ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Danne The King skrivet 7 november 2006 kl. 17:35:04
-
Har tittat på en massa annonser och det skiljer en hel del på de som är vägregistrerade än om de inte är det, vad beror det på?
Kostar det mycket att registrera den?
Störta skillnaden ja sätt på samma hoj är 25000kr där den vägregade går på 55 och den andre 30...
Någon som kan förklara?
-
Dom är helt enkelt mer eftertraktade. samt att de som inte är vägreggade oftast är körda endast cross med. det är väll 2 av anledningarna jag kan finna.
-
Firmorna som bygger om dom tar ju betalt för att regga in dom och då blir det ju dyrare än icke reggade.
-
Firmorna som bygger om dom tar ju betalt för att regga in dom och då blir det ju dyrare än icke reggade.
Men 25000kr i skillnad kan ju inte vara rimligt?
-
25.00 låter mycket mellan en mc reggad och en teräng reggad. Men som kawasaki kvf 750 kostar 99.00 teräng mc reggad runt 110.000. Det brukar skillja 10-15 tusen mellan terängreggad och mc reggad.
-
kan ta ett exempel jag köpte mig en outlander 400 för ett tagsen å han jag köpte den av hade även vägreggade.likadan maskin var det det skillde 4000kr i pris sen kankse det skiljer mer på quad det är mer är vad jag vet
-
Firmorna som bygger om dom tar ju betalt för att regga in dom och då blir det ju dyrare än icke reggade.
Men 25000kr i skillnad kan ju inte vara rimligt?
Först så tar om-byggningsfirman en del av kakan sen ska ju importören i sverige ha en del av den goda kakan... :evil:
-
Måste nämnas att reggad quad är ett relativt nytt påfund så de finns inte så många beggade hjulingar ute för ett konkurrenskraftigt pris. men när det inträffar blir det högre konkurrens= lägre priser(förhoppningsvis).
Har jag rätt?
-
Prisskillnaderna beror också på att de vägreggade ska transoprteras mellan en massa olika ställen innan dom är hos kund. Dom är ju inte byggda för väg från början utan moddas om i tex Italien...