ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Haziza skrivet 3 november 2014 kl. 18:45:36
-
Har flera haft detta problem med er dragstart. Min lossnade idag o ligger o skramlar o troligen kommer kåpan spricka om ja kör med den. Har pratat med åf om detta så ska fixa de imorn. Men är de fler än jag?
-
Drog jag i min så ville han inte åka in igen, dock åkte han in när man startade med knappen sen rörde jag den aldrig mer.
-
Varför behövs ens dragstarten användas efter 10mil? Det är väl mer en nödgrej när man winchat för mycket eller batteriet är dåligt?
10mil är ju knappt demokörd...
-
Dragstarten är inte bra på dessa maskiner då de flesta dras sönder då det går för tungt
De är en nödstart om man har slut ström.
Går den sönder är det normalt garanti på detta
-
Vad trevligt med en nödstart som man vet att de flesta drar sönder för att den är för klen, trevligt med garantireperation med en klen tröst mitt ute i skogen när man vill hem.
Lite som att få en reservdunk men du får inte veta om det är någon bensin i den förens du fått bensinstopp.
-
Vad trevligt med en nödstart som man vet att de flesta drar sönder för att den är för klen, trevligt med garantireperation med en klen tröst mitt ute i skogen när man vill hem.
Lite som att få en reservdunk men du får inte veta om det är någon bensin i den förens du fått bensinstopp.
Hahaha! :lol:
-
På min 500 så fick jag plocka isär och dra åt muttern på dragtrissan. För att använda dragstarten så ska man dra långsamt tills det hoppar ett kugg, sen går det lättare. Med park eller neutral i.
-
På min 500 så fick jag plocka isär och dra åt muttern på dragtrissan. För att använda dragstarten så ska man dra långsamt tills det hoppar ett kugg, sen går det lättare. Med park eller neutral i.
-
Sen är det ju lätt att dra av snören om man vill, man ska ju alltid låta hullingarna i kassetten gå i ingrepp innan man sliter till.
-
Vad trevligt med en nödstart som man vet att de flesta drar sönder för att den är för klen, trevligt med garantireperation med en klen tröst mitt ute i skogen när man vill hem.
Lite som att få en reservdunk men du får inte veta om det är någon bensin i den förens du fått bensinstopp.
Använder du den rätt så håller den
Man måste dra precis förbi kompläget och sedan rycka till
jag iddes bara inte utveckla det närmare för att inte det skulle bli en massa diskussioner men jag glömde av på vilket forum jag var .
Ber om ursäkt för det
-
Använder du den rätt så håller den
Man måste dra precis förbi kompläget och sedan rycka till
jag iddes bara inte utveckla det närmare för att inte det skulle bli en massa diskussioner men jag glömde av på vilket forum jag var .
Ber om ursäkt för det
Du var lagom spydig. Jag tillhör verkligen inte någon märkeshetsgrupp vilket nog de fåtal av de äldre medlemmar som är kvar vet om.
Men jag tycker verkligen inte att det är ok att tillverka en fyrhjuling i så många år utan att rätta till ett konstruktionsfel oavsett vilket märke det gäller.
Men höj ni skiten till skyarna bara och var nöjda. Jag hade varit asförbannad. Det är ju för f-n en dragstart. Hur svårt ska det vara ?
-
Varför behövs ens dragstarten användas efter 10mil? Det är väl mer en nödgrej när man winchat för mycket eller batteriet är dåligt?
10mil är ju knappt demokörd...
Ja har inte dragit i den snöret hängde utanför när ja kom hem från min tur.
-
Du var lagom spydig. Jag tillhör verkligen inte någon märkeshetsgrupp vilket nog de fåtal av de äldre medlemmar som är kvar vet om.
Men jag tycker verkligen inte att det är ok att tillverka en fyrhjuling i så många år utan att rätta till ett konstruktionsfel oavsett vilket märke det gäller.
Men höj ni skiten till skyarna bara och var nöjda. Jag hade varit asförbannad. Det är ju för f-n en dragstart. Hur svårt ska det vara ?
Jag ber om ursäkt ifall du tog det så
Det enda jag menar är att det är ju inget problem då det är garanti.
Och jag iddes inte gör en längre utveckling av detta då det 99% av gångerna
Blir ett jädra jitter om det ena och det andra men till saken är.
De flesta maskiner på 500 och uppåt har ju inte ens dragstart för att det går i regel för tungt att dra så detta är enbart en nödstart
Och kan självallet gå sönder.
Med tanke på hur många maskiner som säljs av både cf och Goes så är
procenten på de som går sönder inget problem.
Problemet som jag ser med dragstarten är om du inte ska göra den med en diameter som är dubbel är att utväxlingen blir för hög.
Peace ()p
-
Nu har jag inte läst era sista inlägg men otippat att en återförsäljare av märket ifråga lägger sig i.
Ungefär som att Marlboro anser att rökning inte är dåligt för hälsan. Tack för mig.
-
Hadde en tgb 500cc med dragstart..fick stopp i skogen och skulle dra igång den,rasslade till innanför kåpan och jag fick handtaget kvar i näven,tejpade igen hålet där handtaget satt så det inte skulle åka in skit och körde så till jag skulle sälja den,ett riktigt skit att laga och spänna fjädern :(veryangry): .Och då sitter det det dekomp ventil på den.
-
I detta fallet rör det väl sig om en enskild händelse av en maskin? Ska nog inte dra alla över en kam, jag har fått snöret i näven på tämligen nya Briggs & Stratton med :)
-
Ett flertal i denna tråd har haft problem med snörstarten.
-
På samma märke?
-
3 cf och en tgb verkar det som i denna tråd
-
3 cf och en tgb verkar det som i denna tråd
...och minst två nya briggs&stratton.
-
...och minst två nya briggs&stratton.
För att inte glömma min Evinrude mitt ute på havet :(
-
...och minst två nya briggs&stratton.
AJ! :(veryangry): Det där gjorde ont! :lol:
-
Vad blir slutsatsen då :hmmm: ett vanligt 6 mm dragsnöre har en brottstyrka på minst 280 kg...ett gäng jätte starka gubbar eller undermåligt materiel ,,levererat av den lägst bjudande.Men länk författaren hadde väl problem med innanmätet om jag förstod det hela rätt,fjäder haveri.
-
Det måste väl ändå vara väldigt sällan som dragstarten används, och när man väl gör det kanske man är sur pga startproblem eller batteritorsk.
Så jag kan tänka mig att det är lätt att göra lite fel när man ska använda den.
Cf 500 motorn tycker jag det verkar som många har haft problem med genom åren, har den inte blivit bättre på dragstartsdelen? Garantin tar ju slut ganska fort, skulle tro att dom flesta knappt testat dragstarten innan garantin gått ur.
Så är konstruktionen så usel fortfarande så tycker jag det är bedrövligt.
Kymco 500 har jag också för mig att jag läst om detta problem, men hur är det med märkesmaskinerna?
Borde väl finnas en del med dragstarter där?
Jag saknar dragstart på min linhai, det hade varit uppskattat många gånger när man har för dåligt batteri.
Men med tanke på linhais kineskvalitet kanske man ska vara nöjd att det är en mindre sak som kan gå sönder.
-
Bara sett att Cat har det på vissa
-
Har provat min dragstart några gånger bara för att det är ballt att dra igång en v-twin :-P inga som helst problem, startar på första rycket. :headbang:
-
Har provat min dragstart några gånger bara för att det är ballt att dra igång en v-twin :-P inga som helst problem, startar på första rycket. :headbang:
Lika här sålänge motorn står i rätt läge annars kan det fort kännas i armarna när en v-twin slår bakut :whip:
-
Ett tag startade vi arctic caten endast med dragstart då spårsändaren sög ur batteriet när den försökte få täckning.
Bara usel kvalitè om det inte håller för att användas...