ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Bigbrute_91 skrivet 19 augusti 2015 kl. 18:54:48
-
jag och tjejen har bestämt oss för att köpa en hjuling till snart ;D så frågan är villken skulle ni valt mellan kawasaki brute force 750 yamaha grizzly 700 och suzuki king quad 750.? motivera gärna era svar :headbang: kommer brukas som ren nöjes maskin i skogen och på grusvägar det vill säga ingen asfalt körning alls. O0
-
Bus/nöjes maskin med mycket ork och en trevlig v_twin satsa på en brute 750. Sukka och Yama är enstånk och inte i närheten av kraften i en Brute Force 750.
-
Bus/nöjes maskin med mycket ork och en trevlig v_twin satsa på en brute 750. Sukka och Yama är enstånk och inte i närheten av kraften i en Brute Force 750.
så jag känner också när jag jämfört maskinerna sins emellan. bre eftermarknads utbud till kawan också på trim etc etc. blir störe däck å vidare så lite kraft skadar ju inte då :D
-
28 tum max innan du lutter ha variator kitt på brute force.
-
28 tum max innan du lutter ha variator kitt på brute force.
outlaw 29,5 tänkte jag å 2¨höjning så variator kitt är ett måste.
-
Ja det lutter du ha då ja tänker jag. Själv kör jag med 27" på min med lersprutar däck.
-
Ja det lutter du ha då ja tänker jag. Själv kör jag med 27" på min med lersprutar däck.
härligt :) hur är maskinen i övrigt? driftsäker? den håller bra å så ?:) hur snabbt går den? alltid funderat på det :P
-
het i humöret vill gärna lyfta framhjulen vid gaspådrag, nu är det en 07a jag har så dom äldre är kända för att dra lite olja men håller man bara koll på det så är det en skottsäker maskin anser jag då jag både kör hem ved och nöjesåker med den och ganska brutalt med ibland. Toppfarten jag har haft är ca 120 km/h kom då på att jag hade timmerkärran bakom (tom) överlag jäkligt nöjd med den så skulle jag köpa ny idag blev det kawa igen. ()p
-
het i humöret vill gärna lyfta framhjulen vid gaspådrag, nu är det en 07a jag har så dom äldre är kända för att dra lite olja men håller man bara koll på det så är det en skottsäker maskin anser jag då jag både kör hem ved och nöjesåker med den och ganska brutalt med ibland. Toppfarten jag har haft är ca 120 km/h kom då på att jag hade timmerkärran bakom (tom) överlag jäkligt nöjd med den så skulle jag köpa ny idag blev det kawa igen. ()p
det gilals :) sitter å läser om dom hittar bara gott om dom :) hahahaha roligt att glömma av kärran :lol: :lol: känns som att valet blir väldigt lätt :) så får tjejen ärva den gamla :DV
-
Gjort samma sak med grannens vedkärra, han upp i 70 sen låg stakarna till kärran överallt :lol:
-
Hade en bf 750 -08 med 28" dirt devil. Inget variatorkit dvs helt orginal. Funkade hur bra som helst.
Toppfart 113 km/h enl gps. Mätarfart 107 km/h.
-
Känns som en vinnande hjuling O0 power commander vatiator kitt å ett full flödes system å bör det bli bra ös i den också :headbang: hittade big bore kitt igår så blir den på 901cc :lol
-
Finns över 1000cc om du vill till kaworna. Finns vansinnigt mycket trim i staterna till dom.
-
Finns över 1000cc om du vill till kaworna. Finns vansinnigt mycket trim i staterna till dom.
aåg det med. En väldigt potensial i den maskinen. Å billigare än can-am :-P undra hur axlar/diff håller på dom?
-
Är väl framdiffen som är den svaga länken, men den går att förstärka. Fjädringen är väl hård enligt vissa. Men det finns ju alltid elkas i valfritt steg och prisklass. Sen är fördelen att dom är relativt nätta och smidiga = tar inte i överallt som can-am Outlander med g2 chassiet. Men summa summarum efter alla moddar för att få kawasakin till ett monster är att det troligtvis blir billigare att köpa en can-am Outlander 1000 från början... Svider att säga det men så är det.
-
Ja, eller polaris sportsman/scrambler 1000 :P
-
En bra maskin då helt enkelt ':) nä can-am vill jag inte ha. Tycker dom är fruktansvärt fula :dntknow: samma med polaris. Trimar helre en bf lite då å då. Big bore kittet kostar ju sin slant men allt är ju relativt. Roligare att bygga sitt egna än att köpa färdigt :whip:
-
Haft en Kingquad och nu en Kawa bf750 2013. Var såklart nöjd med Suzukin, inget att klaga på egentligen.
Men Kawan går så mycket bättre, även fast hästkrafterna är drygt samma så går det inte att jämföra riktigt. Riktigt nöjd med allt på maskinen faktiskt.
-
Haft en Kingquad och nu en Kawa bf750 2013. Var såklart nöjd med Suzukin, inget att klaga på egentligen.
Men Kawan går så mycket bättre, även fast hästkrafterna är drygt samma så går det inte att jämföra riktigt. Riktigt nöjd med allt på maskinen faktiskt.
härligt :) pratat med flertalet personer idag som kör kawasaki bt 750. en del av dom har gått från can-am 800-1000 till bt och är nöjdare med bt än vad dom var med can-am'en. känns som en riktigt bra maskin nu när man fått lite mer kött på benen :)
-
Gillar heller inte riktigt insektslooken på can-amer. Sen är det oooootroligt uttjatat med gul och svart plast. Men dom går som attan och det är väl huvudsaken? :P
Har kollat lite på framtida hjuling, och kravet för mig är servo och inte behöva stanna för att diffa så honda, yamaha, suzuki går bort direkt. Så valet för mig står mellan kawa, polaris och canned ham. ;)
-
Gillar heller inte riktigt insektslooken på can-amer. Sen är det oooootroligt uttjatat med gul och svart plast. Men dom går som attan och det är väl huvudsaken? :P
Har kollat lite på framtida hjuling, och kravet för mig är servo och inte behöva stanna för att diffa så honda, yamaha, suzuki går bort direkt. Så valet för mig står mellan kawa, polaris och canned ham. ;)
Kawa igen myggot :rtfm:
-
går som fan gör dom ja :P men dom ser ju ut som fan också :P man vill ju inte skämmas när man kommer åkande i skogen :P :lol: servo har jag som krav också. blir en bt till 99%. kollade big bore kitt från usa nu. 840cc med andra kammar ca 1100 dollars. kontra 1020cc kittet 3600 dollars. nån hade bänkat ut 117hk på med 840cc andra kammar optimerad programvara hmf system :) det bör räcka i skiten :headbang:
-
Det räcker kan jag lova dig.. Kanske den gamla plasten passar med dubbla lampor i mitt tycke är den finare än den nya modellen.
-
Det räcker kan jag lova dig.. Kanske den gamla plasten passar med dubbla lampor i mitt tycke är den finare än den nya modellen.
haha ja verkligen:P ivärsta fall får ja ta motorn från supran å slänga i :DV ja den gamla ålasten är faktisgt snyggare än den nya helt klart.
-
så här är ju hel porr :D :D :D :DV :headbang:
-
()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p ()p :wave
-
gamla karossen e fan snyggare. O0 nån som köra såna däck här? moto monster 30/11/14
-
Fast i den vinkeln så ser den ut som en ilsken huggorm som bara väntar på att bita ()p
-
Fast i den vinkeln så ser den ut som en ilsken huggorm som bara väntar på att bita ()p
hahaha ja lite arg ser den allt ut att vara :P undra hur det är om man går upp på 840cc big bore. måste bytta spridare throttle etc etc ?
eller bara köra 750cc fast med högkomps kolvar å argara kammar störe ventiler samnt portning ?
-
Tror det räcker egentligen med den effekten du får med det.
-
https://i.ytimg.com/vi_webp/nYk3EH63sEc/mqdefault.webp
-
https://i.ytimg.com/vi_webp/nYk3EH63sEc/mqdefault.webp
1020cc :headbang: läste om den förut nos å grejer :O
-
Är någon som ska börja trimma kawa så har jag en powercommander 5 och ett variator Kit passande brute force 2012-2014 ligger för billiga pengar👍
-
Hade ja haft nyare (2012-) så hade ja köpt Pc5 av dig direkt! ()p