ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: nicklast skrivet 13 januari 2015 kl. 13:19:07
-
Någon som vet vart man kan få tag på variatorkit till linhai 300?
-
kontakta atvdäck.se
http://www.atvdack.se/sv/hem/757-primar-variator-allroad-300goes-linhai.html
-
Det fanns då lättare vikter att köpa förut.
Trech sålde, men dom är ju tyvärr borta nu.
Kolla med atvhallen.se.
Annars kan man plocka ur några vikter också. Finns nog lite gamla trådar om det, jag kör med lättare vikter tror jag. Eller om jag tog ur ett par... minns inte riktigt. ..
men det ger lite högre tillslagsvarv vilket är trevligt. Är man tillräckligt fet kan man tom få upp min maskin på bakhjulen några meter. :headbang:
-
Plockade ur hälften av vikterna på min
-
Ok så lättare vikter är variatorkit? Lättare vikter har ja redan. Det ja söker är en kraftigare fjäder till sekundär variatorn. Eller om det går att styva upp befintlig orginal med en distans?
-
http://www.racing-planet.se/reservdelar-scooter-variator-malossi-multivar-2000-aprilia-benelli-italjet-mbk-yamaha-250ccm-p-468452-1.html?backcPathco=3&cPath=99160_99226&sessID=2a7408b106511e4bff482c1c18f7c1b7#.VLWPcSuG-So
()p
-
Vad är det du är ute efter då?
Har du klämt på större hjul? Eller kanske trimmat den?
-
Trimmat och större hjul.
11g vikter
Universal ljuddämpare
Öppet filter
155 huvudmunstycke
Distans i främre variatorn av svarvad 1mm
-
Fanns fjäder för sekundär variatorn på racing planet. En röd. Så den är beställd nu ()p
-
Blev det stor skillnad med dom grejerna?
Årsmodell? Klippt kabeln till cdi och flyttat varvstoppet?
Jag började testa lite liknande grejer med min Linhai för några år sen, dock skrotade jag dom försöken snabbt när jag köpte min 800cc.
Så nu vill jag mest att min Linhai ska hålla ihop och arbeta och fungera som extramaskin. Och hittils går det rätt bra.
Ska bli kul att se om du blir nöjd med fjädern.
-
Min cdi har gett upp och funkar bara då det är kallt ute. Troligtvis lödning som gett upp. Jag har årsm -06 eller om det va -07. Har vilket fall inte modell på cdi som bara är att klippa bort stoppet. Eftersom cdi la av så beställde ja en med uppflyttat stopp till 9k. Va ändå billigare än å köpa ny cdi i sverige så varför inte.
Jag ska med köpa större hjuling men tills dess pular ja lite mest för att ja kan och har kli i fingrarna.
-
Hur stora hjul har du då?
Det finns/fanns ju också en Dr Pulleykoppling att köpa, om inte original greppar nog.
Jag brände sönder min koppling i början när jag hade den, var en fastkörning som dödade den.
Köpte dock en ny originalkoppling och även en ny främre variator då.
Lite lägre lågväxel och mkt lägre backväxel hade varit trevligt.
Ett framtida köpråd, hoppa över trötta 500cc och gå på större och med fler cylindrar. :headbang:
-
Jag har 26" och liknande mud lite däck.
Kör alltid lågväxel när ja kör terräng. Om inte det är fina stigar då.
Dr pulley har ja läst mycket ris och ros om. Mest ris.
Fjädrar som går av med ras till följd.
Ja funderar på om man ev kunde hitta fjädrar som va något hårdare som passar orginal kopplingen.
-
Ja nog har det varit lite bekymmer med Dr Pulley, vet inte om du läst tråden om 600cc cf turbo? En kille som gjort en hel del åt sin cf 500... Ligger under projektavd.
Har jag för mig att han grejat lite med olika fjädrar, kanske värt att kolla lite där och ev fråga han om råd.
Lågväxeln duger ju bra för nöjeskörning, men hänger man på en vagn hade den gärna fått vara lägre. Och ännu värre med backväxeln, backa i motlut med timmervagn är inte så trevligt.
Men nu används min mest till plogning, och då funkar växlarna fint.
Är du nöjd med den annars då?
-
Det ända typ av arbete på tomten hemma är att dra ett mindre släp ved och det funkar ju självklart på högväxeln. Kärran är en lastpall med ram runt om och axlar samt 4pallkragar.
Annars är det bara nöjeskörning i skogen.
Bortsett från att det saknas endel effekt även om det är mycket bättre nu så är jag faktiskt riktigt nöjd. Tycker ja provat det mesta för att se va den klarar och den sköter sig bra. Lite studsig men vad begär man?...
Tar mig fram lika bra som polarens cf 800 terrander och canam 1000 dock va väll terrängen kanske inte så utmanande för canamen.
Klart värd en dålig månadslön ()p
-
med ett lite grövre avgasrör så blir det rätt mycket skillnad, samt en mer flödes ljuddämpare :) enligt mig iallafall
är din 4wd?
-
Ljuddämparen gjorde ganska mycket ja.
Min hjuling är 2/4wd.
-
4X2 eller 4X4?
-
4wd
-
Du kan kolla min signatur numera, jag följde ditt råd! ()p
Hur stora hjul har du då?
Det finns/fanns ju också en Dr Pulleykoppling att köpa, om inte original greppar nog.
Jag brände sönder min koppling i början när jag hade den, var en fastkörning som dödade den.
Köpte dock en ny originalkoppling och även en ny främre variator då.
Lite lägre lågväxel och mkt lägre backväxel hade varit trevligt.
Ett framtida köpråd, hoppa över trötta 500cc och gå på större och med fler cylindrar. :headbang: