ATVForum, allt om fyrhjulingar

Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: Pelle_jkpg skrivet 18 mars 2015 kl. 21:22:22

Titel: S: Copperhead ECU
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 18 mars 2015 kl. 21:22:22
Se bild
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2015 kl. 09:59:50
Har du vägreggad, eller vilka spärrar du menar?
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2015 kl. 10:35:47
Har du vägreggad, eller vilka spärrar du menar?

Terrängreggad.

Override, difflock (25km/t) och hastighetsspärr så den varvar ut på högen.

Ska jag kolla om den passar 550? :)
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2015 kl. 15:40:56
Tack för erbjudandet. ()p Är inte spekulant på den. Va bara nyfiken vilka spärrar finnes på en vanlig maskin , är helt grön med de.
jag klarar med effekten 550 levererar, hade jag jagat de hade jag köpt 700 som du gjorde.
Valde 550 tack  för våran Yamaha säljare talade at 550 är i princip samma maskin som 700 . Jag va imponerad at de kanske håller bättre med större komponenter o mindre effekt. Dock vet ej stämmer de.
  Va lite rädd klarar 550 lite större hjul o last , men tills idag har jag inte missat någon effekt. Bara positiva uppleverse. De som är viktigt at maskin funkar bra vid låga varv o krypkörning.

 Sorry för OT

PS! Varför  du bytt CAmot  Grizzly om du söker effekt ?
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2015 kl. 18:07:53
Är inte effekten jag ville åt.

Utan en skön maskin att köra och driftsäkerhet.

Boxen köpte jag just för spärrarna och att den ska gå optimalt.

Inte för att vinna 3-4hk

Är skitnöjd med maskin och kör ifrån polarens kawa 750 så skillnaden mot Ca 800 är inte så enorm.
Drar jämt med 800max
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2015 kl. 20:24:09
 Jo de bara konsantera fakten : är  sugen prova 700 at testa hur stor skilnad de är mellan 550 o 700 . Jag tycker redan den plockar up farten snabbt , kan köra 70 ..80 ute på åkrarna vågar inte gasa mera.
 Kastade up liten film när jag kör : https://www.youtube.com/watch?v=ajSzAec62qE
Kan bli spännande se din ´´in action´´också .  :D

Kan du tipsa hur djup vatten klarar en  ´´stock ´´ maskin utan  skada ?
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2015 kl. 20:29:36
Jo de bara konsantera fakten : är  sugen prova 700 at testa hur stor skilnad de är mellan 550 o 700 . Jag tycker redan den plockar up farten snabbt , kan köra 70 ..80 ute på åkrarna vågar inte gasa mera.
 Kastade up liten film när jag kör : https://www.youtube.com/watch?v=ajSzAec62qE
Kan bli spännande se din ´´in action´´också .  :D

Kan du tipsa hur djup vatten klarar en  ´´stock ´´ maskin utan  skada ?

Du får ju mer vrid i en 700.
Men skillnaden är väl inte enorm.

En riktlinje på safe vattenkörning är överkant av hjulen.

Har ett klipp från i helgen när vi var ute och åkte lite i vattnet :)

http://youtu.be/_N-6YgW9ZwQ
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2015 kl. 20:46:04
Rejält snorklad  ()p

Verkar du kör 2 wd  i början? jag tycker mera stabilt ha 4 wd hela tiden .  Vilken hastighet är inte mera rekommenderat köra 4wd?
Titel: SV: S: Copperhead ECU
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2015 kl. 21:25:08
Rejält snorklad  ()p

Verkar du kör 2 wd  i början? jag tycker mera stabilt ha 4 wd hela tiden .  Vilken hastighet är inte mera rekommenderat köra 4wd?

Är inga problem att köra fort med 4wd om alla hjul är lika omkrets.

Men jag gillar inte att busåka med 4wd i då det kan suga i styret när man minst anar det.