ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: qbtq skrivet 4 december 2014 kl. 10:02:24
-
Hej.
När vi köpte hjulingen blev vi avrådda att sätta på gatdäck på grund av att det skulle slita på drivlinan för att man fick för bra fäste.
Pratade han i nattmössan ??
Någon som har erfarenheter blir det tyngre eller lättare för hjulingen men bilfälgar ? (Med spacers för att få till rätt bultdelningen)
Jag har en Cectek Gladiator en 500cc (difflock finns både fram och bak så default är den inte difflåst bak). då borde det inte fresta på alls i kurvor öven fast det är på asfalt.
-
Han pratade enbart i mössan även dagtid ()p
Så han menade att en Cectek måste tappa lite fäste hela tiden annars ryker drivlinan ?
-
Kände lite så jag med.. Med tanke på att det inte är låste bakdiff utan den fungerar som en vanlig bil.. så bakhjulen kan ju gå i olika hastigheter.. borde ju spara "bryt krafter" som bara den.. för om man har låst diff ( Som är vanligt tror jag) så kommer den ju att "bryta" lite om man svänger på mjukt underlag så som gräsmatta..
Är lite sugen på att få dit bilfälgar med rallydubb inför iskörning ':) ':).. ( Kör den på kärra till isen iaf)