ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Sym => Ämnet startat av: Haug523 skrivet 23 februari 2015 kl. 22:24:31
-
Hei, der ny på forummet her (Norrmann) har nylig kjøpt meg en Sym Quadlander 250 ca 2006 modell.
Har problem med at den ikke vil gå fremover eller bakover, når jeg setter den i D eller R, så kutter den strømmen til motoren.
Kan det være ett CDI problem?
Skal bremsen holdes inne når man starter denne? og skal den holdes inne når man setter den i gir?
Akkurat nå har jeg jukset litt for å få start på den.
-
Välkommen!
Kolla att ditt bromsljus fungerar, för den vill nog ha broms när du växlar.
-
Er det vanligt at Atv'er vil ha brems før man vaxlar? sikkert mange dumme spørsmål her, men jeg er ny i Atv verden :o
Det er også ett problem med at om jeg kopler sammen de 2 ledningene som går til bremse hendelen så stopper den, kan det være en overledning noen plass? Det kommer heller ikke strøm til startknappen, det var derfor jeg måtte jukse litt for å få start på den.
-
Den kräver att du bromsar med någon av bromsarna annars dör den.
Jag använder alltid fotbromsen och tänker inte ens på det längre även om man plogar och skiftar mellan fram och back ofta.
-
Den kräver att du bromsar med någon av bromsarna annars dör den.
Jag använder alltid fotbromsen och tänker inte ens på det längre även om man plogar och skiftar mellan fram och back ofta.
Ok da er jeg ett steg nærmere til å finne ut hva som er galt :) Kan man velge om man vil bruke hand eller fotbrems? bremselysene virker ikke, så det må være noe galt der en plass.
-
Du kan bromsa med vilken som helst av de tre bromsarna så det är bara att och mäta tills du hittar felet.
-
Om du skickar ett PM så kan jag maila en väldigt trevlig servicemanual med elschema till dig.
-
Om du skickar ett PM så kan jag maila en väldigt trevlig servicemanual med elschema till dig.
Hei, jeg har Service manualen :) men takk som byr.
Jeg må bare finne ut hvorfor gear bryteren sender signal til (Sansynligvis killswitch i CDI)
-
Laga bromsljuset så är det ju bara att köra. ()p
Kan ju vara så enkelt att det är en trasig glödlampa.
-
Fikk den til å gå både fremover og bakover :) men den stoppet selvfølgelig når jeg hadde kjørt ned en bakke fra huset mitt :( Det er en kortslutning en eller annen plass.
Det jeg gjorde var å kople fra alle bremselys brytere og koplet sammen den ene da fikk jeg satt den i gir og kjørt litt.
Når jeg starter den nå for så å kople sammen bremseledningene så gnistrer det og ene sikringen ryker samt at den stopper.
-
Hmm, lurer på om det kan være en kortsluttning inni shift gear kontroll uniten siden jeg heller ikke får strøm til start bryteren.
Noen som vet hvor denne ligger?
-
Da har jeg byttet Shift Gear Controll Unit og nå fungerer det :)
Den sitter forøvrig under på høyre siden foran.
Nå har jeg bare litt problemer med at jeg mangler venstre bremselysbryter, samt at høyre ikke virker, den på bremsepedalen tror jeg virker.
Samt at det ikke kommer strøm opp til startbryter, i tilegg så er hovedstrømmen koplet utenom bryteren her har de bare laget til en bryter fra Biltema.
Andre ting som ikke er 100% er trenger 2 nye bakdekk, bremsene henger litt, batteriet var dårlig (Det har jeg skiftet) tankmåler (Nesten full tank) viser tom.
Sikkert mer småtteri også, men jeg betalte kun 4000,- for den og den starter å går som en klokke :)
Bortsett fra litt hosting å harking nå når jeg kjørte, er nok bare gammel bensin, samt at den har stått en stund i ro.
-
vart ifrån köpte du reservdelarna?