ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Bigbrute_91 skrivet 23 augusti 2015 kl. 11:36:12
-
jag och tjejen har nu bestämt oss för att köpa en till fyrhjuling vid års skiftet ;D en kawasaki bf 750 blir det. sitter och kollar på lite lift kitt¨s trim etc etc. någon här som kör med catvos lift kitt? kollat på deras 6 tums höjning . billigt är ju det sista det är men men fräckt som fan :headbang: :headbang: hur håller en sån höjning kontra original?
-
Är nog inte många som har 6 tums höjning i sverige. Vi bor ju somsagt i landet mellanmjölk. ;)
-
haha ja det är ju tyvärr så.allt ska vara så medel måttigt och tråkigt :cry: vill minas att rindab byggde nån fyrhjuling med 6 tums höjning för många herrans år sen? måste ju bli en del belastning på driv knuttarna?
-
Vad knuttarna tycker och tror kan jag inte uttala mig om. Frågan är väl mest varför?
Sällan det finns någon fördel i steniga svenska skogar.
Lägg alla pengar på att köpa en sprillans ny dyrare maskin istället för att byta knutar och axlar i tid och otid.
-
Vad knuttarna tycker och tror kan jag inte uttala mig om. Frågan är väl mest varför?
Sällan det finns någon fördel i steniga svenska skogar.
Lägg alla pengar på att köpa en sprillans ny dyrare maskin istället för att byta knutar och axlar i tid och otid.
svaret på frågan varför är för att det är coolt :) haha nä men varför inte. där ja bor har vi mest myrmark å seg lera gött att ha lite höjd på grejerna då :P
-
Man får väl axlar med det kittet, så dem lär väl vara beprövade? Sen vet jag inte hur diffarna mår på fyrhjulingen. Men kör man med 6" lift så räknar man nog att det kan bli reparationer ibland.
-
Man får väl axlar med det kittet, så dem lär väl vara beprövade? Sen vet jag inte hur diffarna mår på fyrhjulingen. Men kör man med 6" lift så räknar man nog att det kan bli reparationer ibland.
ja visst. Nya axlar och driv knutar i billet stål. Sen a-armar styrstag och allt annat man kan tänkas behöva. Men frågan är om diffen tar så mycket mer stryk? Bör ju vara däcken som avgör belastningen på diffen?
-
Du får prova denna modd ;)
http://forum.highlifter.com/How-To-Rebuilding-for-Bulletproof-Front-Diff-m3347461-print.aspx
-
Du får prova denna modd ;)
http://forum.highlifter.com/How-To-Rebuilding-for-Bulletproof-Front-Diff-m3347461-print.aspx
den va inte dum alls 😀 tänk silka hus tomtar det finns som kommer på allt det här 😜 men konstigast är nog att Kawasaki själva inte gjort något åt det.
-
Precis, men har man 6" lift så har man nog 30" åtminstone :)
-
Ja det lär man ha 😜 men kan lugnt säga att det inte blir något 6" lift kitt. Snubbla över ett mud forum från USA där det fanns en tråd om just catvos och gorillas 6tums höjning. Max 10mph i timen Max 1km utan att köra den i vatten. Följer man inte det här blir driv knutarna så varma att axeln hoppar ur. Gorilla ska tydligen vara rena skiten. Blir inget med det 😜 Max 4" säger jänkarna om man vill gasa på å få det att hålla ihop bra 😎 sett att många kör med 2" lyft och 29-32" däck ser ju ut att funka bra. Man vinner ju en hel del i markfrigång iallafall . Men att få variation hålla för 32" däck känns ju lite sisådär där?
-
Har man gigantiska däck får man nog räkna med att grejer går sönder. Det gäller nog att ha lite gaskontroll.
-
Men jag tror att det räcker med 2 tums höjning + att skära bort lite plast runt fotbaljorna på brutten om du vill kör outlaws 29.5 och silverbacks 30. Gärna med fälgar som breddar lite mer utåt oxå. :P
-
Obs! Detta är vad jag läst mig till, du kanske klarar dig utan att modda fotbaljor oxå. Löp och köp! ()p
-
Har man gigantiska däck får man nog räkna med att grejer går sönder. Det gäller nog att ha lite gaskontroll.
Jo självklart. Allt eller inget :headbang:
-
Först 6 tum, sen 4 tum och till sist 2 tum...vad har du för behov igentligen???
-
Först 6 tum, sen 4 tum och till sist 2 tum...vad har du för behov igentligen???
Köra sopor 1gång i veckan på en grusväg å skotta snö typ. Puttra runt i skogen då å då
-
En bekant kör med 4" höjning från superatv och 32" terminator . På sin canam 650 Max. Verkar funka bra. Ser brutalt ut iaf :)
-
En bekant kör med 4" höjning från superatv och 32" terminator . På sin canam 650 Max. Verkar funka bra. Ser brutalt ut iaf :)
nice 😃 r det original axlar? Finns vlö nån svensk åf för super atv? O0
-
En sak som är mindre bra med jätte höjda hjulingar är att dom blir mer tippiga, kanske inte så bra om man kör där det är brant.
Nåt att tänka på. ;)
-
En sak som är mindre bra med jätte höjda hjulingar är att dom blir mer tippiga, kanske inte så bra om man kör där det är brant.
Nåt att tänka på. ;) ah höjd punkten blir ju mycket högre. Får köra lite med hjärnan ;D
försöka iallafall :banghead:
-
Tänkte bara inflika att om du (Overboost91 ) är intresserad av 30 tums silverback däck så tänkte jag säja mina.
-
Vet att http://www.gooffroad.se/hojning-atv/can-am/ (http://www.gooffroad.se/hojning-atv/can-am/) har 4" höjning från SUPERATV.com till Can-Am i alla fall.
De kan säkert ta hem till andra modeller också.
I dessa kit så ingår nya drivaxlar.
20 lax bara :-\
-
Tänkte bara inflika att om du (Overboost91 ) är intresserad av 30 tums silverback däck så tänkte jag säja mina.
skaffade mig ett par outlaw 28" nyss ???