ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: mantafredde skrivet 1 november 2006 kl. 18:39:23
-
`nu är mina lager ibak slut och behöver bytas!
såg att förut att det va nån som hadde skf artikelnummer på lagerna och jag har testat att söka men hittade det inte!!!
vore bra om jag kunde få artnr igen!!!
-
är de redan slut på en -06? Hur långt har du kört?
-
den har gått en bit över 300 mil nu...
på kymcon jag hadde innan , kxr 250 så rasade de vid ca 220 mil , polarens kymco 180mil , polarens gasgas 450 170mil, polarens suzuki ltz 400 200mil...
så det här är fan rekord!!!
-
Finns det någon gemensam nämnare mellan dom som rasat? Tvättar ni alla med högtryck eller något sånt? Min Dinli gick 330 mil innan jag sålde, och där rasade dom inte. Min Polaris har gått 250 mil och Kawwan 730 och ingen av dom har heller rasat. Skumt verkar det 8O 8O 8O
-
alla har gått stenhårt i lera, skog, crossbana (va rätt spännande med kymco på crossbana!) sen har alla tvättats med högtryck!
jag är otroligt försiktig att blåsa på med högtryck på saker som ska vara feta och kladdiga! smörjer alltid kjodjan efteråt och smörjer länkarmar med nytt fett...
men nu är mina fina orginal lager inte fullt så fina!
hade tänkt slippa riva axeln för att ta med ett lager till återförsäljaren i stan för skf lager men det kanske är lika bra att ta med sig ett lager så jag får rätt....
hur som hellst så kommer jag om ingen annan hinner före att posta en ny tråd här med artnr på skf bakaxellager när jag får tag i det!
försöker få till det här som en sorts databas vart man kan få tag i delar och vad dom har för artnr...
risa eller rosa!!!
-
alla har gått stenhårt i lera, skog, crossbana (va rätt spännande med kymco på crossbana!) sen har alla tvättats med högtryck!
jag är otroligt försiktig att blåsa på med högtryck på saker som ska vara feta och kladdiga! smörjer alltid kjodjan efteråt och smörjer länkarmar med nytt fett...
men nu är mina fina orginal lager inte fullt så fina!
hade tänkt slippa riva axeln för att ta med ett lager till återförsäljaren i stan för skf lager men det kanske är lika bra att ta med sig ett lager så jag får rätt....
hur som hellst så kommer jag om ingen annan hinner före att posta en ny tråd här med artnr på skf bakaxellager när jag får tag i det!
försöker få till det här som en sorts databas vart man kan få tag i delar och vad dom har för artnr...
risa eller rosa!!!
-
alla har gått stenhårt i lera, skog, crossbana (va rätt spännande med kymco på crossbana!) sen har alla tvättats med högtryck!
jag är otroligt försiktig att blåsa på med högtryck på saker som ska vara feta och kladdiga! smörjer alltid kjodjan efteråt och smörjer länkarmar med nytt fett...
men nu är mina fina orginal lager inte fullt så fina!
hade tänkt slippa riva axeln för att ta med ett lager till återförsäljaren i stan för skf lager men det kanske är lika bra att ta med sig ett lager så jag får rätt....
hur som hellst så kommer jag om ingen annan hinner före att posta en ny tråd här med artnr på skf bakaxellager när jag får tag i det!
försöker få till det här som en sorts databas vart man kan få tag i delar och vad dom har för artnr...
risa eller rosa!!!
-
varför inte byta ut alla lager på en gång till SKF lager så ni slipper plötsliga problem
min LTZ har gått över 1000 mil utan att röra en skruv
Sorry kunde inte låta bli :)
-
6908-ZZ(40x62x12)
-
man tackar!!!
-
Var har ni betalt för dem . och var är dom köpta ?
-
köpte mina i en lokal butik sök på nätet efter din närmaste återförsäljare
betalalade ci 1400kr gör 4 lager och 2 packboxar kompisen fick
ge ci 1600kr en vecka senare ? beror nog på vilken rabatt man kan få .
-
fick idag betala 700kr för 4 tätade lager och 2 nya packboxar! skf lager...
va en del i rabatt kan man säga! :P
-
Hmmm det kan man lugnt säga om det inte var metalltätade lager då
samma skit som sitter i original för dom är billigare än dom gummitätade
jag sa till om att få dom bästa dom hadde :twisted:
-
samma här och fick skf gummitätade ultra deluxe extra allt!!!
kan säga att det vart stor skillnad att köra med nya lager! innan så fladdrade och for bakaxeln lite som den vill... dom va extremt slut dom som satt i!!
-
Japp mina lager var åxo totalt slut ! synd att det inte gick att få
lite kloka råd tidagare här på forumet att man borde kollat upp
lagrerna innan dom rasade, för nog trodde då jag i alla fall att dom
skulle hålla lite längre än dryga 500mil.
-
med erfarenhet så kolar jag gärna lite extra på bakaxellagerna...
kan bli rätt jobbigt om dom rasar när man är ute på "utflyckt" 3 mil ut i skogen utan mobiltäckning och ösregn!!!
-
hur märker man att de är på väg att ta slut?
-
ja det lättaste är att hissa upp bakhjulen i luften och sen ruska ena bakhjulet frammåt o bakåt... om det känns att det glappar så är det dags att byta!
min med spacers glappade ungefär 5cm ute vid hjulet! vågade inte köra längre då det va stor risk att det skulle rasa!
-
hissa upp den och rulla på hjulen det rasslar som fan om dom är slut.
det verkar börja med lagren på drevsidan.
-
hissa upp den och rulla på hjulen det rasslar som fan om dom är slut.
det verkar börja med lagren på drevsidan.
-
mina lgar rasade oxå runt 300 mil.. bara jävla skit lager.. och sen e de väl inte helt okej med högtryckstvätt, utan fett efteråt :D. men iaf ja tycker dom borde hålla ett liiiiitet tag till på en 06:a iaf. min e oxå en 06... Runk lager! byt så fort ni kan.. jag fick byta hela lagerhuset me... vart bara sopor.. har inte fått ut nåra bilder än men de kmr.
-
mina lgar rasade oxå runt 300 mil.. bara jävla skit lager.. och sen e de väl inte helt okej med högtryckstvätt, utan fett efteråt :D. men iaf ja tycker dom borde hålla ett liiiiitet tag till på en 06:a iaf. min e oxå en 06... Runk lager! byt så fort ni kan.. jag fick byta hela lagerhuset me... vart bara sopor.. har inte fått ut nåra bilder än men de kmr.
-
Skulle dessa lager funka bak till Dinli 450 ?
Länk: -----> http://www.e-handelssystem.se/article_info.php?cat=16&article_id=277&appId=137
Tänkte ha på hyllan om något skulle hända... behöver man något mer i bakaxlen när man bytar lager ?
-
Snacka med Ekström & Söner i Axelsberg. Dom har allt tänkbart i lager o bussnings väg. Dom e skit dultiga. Har du firma kan man öppna ett konto där med fina rabatter. Privat går nog också bra.
-
Mina lager har sagt upp sig nu också och tänkte beställa nya imorgon. Har dock ingen möjlighet att plocka upp nått innan dess. Vad och hur många ska jag beställa?
Var det 4 lager? 6908-ZZ(40x62x12)
Packboxar?storlek?
-
det är 4st lager, vad packboxarna har för dimension kommer jag inte ihåg men dom va lika stora i yttermått som lagren och sen ytan dom tätar emot har samma mått som innerdimensionen på lagret....
-
"Nya" 450`n har "riktiga" packboxar har ny kört min -07a 200 mil elt utan de problem en hel horde av olyckskorpar varnade mig för om jag skulle vara så "dum" att köpa Dinli. dessa nya lager torde väl vara tillgängliga hos Dinliandlarn.