ATVForum, allt om fyrhjulingar
Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: jhman skrivet 6 september 2015 kl. 18:05:02
-
www.facebook.com/groups/QuadsnackSverige/permalink/962394253819262/
-
Länk till en sluten grupp ??? ???
-
Johan Hellman
14 tim · Har redigerats
Honda TRX250R 1988 , extremt påkostad .
Ok, gör en intresse koll på min potenta kult maskin då tider inte vill räcka till för att göra klart det jag påbörjat....
Det är alltså en Honda TRX250 R -88 (bästa årsmodellen med pro-link sving osv ).Går inte att jämnföra med 86-87 .
En quad som var svårslagen långa tider
"Tidernas mest framgångsrika Quad!"
efter att ha provkört en TRX 250 för många år sen så insåg jag att det var en maskin som med rätt förare och lite bättre fjädring skulle kunna piska dagens maskiner,, så jag letade efter en maskin att börja på och fann denna som var nyrenoverad i motor,mm i en tråd på Atvforum.se .
www.atvforum.se/Forum/index.php…
Byggtråd av förra ägaren, se nedan:
www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=25786.0
Jag kan inte annat än hålla med tidigare ägare , den går sjukt hårt ,känns riktigt rapp och smidig.
Har dock endast åkt två gånger på den sedan jag köpte den.
så den är som den står idag redan i mycket bra skick,,,
Men jag fick fnatt och letade samt köpte grejer ifrån USA under ca 1 års tid.
läste timtals på amerikanska forum ang vilka uppdateringar som skulle vara de bästa och köpte prylar där efter ...
Det som sitter på just nu är bla:
- Cross pro ners med spider nets
- LSR +2+1 styrstång
- så gott som nya ITP fälgar
- Keihin pj36 förgasare
- ATC topppackning , ny kolv och honad cylinder (ca 15h)
- FMF goldseries SST pipa + FMF powercore ljuddämpare
- Renthal styre + killswitch
- PEP longtravel tripplerate med remote resovair (ny ren,ca 75 85kg)
- NY AlbaRacing ställbar Longtravel framvagn + styrstag (ej inställt)
- TRX450 -09 spindlar,hubbar,bromsskivor och bromsok (ej inkopplat)
- LSR styrfäste
- Twinair luftfilter
- Rullgas
- EBC bromsbelägg
- V-force 3 reeds/membran
Delar som medföljer ej monterade:
- Verkstadshandbok
- Dominator rpm bakaxel ink alu hub för drevet
- Keihin PWK 38 Air Striker förgasare + munstycken
(bestyckad för trx 250r )
- Boyesen kolfiber reeds
- Crosspro front bumper
- Nytt dekal kit
- 2st ny sadel överdrag (ett blått med trx250 gravyr och et röd/svart)
- Vit "huv" med luftintag
- Extra Twin air filter
- Ny packningssats till motorn
- Ny cometic mls topp packning
- NYA ESR billet alu motorfästen
- LSR billet alu hubbar till bakhjulen
- Hinson billet kopplingskorg
- Nya Honda oem upgrade kopplings delar till komlett förstärkt koppling med fjädrar ifrån 650mc + en extra skiva . ( ska vara den bästa kombinationen ihop med hinson) delarna är svåra att få tag i då de inte tillverkas längre.
- EBC kopplings kit + extra förstärkta fjädrar (köpte detta innan jag hittade ovanstående)
- beg Bigbore cylinder portad av Sparks + kolv
- PEP bakstötdämpare , ska ha gått ca 20h sedan renovering
- Extra bromsskivor
- Billet alu växelpek
- Nya förlängda stålomspunna bromsslangar
- LSR billet alu lagerhus till bakaxeln
- LSR billet alu locknut till bakaxeln
- Ny Boyesen Factory Racing kopplings kåpa
- Curtis Spark MX krök + dämpare - handbyggt , legendariskt system som ska vara det "perfekta systemet"(Har inte tillverkats på länge och mycket svåra att få tag i , senaste jag såg ett till salu på auktion gick för ca 6500:- för ett beg i betydligt sämre skick än det jag har.)
Totalt har jag köpt prylar till maskinen för mellan 30,000-40,000:- om man räknar in frakt tull och moms.
(Bara A-armar.spindlar,bromsar + Pep dämpare fram gick på över 15,000:-)
Sen så finns alla orginaldelar kvar förutom orginal A-armar.
Priset ,, ja jag kommer ju hur som helst att förlora en massa på den,,
Men vill så klart inte förlora mer än nödvändigt ,, 45,000:- ink alla prylar känns som att det borde vara realistiskt och för den som uppskattar en maskin som detta är det ett riktigt klipp och ett tillfälle som kanske aldrig kommer igen..
070 228 91 41 / johan
Hjälper till att kopiera infon som länkades till.