ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Solex skrivet 31 oktober 2006 kl. 10:56:30

Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: Solex skrivet 31 oktober 2006 kl. 10:56:30
Tycker du Dinlin är värd sina pengar och får man skruva mycket.
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: Onlyhenke skrivet 31 oktober 2006 kl. 14:55:18
Går det jämföra på det här sättet
 Det är ju som att jämföra Skoda mot en Honda eller en Toyota
 Hur många gör det?

Man förväntar sig mer av en toyota än en skoda.

Dinli är en ny maskin på marknaden den blir bättre och bättre, kanke inte allt blir bättre,  men det får man leva med, eller köpa en dyrare maskin.

Eller uppgradera den själv efter sina önskemål (blir ju pengar över till sånt om man ändå har råd med en dyrare maskin).
 Det finns då pulver i motorn i en dinli det är då säkert.

MVH
henke
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: Tenacious_Dboy skrivet 31 oktober 2006 kl. 17:29:10
jo det beror väl på lite vad man ska ha det till..från A-B och lite grussprättar maskin funkar den väl ganska så bra för..men i skogen bland stubbar och grenar och ute på crossbanan har den kanske inte så mycket att göra..iaf inte dom jag har sett..men visst det går ju alltid och limma fast allt och svetsa lite bättre på en del ställen så kanske den håller oxå..det är ju som sagt en relativt billig maskin iaf...sen är ju smaken som baken jag hindrar ingen från att köpa Dinli om dom är sugna på det
Titel: dinli värd stålarna.
Skrivet av: mrpejan skrivet 31 oktober 2006 kl. 20:01:36
helt klart värd stålarna ..blev ägare till en i sommras.
mecka får man göra med alla.
ingen är felfri. :P [/b]
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: crebble skrivet 1 november 2006 kl. 09:34:53
säger som det tidigare sagts på detta forum.

varför köpa en kinahojj när du får en sukka eller beggad raptor etc för samma pengar :?:

"go for quality"

/jocke
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: GOLiO skrivet 1 november 2006 kl. 10:14:25
samma pengar? nu lever du väll ändå i en drömvärld?

en beg dinli = ~45000-50000 nowdays, en beg ltz går aldrig på under 60000. (Vägreggade).
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: crebble skrivet 1 november 2006 kl. 11:30:04
spelar väl egentligen ingen roll för min del om folk köper dinli men jag skulle också se till hur den håller etc...

den mellanskillnaden täcker nog inte upp allt som går sönder samt all missad glädje pga att det inte håller!

ha så kul igaraget

/jocke
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: mantafredde skrivet 1 november 2006 kl. 14:15:28
kan inte mer än hålla med er som säger att det är en liten mellanskillnad och att kvaliten är bättre på suzuki...

men jag har provkört båda innan jag köpte dinlin då jag tyckte att den va skönare att köra o hantera!

sen att utbudet för eftermarknadsdelar är 3 gånger så stort för suzuki är ju kul!  för er med suzuki.....

jag har kört min nu 300+ problemfria mil och har servat den själv var 100:e mil förutom första 20 mila servicen,
det jag har att anmärka på är stötdämparna!!! stenhårda ibörjan men sen mjuka som svampar...  vart bättre när jag sänkte den men fortfarade inte riktigt bra! blir nog nya engans snart!!!

det andra att anmärka på är bakaxellagerna! med kymco kxr 250 så rasade dom vid ca 200 mil hård terrängkörning, polarens gasgas 450 rasade vid 170 mil, polarens suzuki ltz400 rasade nu vid 190 mil och mina har börjat glappa nu vid 300+ mil!!!

men det har ju inget med kvaliten att gör i sig utan hur man kör, tvättar och behandlar sakerna!!

backspeglarna är ett rent skämt! dom är inte ens stabila när man står still!
har en spegel nu från kymco och flyttat ner blinkerserna...

det som är bra är att dinlin har nerfbars orginal!!! iaf om man handlar hos denada!!!

jag är mycke nöjd!!!
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: mantafredde skrivet 1 november 2006 kl. 14:18:08
kan inte mer än hålla med er som säger att det är en liten mellanskillnad och att kvaliten är bättre på suzuki...

men jag har provkört båda innan jag köpte dinlin då jag tyckte att den va skönare att köra o hantera!

sen att utbudet för eftermarknadsdelar är 3 gånger så stort för suzuki är ju kul!  för er med suzuki.....

jag har kört min nu 300+ problemfria mil och har servat den själv var 100:e mil förutom första 20 mila servicen,
det jag har att anmärka på är stötdämparna!!! stenhårda ibörjan men sen mjuka som svampar...  vart bättre när jag sänkte den men fortfarade inte riktigt bra! blir nog nya engans snart!!!

det andra att anmärka på är bakaxellagerna! med kymco kxr 250 så rasade dom vid ca 200 mil hård terrängkörning, polarens gasgas 450 rasade vid 170 mil, polarens suzuki ltz400 rasade nu vid 190 mil och mina har börjat glappa nu vid 300+ mil!!!

men det har ju inget med kvaliten att gör i sig utan hur man kör, tvättar och behandlar sakerna!!

backspeglarna är ett rent skämt! dom är inte ens stabila när man står still!
har en spegel nu från kymco och flyttat ner blinkerserna...

det som är bra är att dinlin har nerfbars orginal!!! iaf om man handlar hos denada!!!

jag är mycke nöjd!!!
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: mantafredde skrivet 1 november 2006 kl. 14:19:46
kan inte mer än hålla med er som säger att det är en liten mellanskillnad och att kvaliten är bättre på suzuki...

men jag har provkört båda innan jag köpte dinlin då jag tyckte att den va skönare att köra o hantera!

sen att utbudet för eftermarknadsdelar är 3 gånger så stort för suzuki är ju kul!  för er med suzuki.....

jag har kört min nu 300+ problemfria mil och har servat den själv var 100:e mil förutom första 20 mila servicen,
det jag har att anmärka på är stötdämparna!!! stenhårda ibörjan men sen mjuka som svampar...  vart bättre när jag sänkte den men fortfarade inte riktigt bra! blir nog nya engans snart!!!

det andra att anmärka på är bakaxellagerna! med kymco kxr 250 så rasade dom vid ca 200 mil hård terrängkörning, polarens gasgas 450 rasade vid 170 mil, polarens suzuki ltz400 rasade nu vid 190 mil och mina har börjat glappa nu vid 300+ mil!!!

men det har ju inget med kvaliten att gör i sig utan hur man kör, tvättar och behandlar sakerna!!

backspeglarna är ett rent skämt! dom är inte ens stabila när man står still!
har en spegel nu från kymco och flyttat ner blinkerserna...

det som är bra är att dinlin har nerfbars orginal!!! iaf om man handlar hos denada!!!

jag är mycke nöjd!!!
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: mantafredde skrivet 1 november 2006 kl. 14:19:46
kan inte mer än hålla med er som säger att det är en liten mellanskillnad och att kvaliten är bättre på suzuki...

men jag har provkört båda innan jag köpte dinlin då jag tyckte att den va skönare att köra o hantera!

sen att utbudet för eftermarknadsdelar är 3 gånger så stort för suzuki är ju kul!  för er med suzuki.....

jag har kört min nu 300+ problemfria mil och har servat den själv var 100:e mil förutom första 20 mila servicen,
det jag har att anmärka på är stötdämparna!!! stenhårda ibörjan men sen mjuka som svampar...  vart bättre när jag sänkte den men fortfarade inte riktigt bra! blir nog nya engans snart!!!

det andra att anmärka på är bakaxellagerna! med kymco kxr 250 så rasade dom vid ca 200 mil hård terrängkörning, polarens gasgas 450 rasade vid 170 mil, polarens suzuki ltz400 rasade nu vid 190 mil och mina har börjat glappa nu vid 300+ mil!!!

men det har ju inget med kvaliten att gör i sig utan hur man kör, tvättar och behandlar sakerna!!

backspeglarna är ett rent skämt! dom är inte ens stabila när man står still!
har en spegel nu från kymco och flyttat ner blinkerserna...

det som är bra är att dinlin har nerfbars orginal!!! iaf om man handlar hos denada!!!

jag är mycke nöjd!!!
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: Scp skrivet 1 november 2006 kl. 22:09:18
Tycker att det här verkar vara en konstig undersökning!
Ingen bra skala för bedömning. Tänkte att det kunde vara intressant att höra vad andra Dinli ägare tycker, men inte!

Skulle jag vilja "ha" köpt en Porsche istället för min Passat, ja naturligtvis!
Vad är dålig kvalitet? Vad har personerna använt sina Dinli till?
Så vitt jag vet går Dinli inte ut och säger att det är en atv för crossbana såsom Raptor och liknande maskiner.

Dinli 20.000-30.000 mer än en SMC (helt annan känsla) mer rättvis bedömning. Raptor för 110.000 (nästan 60% dyrare, 40.000:-).

Uppdaterad Dinli för 40.000:- då vore det intressant att jämföra med en Dinli.
Titel: Tänkte samla era intryk av Dinli 450 RÖSTA!
Skrivet av: Scp skrivet 1 november 2006 kl. 22:12:31
Menade naturligtvis att kosta på en Dinli +40.000:- för att jämföra med en Raptor.