ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => TGB => Ämnet startat av: Mattismarkus skrivet 4 mars 2015 kl. 08:37:33
-
såg i senaste nr av atv tidningen att tgb kommer med en 1000 till sommaren
82 hästar o längre chassie, undra hur den blir :hmmm:
-
wow, kul att lågpris försöker slå sig in in i big bore segmentet
-
För dyr skulle jag tippa på.
Dom har nog kopierat Rotax 1000 som också har 82 hästar
-
För dyr skulle jag tippa på.
Dom har nog kopierat Rotax 1000 som också har 82 hästar
Om den är "för" dyr är ju relativt.. jag vet inte vad prissättningen är..
Så vi kan väl skippa att "dissa" den helt innan någon kan komma med fakta.. tester eller testat den själv..
För allt som det inte står CA på är inte skit.. ;-)
Men om man kollar på vad en CA 500 kostar och vad en TGB 500 kostar så finns det väl en prosentsatts på skillnaden.. om den bibehålls för även denna så är det nog inte "för" dyrt...
-
Skulle bli väldigt förvånad om det är en rotax kopia då det varit rykten om tgb 1000 cc redan 2010 ..stod det inget mer om den i tidningen då?..eller va det bara en liten notis?
-
tror priset hamnar runt 119000 med servo och 109000 utan servo, tgb kopierar väl inget? inte vad jag vet iaf går ju ett par tgb här uppe och dom har rullat på bra.
det enda man ska va noga med är ju vajerjusteringen till 4wd:n ett dåligt system, men rätt justerat så funkar det.
sen vet jag ju inte om hur den nya fjädringen är, den gamla va ju alldeles för långsam retur..
det blir intressant o se hur den blir
-
var bara en bild från MC-Mässan och stod att den skulle komma med eller utan servo och 82 hästar.
Varför köpa en TGB för 120k när man får en Outlander xtp 1000 för 143k?
-
var bara en bild från MC-Mässan och stod att den skulle komma med eller utan servo och 82 hästar.
Varför köpa en TGB för 120k när man får en Outlander xtp 1000 för 143k?
för att få våtkoppling om man ska dra tungt?
-
för att få våtkoppling om man ska dra tungt?
Ska man arbeta köper man inte en 1000 cc
-
Dra upp båten och dylikt är ju inte att arbeta om man vill ha en allround hoj men sen blir det ju intressant med pris på service, försäkring och sånt, CA har ju riktigt tajta service intervaller.
-
CA har ju riktigt tajta service intervaller.
10 h, 100h, 200 h, inte speciellt tajt enligt mig?
-
Här är den :)
(http://i1299.photobucket.com/albums/ag72/mrpatost/1000cc-engine_tgb_blade_1000_web2-quadjournal1_zpsh4a4dbmn.jpg) (http://s1299.photobucket.com/user/mrpatost/media/1000cc-engine_tgb_blade_1000_web2-quadjournal1_zpsh4a4dbmn.jpg.html)
-
undra om det är våtoppling?
klart man kan arbeta med en 1000, en hjuling ska ju funka till allt är riktigt sugen på en v Twin.
kör ju king Quad idag och egentligen så räcker den men effekt är ju kul
har kollat på några can ams men jag gillar inte den spruckna bakdiffen som jag sett på många maskiner samt att remmen lever farligt om man måste sega.
va sugen på en ac 1000 men vågar inte köpa en sån pga att många haft strul med dom men nu borde dom ju funka tycker man.
polaris nya är ju intressant, men dom har väl hellr inte slungkoppling?
fast o andra sidan så skulle can ams nya t3 1000 funka perfekt dåm den har lägre lågväxel.. en sån hade faktiskt vart helt perfekt tror faktiskt att ca är bästa 1000 idag hållbarhetsmässigt.
dom får ju iaf mkt pisk o smisk
men det är intressant med fler stora maskiner på marknaden undra när de kommer en 1100?
-
för att få våtkoppling om man ska dra tungt?
Då skaffar man väl sig en AC 1000 ()p
-
Nja, tänk efter nu en extra gång Markus. Nya modeller ofta innebär barnsjukdomar, och hur står sig en Tgb i värde egentligen? En begagnad Can Am får man betala massor för :)
-
Nja, tänk efter nu en extra gång Markus. Nya modeller ofta innebär barnsjukdomar, och hur står sig en Tgb i värde egentligen? En begagnad Can Am får man betala massor för :)
byter jag atv så blir de ju nya honda Rubicon så klart iaf en halv 1000 :djump:
men det är ändå intressant med nya maskiner på marknaden ()p
kommer försöka provköra en tgb 1000 ca har ja testat (fast blev egentligen inte så impad)
arcticen har juu klart mysig motorgång och kommer dom med nytt chassie på deras 1000 så är den klart intressant
-
byter jag atv så blir de ju nya honda Rubicon så klart iaf en halv 1000 :djump:
men det är ändå intressant med nya maskiner på marknaden ()p
kommer försöka provköra en tgb 1000 ca har ja testat (fast blev egentligen inte så impad)
arcticen har juu klart mysig motorgång och kommer dom med nytt chassie på deras 1000 så är den klart intressant
Ska kanske provköra nya Foreman med delad axel nu på fredag, kan komma med en liten recension om det blir av! MEn jag antar du redan testat nya Hondorna?
-
Ja arctic kissarna är väl de enda 1000 twinnarna med våtkoppling. ()p
-
Ska kanske provköra nya Foreman med delad axel nu på fredag, kan komma med en liten recension om det blir av! MEn jag antar du redan testat nya Hondorna?
Japp har testat nya rubicon enda hondan som är intressant för min del gick sjukt fin men hittade lite missar kolla på Honda sidan där står det mer
-
10 h, 100h, 200 h, inte speciellt tajt enligt mig?
Ok för var och pratade med Ca återförsäljare så var det 10h, 25h, 50h, 100h sen var 100h, men det kanske skiljer sig?
Var en 650
-
Låter som det stämmer bra det..men en av dom första året får du göra själv utan att det påverkar garantin...så det är ju som dom flesta när man köper nytt...2ggr första året sen en gång årligen
-
Ok för var och pratade med Ca återförsäljare så var det 10h, 25h, 50h, 100h sen var 100h, men det kanske skiljer sig?
Var en 650
25 och 50 h är bara smörja lederna typ och inget man behöver åka in för och få stämpel :)
-
25 och 50 h är bara smörja lederna typ och inget man behöver åka in för och få stämpel :)
Ok det sa han inte men då förstod du min reaktion kanske? 😉
-
https://www.youtube.com/watch?v=dKQStI5XsWM (https://www.youtube.com/watch?v=dKQStI5XsWM)
-
Ojojoj! Hur många hk blir det i dom där tro?
-
Jadu! En bra gissning runt 80 ?
-
82 ska dom tydligen ha
-
Precis som Can-Am 1000cc ':)
-
Precis som Can-Am 1000cc ':)
Fast billigare ;)
-
Haha!
-
tgb beställd :headbang:
eller inte men är riktigt nyfiken på att provköra en :djump:
-
nu börjar de ramla ut lite mer info om dom
https://www.youtube.com/watch?v=kO4tfr23DbI
-
http://www.blocket.se/dalarna/TGB_Blade_1000_V_twin_Eps_forboka_nu_60587357.htm?ca=7&w=3
inte mycket extra man får lägga på för att få en 1000 cc av riktigt märke
-
Ja, den var inte billig direkt :hmmm: Och är det bara jag som luktar "barnsjukdomar" ?
Inte skulle jag vara första testdockan iaf ............. ':)
-
http://www.blocket.se/dalarna/TGB_Blade_1000_V_twin_Eps_forboka_nu_60587357.htm?ca=7&w=3
inte mycket extra man får lägga på för att få en 1000 cc av riktigt märke
Betalade 3k mindre för min som var sprillans dock lagerex men ändå ^^
-
Synd att dom har så lång front, inte kul att åka över diken med den nosen....
-
Synd att dom har så lång front, inte kul att åka över diken med den nosen....
Fronten såg inte så bra ut, risk för att köra fast den i ett surdike, men fint med öppningsbar bakdiff
undra hur stötdämparna är verkar va nån typ av ställbart iaf, men vet inte om man kan förvänta sig så mkt av dom
-
Jag har beställt en tgb 1000 nu, men den kommer nog först i början på augusti
-
Jag har beställt en tgb 1000 nu, men den kommer nog först i början på augusti
Modigt. Verkar ju som att priset för en ny inkl. moms är 120 000:- och en ny can am 1000 xtp tror jag det var är 120 000 exkl. moms.
Bara att vänta till 2016 när tillbehören börjar släppas då O0
Kul med en "ny maskin" även om det förmodligen är en massa krångel pga ja... Ny maskin.
-
De kanske hjälper till affären, vem byter in Suzu till högst pris ?
-
Har inte fått sälja suzukin ännu men får se hur det blir , jag kan ju avboka tgb:n också...
Men känner att jag vill ha 2 sits och landsvägsregg nu.
Är lite sugen på en Arctic utv 700 den där lilla trail modellen. Men den har ju kymco motor
-
Skulle inte du nyss köpa liten honda??
-
Skulle inte du nyss köpa liten honda??
japp det kanske blir en sån också men jag velar lite...
just därför jag kan avboka tgb:n...
hänger lite på priser och sånt.
fördelen med tgb är ju mc regg hade vart praktiskt fördel honda allt annat
-
Är verkligen ATV på vägen något att ha?
-
Är verkligen ATV på vägen något att ha?
självklart, måste åka lite väg innan man kommer till fiskesjön länsma gillade inte riktigt våra maskiner efter vägen...
-
har kollat lite och motorn är väldigt lik rotax...
ingen våtkoppling utan det är remslir som gäller och så sitter lådan utanför motorn,
egentligen så måste väl det vara en bra lösning?
-
Cool hjuling ()p Men för det priset så vet jag inte om man själv skulle satsa, man får ju en AC 1000 eller CA 1000 för samma peng, och man vill ju inte vara den som får leka testpilot och åka in 5 gånger i veckan för att lösa alla "barnsjukdomar"
-
Cool hjuling ()p Men för det priset så vet jag inte om man själv skulle satsa, man får ju en AC 1000 eller CA 1000 för samma peng, och man vill ju inte vara den som får leka testpilot och åka in 5 gånger i veckan för att lösa alla "barnsjukdomar"
har din ac 1000 fungerat bra? många polare har haft sånna men bytt till can am istället..
-
Min funkar kanon ()p
-
Kollade på en tgb 1000 idag, såg rätt så bra ut o skönt motorljud.
Men variatorsnorklingen var ett skämt bara slangen går ut bak i samma höjd som bakhjulet
Fjädringen kändes bra på den , den va ju stum förut på tgb
-
Kollade på en tgb 1000 idag, såg rätt så bra ut o skönt motorljud.
Men variatorsnorklingen var ett skämt bara slangen går ut bak i samma höjd som bakhjulet
Fjädringen kändes bra på den , den va ju stum förut på tgb
Fått sålt någon tgb 1000 än då?
-
Fått sålt någon tgb 1000 än då?
Nä inte det. Alla handlar cf här uppe... även King quad är svårsålda.
Men för min egna del så hade det vart bra med en lång hjuling o riktig 2 sits, men det är många småsaker man stör sig på..
Långt överhängande fram
Värdelös snorkling
Klena skärmar, skarvar längst ut tror inte det är lika tåligt som typ yamma honda eller Suzuki fast de kan man ju inte kräva heller..
Men som sagt det är fint med lång hjuling samt att dom börjar va på gång med bra fjädring samt öppen bakdiff.
Bra däck original big horn
Så det enda man behöver fixa är en riktig Hasplast sen e de bara åka..
Kanske se över snorklingen också iaf bak.
Men det står mellan en honda 500 rubicon eller en tgb
Gäller o hitta det som e mest lättsålt.
Men praktiskt sett så är tgb bäst
Men hjärtat säger så klart honda..
-
var en prototyp, på nolia, så snorkling mm är fixat på försäljningsmaskinerna.
nä känner att jag vill ha lv regg iaf, men där tycker jag can am är smartast med sin nyckelstrypning.
måste va helt perfekt att ha en lv nyckel och en terrängnyckel.
-
Menar du att du ska köra strypt?
-
Menar du att du ska köra strypt?
hur gör man då?
nä ingen ide o köpa 1000 om man ska köra strypt :djump:
men gillar ändå can ams strypning...
-
frågan är törs man? :hmmm:
-
det blev ingen honda, men måste ju ha en hjuling iaf
-
frågan är törs man? :hmmm:
Vi har HSB tvärsöver gatan och innan jag köpte atv själv var jag och frågade dem lite bara rent allmänt då de har flera st och kör med i arbetet, de har väl kanske 8-10st. De har bytt ut några av sina gamla Arctic Cat mot just TGB och de var skit nöjda, tydligen tyckte de att AC bara strulade och att TGB hade funkat utan ett enda fel. :)
-
Tgb 1000 beställd :djump: :djump: :djump: :djump: :djump:
Första icke märkesmaskin jag köper ojoj..
Men om det är nån som är intresserad så kan jag göra en tråd om precis allt på den ungefär som tidigare :)
Fördelar som nackdelar (är egentligen skeptisk men jag behöver en lång maskin 2 sitsig)
-
Gratulerar! ()p
Men visst är väl TGB en "märkesmaskin", tycker man läser sällan något mer eller mindre negativt om dem än något annat märke. Det blir bergis bra! 1000cc, inte illa! :DV
-
Ja en jättetråd om TGB 1000 skulle vara nice. Hoppas den håller bra nu bara. ()p
-
Ja det får vi hoppas ()p alltid lurigt med nya modeller, vilka som än tillverkar dom :whip: