ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Ropa skrivet 13 februari 2015 kl. 13:15:29
-
Jag har fått problem med min Linhai 260. Den går bra på tomgång men vid gaspådrag så dör den. Jag har bytt auto choken utan framgång. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
// Ropa
-
Insugningsröret (mellan motor och förgasare) är helt? På min hade gummit spruckit sönder vilket resulterar i att den inte gick så bra... :)
-
Tack för tipset, jag ska kolla.
// ropa :)
-
Har kollat insugningsröret och det ser ok ut. Undrar om det kan vara något elfel som gör att autochoken inte fungerar som den ska,någon som har erfarenhet av det?
-
Det kan vara smuts i munstycket.
-
Finns äldre trådar om liknande problem. Gräv lite här i linhaidelen så hittar du lite tips.
Vart bor du? Ifall du kommer till en punkt där du misstänker dyrare grejer och vill prova andra grejer innan du köper nytt. Har du tur så kanske det finns någon snäll linhaiägare i närheten.
-
Någon som vet vilken spänning autochoken ska ha?
-
OM du kopplar ur kontakten till autochoken... Är den i öppet eller stängt läge då?
-
Hur ser jag i vilket läge den är?
-
Om du tittat på spetsen på den så ska den vara i inläge, kan också vara så att den sitter fel då åker den inte in ( är väldigt känslig )
-
den är i öppet läge om du kopplar ur den, alltså den chokar inte
-
Ok, då borde jag kunna starta motorn och sedan koppla ur autochoken så borde det fungera eller...... (9om det nu är den det är fel på) :dntknow:
-
Ok, då borde jag kunna starta motorn och sedan koppla ur autochoken så borde det fungera eller...... (9om det nu är den det är fel på) :dntknow:
yepp det ska gå. de ska väl gå att starta utan åxå? jag kör aldrig med min inkopplad. pumpar bara på gasen 2 gånger innan ja startar
-
Jag har nu testat att koppla ur autochoken och det fungerar att starta och köra på tomgång, men om jag gasar börjar den "blöddra" för att sedan stanna. Vid gaspådrag är avgasröken ganska mörk, kan det vara så att den ändå får för mycket bränsle? Om det är så, någon som vet vad man kan göra?
-
Har den blivit så här helt plötsligt eller har du haft lite problem innan?
Bytt stift? Kollat hur luftfiltret ser ut?
-
Har bytt tändstift och luftfilter, ingen förändring. Den går bra på tomgång men så snart jag gasar så börjar den "blöddra" för att sedan stanna. Släpper jag gasen snabbt går den tillbaka till tomgång.
-
"Vid gaspådrag är avgasröken ganska mörk, kan det vara så att den ändå får för mycket bränsle? "
Vad menar du med det? Blir den glödande?
blir den för varm så går den nog för snålt.
Jag hade nog testat gett den lite startgas i luftburken medans den går, så man märker om den kan varva upp. Bra att utesluta tändningsproblem.
-
Låter som igensatt huvudmunstycke eller luftmunstycke som kan vara löst. Hade det på en av mina motorcyklar, gick som en potta skit på högre varv
-
Jag har nu testat startgas i luftburken medan den går och det gör ingen skillnad. Någon som vet var jag kan hitta huvud- och luftmunstycket ? Vad tror ni om CDI boxen, kan den vara inblandad?
-
Hur ser stiftet ut...svart?
-
Japp, stiftet blir ganska snabbt svart, men inte vått av bensin?
-
Tändplatta..tändspole eller cdi då kanske...jag skulle börjat med tändspolen då den är billigast(gissar på 2-300 kr till din) och lättast att byta,,om du nu inte har tillgång till en tändspole testare.Hur uppkom felet?helt plötsligt eller hadde den stått nån månad utan start?
-
Tändspolen är bytt. Felet kom helt plötsligt när jag var ute och plogade.
-
ok ..då är det väl bara cdi och tändplatta kvar :hmmm: ...om den nu får luft/bränsle ratio som den ska
-
Ok, men innan ny CDI-Box som kostar ca 1.000:- så låter det värt att testa tändplattan. Var sitter den och vad ska jag göra med den, någon som vet? En annan fråga beftäffande luftmunstycket hur mycket inskruvat ska det, ska jag skruva in det helt? :dntknow:
-
Lägg upp en film hur den beter sig så är det lättare att ge råd.
-
Ok, återkommer under dagen med en film. 8)
-
Ok, men innan ny CDI-Box som kostar ca 1.000:- så låter det värt att testa tändplattan. Var sitter den och vad ska jag göra med den, någon som vet? En annan fråga beftäffande luftmunstycket hur mycket inskruvat ska det, ska jag skruva in det helt? :dntknow:
Kör dom här testerna på ditt tändsystem, sidorna är från en service manual för Linhai 260-300 med mätvärden
-
En annan fråga beftäffande luftmunstycket hur mycket inskruvat ska det, ska jag skruva in det helt? :dntknow:
I botten sen 1 1/2 (1.5) varv ut tror jag är en standard inställning du kan testa med.
-
Tack för tipsen, jag fortsätter felsökningen. Lovade lägga upp en film hur den beter sig men får meddelande att jag använder fel format och att det inte fungerar att lägga upp. Någon som vet hur jag ska göra?
-
Ladda upp på youtube och länka dit.
-
Efter att ha varit borta en vecka startade den inte när jag skulle filma för att lägga upp på Youtube :banghead:. Någon som vill köpa den ()p
-
Är den billig nog kan jag handla.
()p
Vart finns den?
-
Den finns i Gnesta
-
Vill du verkligen sälja så lägg in lite bilder och info, här eller i pm.
-
Håller med Pv544
Vill du sälja så lägg ut bilder och info så kommer du säker få någon som tar över "problemet" Finns mängder av skruvvilliga på detta forum... ()p ()p
-
Den finns i Gnesta
Är den fyrhjulsdriven?
-
Japp, den är 4-hjulsdriven
-
Ok, vad hade du tänkt dig för pris som den står nu?
-
Du ser Ropa...
Ut med lite bilder så kan det nog bli budgivning ;) ;)
-
Årsmodell 2008, den är körd 150 timmar mest nöjesåkning och en del plogning. Bortsätt från nuvarande problem är den i bra skick. Plog och Vinsch ingår i priset 15.000 eller högstbjudande. Är det ok att lägga ut bilder på forumet? Annars får vi ha privat kontakt om någon är intresserad.
-
Är nog bara att lägga in bilder.
Det är nog inget för mig, skiljer sig för mycket mot mina Linhaier. Och är lite för hel och dyr. ()p
-
Jag trodde det var mer av en femtusenkronorsmaskin.
Som tidigare talare för ny och dyr för mig.