ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: NightShift skrivet 7 november 2006 kl. 17:29:10

Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: NightShift skrivet 7 november 2006 kl. 17:29:10
Hej
sen jag skaffade min ltz 400 är tjejen sugen på en Dinli 450. Nu är frågan årsmodell sen05 eller 06:a, svart eller silvrig ram....har läst mycket men inte riktigt förstått vad som gäller fullt ut. Hjälp oss!
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Outlander skrivet 7 november 2006 kl. 18:24:59
Hon ska ha en LTZ :!:  Gillar du diskriminering :?:

Hon slipper iaf problemen och du slipper fundera.

Mina fem ören.....
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Xtreame skrivet 7 november 2006 kl. 18:41:23
Är det inte schystare att göra slut på det tradetionella viset istället för att ge henne en Dinli?
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: rb skrivet 7 november 2006 kl. 19:08:43
Jag tror du slipper lite barnsjukdomar om du köper den med svart
ram,det är den senare modellen,men räkna med lite småpul ändå.
ex backspeglar,blinkers mm som man kanske inte måste byta men vill....
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: NightShift skrivet 7 november 2006 kl. 19:11:43
:lol:  :lol: skönt att jag fick svar på det jag EGENTLIGEN ville veta......jag väljer det traditionella sättet.........på telefon :D
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Libba skrivet 7 november 2006 kl. 19:39:30
RB vad jag har förstått så verkar det vara 06:orna som har dem farliga samt stora problemen. =5:orna har små problem som e lätt fixat. men snåla inte nu å köp en LTZ till tjejen de e hon värd! Inte faan ska man köpa en döds maskin till sin kvinna i livet.
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Xtreame skrivet 7 november 2006 kl. 19:49:15
Citat från: "Libba"
RB vad jag har förstått så verkar det vara 06:orna som har dem farliga samt stora problemen. =5:orna har små problem som e lätt fixat. men snåla inte nu å köp en LTZ till tjejen de e hon värd! Inte faan ska man köpa en döds maskin till sin kvinna i livet.


Håller med Libba till 100% ge jäntan en LTZ... :D
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Zyxx skrivet 7 november 2006 kl. 20:30:36
Libba...  nu får du F__N förklara vad du menar med det " Inte faan ska man köpa en döds maskin "

Det kvittar vilken maskin du köper om du har tummen mitt i handen så har du problem och då spelar inte märket någon roll...  har du kört o provat en Dinli och vart har du hört o läst att det är en döds maskin ??

Jag har kört min dinli x antal mil nu och har inte haft fler problem änn vad många andra har på sina Yamaha, Suzuki, Adly, mm listan kan bli lång...

Så ni som bara öppnar flabben o spyr ut galla på Dinli har ni verkligen varit ägare till en så ni vet vad det är ni spyr galla över ?
Titel: hej
Skrivet av: Quad skrivet 7 november 2006 kl. 20:40:50
Ta ett lungt nu
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Xtreame skrivet 7 november 2006 kl. 20:48:56
Dinli är i stort sett bara skit!

Mina och forum insändares argument är:
-Usel detalj kvalite!
tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av.
Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten.
-Bakaxeln brukar pajja!
-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!
-bromsar strular och gnisslar
-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.
-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.
-Dåliga svetsar.
-Start relät pajjar!
-Kylar fläkten kan strula.
-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.
-Lager problem i svingen
-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.
-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet.
-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!

Listan kan göras längre men jag orkar fan inte skriva mer!!!
Källa: Detta forum!!! Och skrivna av Dinli ägare!
Leta själv så kommer du hitta samtliga argument här på forumet...

Så Libba kanske inte är ute och cyklar ändå!?
Titel: hej
Skrivet av: Quad skrivet 7 november 2006 kl. 20:55:56
och från det ena till det andra Extreme hur mkt ska du ha för din F7a ?

Har en Ski-doo 800 02 är 14 år lite för stor för mej, tex som i helgen jag kracha och slog mig ganska illa i nacken och just nu går jag runt med en blåhacka och en stukad tumme :)..men 700an är nog lite för stor också men drar kanske inte lika mkt soppa (800an drar 4-5 liter milen)...vill bara veta hur mkt du ska ha för den ? :)
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Zyxx skrivet 7 november 2006 kl. 21:11:18
Han cyklar längre än du tror...

Alla dessa fel finner ni runt om på de övriga fyrhjulingar med så vad är det som är så konstigt...  Sen att ÅF beter sig dumt åt kan ju inte Dinli hjälpa.

Xtreame..  har du haft en Dinli eller bara läst på dig den info med som alla andra ?

Sen detta med styrlåset är nog mest handhavandefel..  har man sönder låset och låter det vara kvar så vad kan man förvänta sig...


Saxat från tråden NäraDöden-upplevelse av styrlåset...

"
Lite tidigare så hade ett skumt fenomen uppstått med mitt styrlås, när jag skulle låsa gick nyckeln runt runt runt och låskolven vägrade komma ut och låsa stammen. När jag gav upp och tog ut nyckeln, fick jag med mig hela låstrumman ur, fastsittandes så nyckeln...

Så när jag i friden och fröjden var ute och kvällsåkte lite i den lilla staden Vadstena nu ikväll, så kommer jag till en sväng nere vid Hamnparken där marken är täckt av blöta löv. Får såklart kast, men sådant är ju bara kul med en DMX 450...iaf så brukar det vara det.
När jag gör mig beredd att parera retursladden efter ett busigt litet ställ, så sitter styret stumt låst åt höger.
"

Är huvet dumt får kroppen lida....
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Xtreame skrivet 7 november 2006 kl. 21:29:10
Om jag haft en Dinli?
Svar: Nej och kommer aldrig äga en heller...
Känns lite som rysk roulette att åka runt på en Dinli och invänta ett ev styrlås haveri.
Att du sedan försvarar Dinli med näbbar och klor tycker jag är bra!
Är du nöjd så låt folk få veta det... Argumentera gärna dina synpunkter!
Personligen är jag bara orolig för att folk med stora förväntningar på sin nya maskin och lån på banken blir tokbesvikna och får ett elände som tyvärr Dinli ägare haft.

Även om jag fick en gratis på prov skulle jag inte ändra min inställning. Varför? Jo felen finns där och går inte att få ogjorda.
Sen om jag har haft en Dinli eller ej har ingen betydelse, jag har bara vidare befodrat vad ägare skrivit på detta forum... Låter på dig som att dom ljuger!!!
Tror knappast att en LTZ eller en Raptor har samma typ av skitfel! Aldrig!
Men som i allt annat man får vad man betalar för!

Sen att det finns ÅF som beteer sig illa är tragiskt och dom ska bekämpas!
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Zyxx skrivet 7 november 2006 kl. 21:55:16
Men snälla du läs lite ovan vad jag skriver..
killen har ju dragit sönder sitt styrlås och sedan åkt ut på vägen och givetvis så har låset glidit in i sitt läge där det låser styret..  kan du klandra Dinli för detta...  killen borde ju inte ha tagit ut fyrhjulingen på vägen...  utan låtit en verkstad titta på det innan han börjat bruka den igen...

"Att du sedan försvarar Dinli med näbbar och klor tycker jag är bra! "
Det gör jag inte..  men folk gör en höna av en fjäder o fan vad snabbt det går.

Jag tor ju inte att du bara sitter och rulla tummarna med dina maskiner som du har och har haft..  nog har du oxå fått dra åt en skruv och bytat något som har gått sönder...  du kan ju inte komma och säga att dom är problem fria för då juger du..  det vet både du o jag...
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Libba skrivet 7 november 2006 kl. 22:10:12
Xtreme härligt att man kan hålla med dig.

Klart faan att det kan bli en dödsmaskin om det man läser. Broms ok hoppar av styrlås låser sig. Å nyper att lager i bak axeln i 115knyck så vet man inte vad som kan hända.
Sparka på du bara för på mig biter det inte. Jag ser skillnad på kvalitte å skit!!!. Har kört dinli å man behöver bara stiga upp en 7000spänn så har man en ltz som e 1000gånger mer kvalite. Fördelen med ltz är att vill man ha delar till den så är det snabbt fixat. Kul när folk behöver vänta 6månader på reservdelar till motorn. Men polaris/fuji motor har väl slut med reserv delar på fabriken?

Nej kör du ditt crapp!
Vi kvalitets människor snålar inte på 7000spänn å köper skit.

Kan hålla med om att det är en maskin med klipp i motorn. men det klippet i motorn ska ju inte innebära brända ventiler på en handful maskiner. Men man får det man betalar för OM MAN INTE KÖPER DINLI jävla överpriser är vad det är på dem maskinerna.
/ GOD NATT
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: sunfire skrivet 7 november 2006 kl. 22:16:26
Citat från: "Xtreame"
Dinli är i stort sett bara skit!

Mina och forum insändares argument är:
-Usel detalj kvalite!
tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av.
Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten.
-Bakaxeln brukar pajja!
-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!
-bromsar strular och gnisslar
-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.
-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.
-Dåliga svetsar.
-Start relät pajjar!
-Kylar fläkten kan strula.
-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.
-Lager problem i svingen
-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.
-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet.
-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!

Listan kan göras längre men jag orkar fan inte skriva mer!!!
Källa: Detta forum!!! Och skrivna av Dinli ägare!
Leta själv så kommer du hitta samtliga argument här på forumet...

Detta är ju direkt kopierat från en tråd på atv.skoter.se så det borde inte vara så värst jobbigt att skriva... :roll:
http://www.atv.skoter.se/scripts/forum_show_thread_atv.php?f_thread_head_id=69053

För övrigt så har jag lagt ner att "försvara" Dinli, trots att den jag hade fungerade utmärkt.
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: geeeeeky skrivet 7 november 2006 kl. 22:34:38
Det är synd att det ska bli så dj**la tjaffsigt, ta inte åt er så mycke!
Själv börjar jag bli nöjd, men det har varit många resor till åf!

kör så de ryker!   :twisted:
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Zyxx skrivet 7 november 2006 kl. 22:41:32
Citat från: "Libba"
Xtreme härligt att man kan hålla med dig.

Klart faan att det kan bli en dödsmaskin om det man läser. Broms ok hoppar av styrlås låser sig. Å nyper att lager i bak axeln i 115knyck så vet man inte vad som kan hända.


Du skriver ju själv hur du fått reda på saker o ting om dinli... " kan bli en dödsmaskin om det man läser. "

Du har inte förklarat var du fick ifrån " Inte faan ska man köpa en döds maskin "   killen som fick i låset under körning...  han har ju tydligen tummen mitt i näven..

Bromsok hoppar ju inte av av sig själv..  man måste ha översyn på sin maskin lite då o då annars har man inte på vägen att göra..

Att lagerna går sönder kan du oxå läsa på forumet att de oftast beror på att man tvättar av bakaxlen med högtryck och då trycker in skit i lagerna..  och vad tror du händer då..  och inte är det bara Dinli som har detta problem...  : ) om man nu kan kalla det för ett problem ( Handhavandefel )

Hoppas du kan sova gott...
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Edholm skrivet 7 november 2006 kl. 22:54:11
Citat från: "Zyxx"
Men snälla du läs lite ovan vad jag skriver..
killen har ju dragit sönder sitt styrlås och sedan åkt ut på vägen och givetvis så har låset glidit in i sitt läge där det låser styret..  kan du klandra Dinli för detta...  killen borde ju inte ha tagit ut fyrhjulingen på vägen...  utan låtit en verkstad titta på det innan han börjat bruka den igen...

"Att du sedan försvarar Dinli med näbbar och klor tycker jag är bra! "
Det gör jag inte..  men folk gör en höna av en fjäder o fan vad snabbt det går.

Jag tor ju inte att du bara sitter och rulla tummarna med dina maskiner som du har och har haft..  nog har du oxå fått dra åt en skruv och bytat något som har gått sönder...  du kan ju inte komma och säga att dom är problem fria för då juger du..  det vet både du o jag...


Det är uppenbarligen mig du pratar om och du vet inte hela sanningen. Styrlåset gick sönder stunden innan mitt tillbud inträffade, och jag var en bit hemifrån. Dinli-verkstäder, växer inte på träd direkt i Östergötlands län. Väl hemma rev jag såklart bort det omedelbart.

Att styrlåset ens går sönder som om det vore gjort av sockervadd är inte legitimt! När låstrumman följde med ut så gick låset lätt och fint, inget våld, och nysmort var det också just för att det INTE skulle kärva och ev. gå sönder/få avbruten nyckel. "Dragit sönder" lyder ditt begrepp, du får det att låta som om jag brukade en större mängd våld mot låset, vilket jag långtifrån gjorde.
 När man ser var det pajat på trumman så bedöms hela konstruktionen som undermålig. Brottsnittet är utom rimliga gränser. Klacken som manövrerar kolven var galet tunn.
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Onlyhenke skrivet 7 november 2006 kl. 23:10:29
Det här är ju löjligt.

Bara för att många åf:are som säljer dinli är skräp och att en Importör/generalagent är skräp så är väl inte hela maskinen skräp.
Jag har ganska stor erfarenhet av båda generalagenterna och jag säger bara att en gör det inte lätt för dinli på marknaden.

Tänk om samma åf:are som säljer dinli skulle sälja,denna super, värsting, kvalitetsmaskinen suzuki som aldrig har några fel (harkel harkel magnesium kåpor som fräts upp av glykol och svingar som måste svetsas, nån som inte går rent på jämn gas).undra hur länge suzuki haft sin ltz ute på marknaden? är det någon som var med på den tiden när den släpptes och vet om den var helt problem fri?
Dinli har funnits snart ca 1,5 år på marknaden.

Min maskin har inte varit helt problemfri men min åf har varit det. Jag tycker att dinli 450 är en medelmaskin (har en tidig 05:a)
Tror många som köper en dinli vill ha en raptor men dinli står där med ryktet att den har mycket kraft i motorn och priset 40 tkr billigare säger väl allt. lägg bara 20 tkr på att förbättra 450 med diverse saker som plast bussningar, lager, blinkers och dämpare, en bok hur en motor funkar och om den går för snålt vad som kan hända. (vissa åf:are vet nog inte det heller tyvärr. dom har ju inte varit åf så länge kanske)
I grund och botten så kommer motorn från fuji (polaris anv. samma). Finns nedfodringskit till predatorn.
Om man tittar på motorn på en predator och sedan tittar på en 450 Dinli så ser väl alla att det är en likadan motor som sitter där.
Så nu tycker jag det går att lägga ner det här tjafset och hjälpa varandra på så bra sätt som möjligt.
Dinli behöver förbättra vissa saker på sina maskiner men räkna med att dom går upp i pris eller så får man förbättra dom själv. Ett tips jag har till   importörerna är att ta bort allt som går sönder direkt och montera dit mera stabila delar, så att man slipper irritera sig senare på sånt man vet går sönder.  (vem köper en volvo om man vet att blinkers och backspeglarna går sönder efter några mil?)
Så alla dinli ägare ligg på eran åf och till alla som tänker köpa en dinli välj en Seriös åf titta inte bara på priset (har nog jag skrivit det förr)

oj vad det blev långt inlägget.


Hoppas jag inte trampar på några ömma tår med mitt inlägg :D

MVH
Henke
(och jag äger faktiskt en DINLI 450 som jag kört snart 400 mil med) Är fortfarande nöjd med min maskin. (ler varje gång jag kör åt hur bra den går)
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Zyxx skrivet 7 november 2006 kl. 23:19:05
Jupp det är tyligen dig som jag skriver om

Något har ju hänt innan du körde vidare..  om det nu är något fel på ditt lås så måste du ju begripa att det kan inträffa något med det och kontrolera vad som är fel och vad som kan hända...  o INTE bara gasavidare sladda o ha kul.

Nu hade du ju tydligen tur i oturen ändå..  o så springer du hem o börja gnälla över att låset gick i under körning..  klart som F__N att det kan blir så här tänk till lite innan ni gör något som detta..  

Du kunde lika gärna kört på någon annan som hade blivit lidande av ditt misstag...  

Jag tycker ju inte att du är en ond mäniska för det och ta inte illa upp för det jag skriver jag bara måste få vädra av mig om vad folket HAR läst på sig om just Dinli så det är inget ont menat om dig Edholm....

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Hoppas du får lika mycket nöje med din som jag har med min Dinli.. :wink:
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Veyron skrivet 7 november 2006 kl. 23:49:00
börjar snart bli less detta dinli snack... MÅSTE det starta en ny diskussion VARJE gång någon ställer en liknande fråga?? Om jag själv ska uttrycka min egen mening så skulle jag satsa på ltz för att det helt enkelt ÄR bättre än dinli därav ett dyrare pris. Jag hävdar inte att dinlin är dålig och den må ha hållit för många men suzzin är klart bättre, man får vad man betalar för!
Måste också påpeka att det nästan känns ironiskt när dinliägare skriver om hur kass maskinen är i en tråd för att försvara den i en annan.

SÅ KÄNNER JAG!

MVH/Jonas
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Xtreame skrivet 8 november 2006 kl. 06:31:24
Citat från: "sunfire"
Citat från: "Xtreame"
Dinli är i stort sett bara skit!

Mina och forum insändares argument är:
-Usel detalj kvalite!
tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av.
Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten.
-Bakaxeln brukar pajja!
-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!
-bromsar strular och gnisslar
-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.
-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.
-Dåliga svetsar.
-Start relät pajjar!
-Kylar fläkten kan strula.
-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.
-Lager problem i svingen
-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.
-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet.
-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!

Listan kan göras längre men jag orkar fan inte skriva mer!!!
Källa: Detta forum!!! Och skrivna av Dinli ägare!
Leta själv så kommer du hitta samtliga argument här på forumet...


Detta är ju direkt kopierat från en tråd på atv.skoter.se så det borde inte vara så värst jobbigt att skriva... :roll:http://www.atv.skoter.se/scripts/forum_show_thread_atv.php?f_thread_head_id=69053
För övrigt så har jag lagt ner att "försvara" Dinli, trots att den jag hade fungerade utmärkt.


Är faktiskt JAG och min kusin som skrivit detta på just atv.skoter dock genom min kusins konto, då jag själv inte har konto där. Kollade på detta forums inlägg och samlade ihop dom på atv.skoters sida.
Min kusin jobbar som försäljare med just quad och skoter och dom saluför inte Dinli pga av allt strul.
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: mantafredde skrivet 8 november 2006 kl. 18:34:07
bara undrar en sak...

hur kommer det sig att det är så många andra än dinli ägare som yttrar sig om hur "dålig" maskinen är så fort det kommer på tal här i DINLI forumet??

ska försöka reda ut lite av det Xtreame skrev...
 
"Dinli är i stort sett bara skit!"    jasså? inte enligt mig med flera....    
 
"Usel detalj kvalite!  
tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av."  kallas barnsjukdomar hos ett litet företag på 1,5år....

"Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten." dekalerna kanske kommer från egypten?

"-Bakaxeln brukar pajja!"  jag har bytt mina lager vid 320 mil, polarens ltz böts vid 190 mil, en annan polares gasgas rasade helt vid 170 mil min kymco kxr 250 rasade vid 210 mil 3 andra kxr rasade mellan 110-300 mil så jag tycker dinli har hyffsat bra lager! desutom 4st istället för ltz:ans 2 lager...

"-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!" sant det kan gå riktigt illa! inget tvivel men ta den skiten då när den seriösa återförsäljaren ringer o säger att man ska göra det då!!!
 
"-bromsar strular och gnisslar" jag har bytt belägg bak 1 gång! på kymcon böts det 5 gånger på 200 mil!!!   viss skilnad...

"-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit."  hmmm.... vart kom det där med dålig härdning ifrån? och cylfoder??
 
"-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det." visst det köper jag! lacka kan jag göra själv om det skulle fattas...
 
"-Dåliga svetsar."  inte märkt någonstans! har ändå kikat på fler än min...

"-Start relät pajjar!" pajade på polarens gasgas 2:a dagen! ingen gnäller på gasgas...
 
"-Kylar fläkten kan strula."    min funkar kanon!
 
"-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss." det är en enstånka! räkna med vibrationer!!!  obs! mina stag är hela!!!!
 
"-Lager problem i svingen"   jasså?

"-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana."
håller med till 100% jag köpte min för jag ska inte ut på nån crossbana!!!
 
"-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet."  inte bara dålig kvalitét! fruktansvärt dålig kvalitét!!!
 
"-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!" det görs även på nya nissan, kia, huyndij (?) jepp och andra bilar! samma sak där...  enstånka ger vibrationer! vibrationer gör att saker lossnar!!!  nån som kört en huskvarna 510? allt fullkommligen rasar den från den!!!


va bara tvungen att ge lite svar!

kom på det att antagligen är min dinli ett måndags ex eftersom att många saker på den listan har jag aldrig råkat ut för eller ser som rent slitage!
 
tänk på att vara snälla nu för jag har haft en jävla vecka och är otroligt lättretlig just nu!!!!!!!     :twisted:
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Barossa skrivet 8 november 2006 kl. 19:18:13
Nostalgi
Saxat från tråden: Betyg på Dinli

klotsvenne
ATV Exteme



Blev medlem: Mar 28, 2006
Inlägg: 1537

  Skrivet: Mån Apr 10, 2006 10:21 pm  

--------------------------------------------------------------------------------
   fler som kör dinli????    och så kan ju resten ge fa...att förstöra tråden    tack
!!!
Titel: 05 eller 06?
Skrivet av: Edholm skrivet 8 november 2006 kl. 23:53:41
Citat från: "Zyxx"
Jupp det är tyligen dig som jag skriver om

Något har ju hänt innan du körde vidare..  om det nu är något fel på ditt lås så måste du ju begripa att det kan inträffa något med det och kontrolera vad som är fel och vad som kan hända...  o INTE bara gasavidare sladda o ha kul.

Nu hade du ju tydligen tur i oturen ändå..  o så springer du hem o börja gnälla över att låset gick i under körning..  klart som F__N att det kan blir så här tänk till lite innan ni gör något som detta..  

Du kunde lika gärna kört på någon annan som hade blivit lidande av ditt misstag...  

Jag tycker ju inte att du är en ond mäniska för det och ta inte illa upp för det jag skriver jag bara måste få vädra av mig om vad folket HAR läst på sig om just Dinli så det är inget ont menat om dig Edholm....

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Hoppas du får lika mycket nöje med din som jag har med min Dinli.. :wink:


Visst, men att styrlåset ens går sönder på det viset från början är bannemej ett stort materialfel.

Den stora siffran i just min händelse var att jag hade blivit ljugen rätt upp i ansiktet av min ÅF om att styrlåset var okej, när jag hämtade ut maskinen. Det satt fortfarande på och "Hade bytts.." som jag så vackert fick höra.
Det satt kvar på maskinen. Därav var jag dum nog att förutsätta att styrlåset var okej och inte behövde brys om mer än smörjning vid självservicen.
Sen går det sönder ändå, och när jag ska ta mig hem orsakar det nästan också en olycka....vägen hem infattade bl.a den där svängen där tillbudet inträffade...jag har nog formulerat mig lite underligt när jag startat min tråd där, tror jag..får se över det.  Om det låtit som om jag gasade vidare, sladdade och hade kul istället för att åka hem och montera av skräpet.


Jag tar inte illa upp..försöker bara förklara lite mer korrekt.

Jag är också nöjd med maskinen i övrigt.... ÅF´n har jag god lust att näva dock...