nära marken (vilket gör att det är mkt lätt att skada dessa).
effektskillnaden är enorm då ltr redan är trimmad från fabrik samt att den har insprutning vilket gör att den ger ett enormt rappt gas-svar.
/jocke
-
ja jag tycker det är två helt olika maskiner..en likhet är väl att båda är Suzuki känns det som så är du inne på att köpa nån utav maskinerna så tycker jag absolut att du ska fixa till dig en provtur på nån utav dom..helt båda ostrypta då med..lycka till med vad det än kan bli för nåt//Ltr tobbe
-
LTR har en service intervall på 6 timmar, det är ganska mkt mer än en ltz...
det enda negativa mot en ltz är nog service intervallerna avsaknaden av back samt att drev och skiva bak är så nära marken (vilket gör att det är mkt lätt att skada dessa).
effektskillnaden är enorm då ltr redan är trimmad från fabrik samt att den har insprutning vilket gör att den ger ett enormt rappt gas-svar.
/jocke
Nu menar du väl ändå tvärtom? Att en LTR kräver mer service än en LTZ:a?
/J
-
LTR har en service intervall på 6 timmar, det är ganska mkt mer än en ltz...
det enda negativa mot en ltz är nog service intervallerna avsaknaden av back samt att drev och skiva bak är så nära marken (vilket gör att det är mkt lätt att skada dessa).
effektskillnaden är enorm då ltr redan är trimmad från fabrik samt att den har insprutning vilket gör att den ger ett enormt rappt gas-svar.
/jocke
Nu menar du väl ändå tvärtom? Att en LTR kräver mer service än en LTZ:a?
/J
Det är ju precis det han har skrivet. Tror att du har läst lite för fort. ;)
-
Nu menar du väl ändå tvärtom? Att en LTR kräver mer service än en LTZ:a?
läs igen 8)
/jocke
-
men det är verkligen tråkigt att inte LTR har back alltså
det är nästan ett måste
-
zacka det är lugnt!
den har en indikeringslampa som lyser när det bara är 2,5L soppa kvar!
lätt mera värt än en back!
/jocke
-
så en lampa som lyser när du har 2.5 liter soppa kvar är mer värd än en backväxel... :Det ska jag komma ihåg nästa gång du svär när du får släpa runt hojen... :lol:
-
den har en indikeringslampa som lyser när det bara är 2,5L soppa kvar!
På LTZ:an kan man iofs ställa in så att den bara kör på huvudtanken och således stannar när den är slut och då kan man växla så att man kör på reserven. Detta gör iaf att man förhoppningsvis kan ta sig till en mack. Kan dock vara ett lite jobbigt sätt att komma på att man bara har 2,5 liter kvar, så en lampa är ju såklart bättre. :wink:
-
På ltz:an är det 2.7 liter reserv....klart mycke bättre än på ltr:en :D :D :D
-
jamen då måste ju yama 700 va bäst har BÅDE lampa å back :lol: :lol:
-
700:an var så skumm att köra!
annars hade den vart bättre
/jocke
-
jag tycker 700 är skön att köra, liten smidigt o lätt hanterlig hoj med mycket bra motor som har bra botter vrid
men tyvär dålig fjädring (som går iofs att åtgärda)
är sugen på nytt till våren kanske, eller så lägger jag ner pengar på denna :)
-
Bara måste lägga mig i diskussionerna här. Varför ska man ha back egentligen?? har man en så pass grym maskin som Ltr 450 så behöver man ju bara använda gasen! :twisted: Och om man nu skulle köra så jävla illa så man någon gång behöver backa så är den ju så pass lätt ändå så det är ju inget jobbigt. :lol: Enda gången jag skulle kunna behöva back är när jag ska ställa in den i garaget hemma, men det är ju inget jobbigt att rulla den bakåt istället :roll:
-
Jävligt gott med backen, personligen har jag haft användning av den i skogen iaf :)
-
Det finns inte back på några racemaskiner!
Nuff said... ;)
/J
-
men om du kör som vi gör så behöver man back ganska ofta tyvär
visst klarar min sig utan, men det är skönt att ha, jag menar det är ju inga nackdelar o ha än att inte ha alls
kawasaki KFX 450R kommer att ha back 8)