ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: joppla skrivet 6 november 2006 kl. 17:07:42
-
nån som har gjort spick däck funkar det bra till is körning?
vad behövs och hur gör man?
-
har hört att man kan skruva in skruvar med huvud in i klackarna, bara dom inte är längre än vad klackarna på däcken är annars tränger dom in i hålrummet och du får punka,har testat på min radiostyrda bil och det funkar hehehe
-
haha en radiostyrd sa du det är ju nästan samma sak som en fyrhjuling men kan aldrig tänka mig att det funka måste tryvkas in i däcken
-
man måste ha cord för att det ska fungera med skruvar annars trycks dom in enligt min lokala däckhandlare... =/
-
va e cord ?och varfor skulle det inte funka att med skruvdragare skruva in 1,3 cm skruvar som har ett huvud i en klack som bygger 2,5?
-
va e cord ?och varfor skulle det inte funka att med skruvdragare skruva in 1,3 cm skruvar som har ett huvud i en klack som bygger 2,5?
Vart hittar du så korta skruvar som är hårda nog? Sånna vill jag också ha.
-
jaha jag trodde du skulle bara skruva in en skruv lite gran...
det kan nog funka. undra om dom sitter kvar bara? om dom skulle sitta kvar så tror jag att dom skulle slitas vädigt fort me tanke på att det är väldigt mjukt stål men om man letar lite kanske det fins skruv med hårdare variandter
-
Mycket lättare och lämna in sina däck och få dem komp-dubbade av din lokala däck handlare.. dvs om du har mönster kvar så att det går att dubba dem
-
vet du vad sånt kostar?
-
Skulle skruvar av härdat stål kunna vara tillräckligt hårda?
-
viste inte ens att det fans
-
kan intyga att det funkar bra med vanlig montageskruv från biltema!
men det ska vara med 6kants skalle och mejselspår!!!
ett billigt alternativ som faktiskt funkar....
-
kan intyga att det funkar bra med vanlig montageskruv från biltema!
men det ska vara med 6kants skalle och mejselspår!!!
ett billigt alternativ som faktiskt funkar....
Jag håller med ! Ett rent j-vulskt bett i is. Har slutat använda kedjor i skogen, funkar lika bra med bara sexkantsskruv i däcken. Jag brukar kolla slitaget på skallarna med jämna mellanrum, och byta ut dem om de börjar bli dåliga.
-
Mycket lättare och lämna in sina däck och få dem komp-dubbade av din lokala däck handlare.. dvs om du har mönster kvar så att det går att dubba dem
Jag kör så på fjällans Quad, ruggig skillnad på isbana jämfört med odubbat.
Se tråd..
http://atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6452
//Larsa