ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Bombilars skrivet 4 oktober 2014 kl. 15:03:54
-
Skulle behöva hjälp med vart strypningarna sitter på min Scrambler 1000 ?
Jag har tagit bort plastbiten i gasen samt perforerade (ändrören) i avgassystemet.
Den blir ryckig i högre farter som om den inte får tillräckligt med luft ???
Kollat insuget men ej hittat nåt .... har kört ca 17 tim
Inkörning behövdes ej (handlaren)
Handlaren suger vill jag tillägga
-
Det är alltså en vägreggad maskin du har?
-
Enda strypningen de tog bort på min 1000 var plastbiten i gasen. Enl min åf så finns det ingen annan.
-
Enda strypningen de tog bort på min 1000 var plastbiten i gasen. Enl min åf så finns det ingen annan.
Det skulle alltså ge från 20 till 89 hk??? 20 Hk är väl max för vägreggat efter vad jag erfar?
Visst kan man strypa gasen, men det ger väl ingen skillnad på vilka hk det finns i motorn. Eller är jag ute på hal is nu kanske?
-
Man kan bara gasa 10-15% strypt.
-
Det skulle alltså ge från 20 till 89 hk??? 20 Hk är väl max för vägreggat efter vad jag erfar?
Visst kan man strypa gasen, men det ger väl ingen skillnad på vilka hk det finns i motorn. Eller är jag ute på hal is nu kanske?
Om man inte kan gasa fullt, så nyttjar man heller inte det antal kusar som finns tillgängliga. Så om man bänkar maskinen så kommer den att visa färre hästar. Det går ju också att begränsa via mjukvara men på 1000 så är ( i alla fall min) det bara plastbiten i gasen.
-
Gillar polaris mer och mer, verkar Skit enkelt att avstrypa ifall det bara är en plastgrunka som skall bort.. :-P
-
Enkelt! Vill man ha en ostrypt maskin, köp en terrängreggad!
-
Gillar polaris mer och mer, verkar Skit enkelt att avstrypa ifall det bara är en plastgrunka som skall bort.. :-P
Spelar väl ingen roll när handlarn tar bort strypningen i vilket fall.
-
Spelar väl ingen roll när handlarn tar bort strypningen i vilket fall.
Haha! Får dom verkligen göra så?? :hmmm:
-
Enkelt! Vill man ha en ostrypt maskin, köp en terrängreggad!
Fast om jag nu åker från Stöpafors och vill till sunne och köpa en glass, sen tar mig en sväng hem till dig på kaffe, så känns det bättre att ha en vägreggad än att köra terrängreggad på 45:an.
-
Fast om jag nu åker från Stöpafors och vill till sunne och köpa en glass, sen tar mig en sväng hem till dig på kaffe, så känns det bättre att ha en vägreggad än att köra terrängreggad på 45:an.
Kör du en vägreggad maskin som är ostrypt så åker du dit lika väl. Om det sedan känns bättre är en annan femma ()p
Kaffe är du välkommen på oavsett :-)
-
Det är större risk att bli stannad på en terrängreggad än en vägreggad
-
Kör du en vägreggad maskin som är ostrypt så åker du dit lika väl.
Hur bevisar polisen att den är ostrypt?
-
Hur bevisar polisen att den är ostrypt?
Dom provkör den, och när dom kommer tillbaka med ett stort flin på läpparna för att dom insåg att den är snabbare än en renegade, så blir det ombesiktning.. :-P
-
Hur bevisar polisen att den är ostrypt?
Hur bevisar polisen att du kör en trimmad moped?
-
Det är större risk att bli stannad på en terrängreggad än en vägreggad
Har jag skyltarna på så lär dom inte märka någon skillnad innan dom slår i datorn.
-
Har jag skyltarna på så lär dom inte märka någon skillnad innan dom slår i datorn.
Precis de jag menade, dom kollar datorn.
Hmm, denna sak får inte vara på vägen eller allt ser bra ut, vi åker vidare.
De flesta terrängreggade vad jag vet har inte plåten bak heller.
-
Fast jag har inte hört att en enda här på forumet "åkt dit" för att dom kör ostrypt.
Moped får ju bara gå 30 och går den 60 så är det ju rätt självklart att den är trimmad
-
Ligger väl nån film på någon snubbe som blir stannad men mer händer väl inte har jag för mig, annars vet nog hydro de.
-
Har jag skyltarna på så lär dom inte märka någon skillnad innan dom slår i datorn.
Såvida du inte glömt att sätta på blinkers ;)
-
Har jag skyltarna på så lär dom inte märka någon skillnad innan dom slår i datorn.
Underliga tankar från dig som vanligt.
En trafikpolis ser skillnad på en terrängreggad och vägreggad snabbt.
Plåten avslöjar.
Och ja det är stor skillnad på hur dom får framföras efter väg och det vet nog alla vid det här laget.
-
man får ta och lära sig att köra ner i diket om snuten kommer eller bara dra in i skogen blir nog ganska svårt för polisen att följa efter då
-
Underliga tankar från dig som vanligt.
En trafikpolis ser skillnad på en terrängreggad och vägreggad snabbt.
Plåten avslöjar.
Och ja det är stor skillnad på hur dom får framföras efter väg och det vet nog alla vid det här laget.
Underliga tankar? Hur tänkte du nu?
Du verkar tro att alla poliser i landet är pålästa om detta, men det är dom absolut inte.
Här ute på vischan så vet dom knappt skillnad på en klass 1 och klass 2 moppe.
Än mindre vet dom skillnad mellan väg och terrängreggade hjulingar.
Nu skall jag inte bidraga mer till att denna tråden gått OT.
-
Moped får ju bara gå 30 och går den 60 så är det ju rätt självklart att den är trimmad
Åfan, när kom den lagen?
Varför blev det en diskussion om väg- eller terrängreggat? TS ville ju bara veta hur man får bort strypningen, han frågade väl inte om juridiska konsekvenser?
-
Varför blev det en diskussion om väg- eller terrängreggat? TS ville ju bara veta hur man får bort strypningen, han frågade väl inte om juridiska konsekvenser?
Gå tillbaka och kolla så får du se när det hände
-
Ja den är vägreggad,kan det vara så att det behövs en inkörningsperiod
Mitt förnuft säger mig att det borde vara så men men
Vad är eran toppfart på 1000 ?
Det här plockade jag bort ifrån avgassystemet,
-
Ja den är vägreggad,kan det vara så att det behövs en inkörningsperiod
Mitt förnuft säger mig att det borde vara så men men
Vad är eran toppfart på 1000 ?
Det här plockade jag bort ifrån avgassystemet,
Det där är gnistskydd. bra att ha i så man inte startar skogsbränder.
-
Bra handlare jag har, där sitter en strypning (gasen) där sitter den andra (gnistskyddet)
och så brukar det sitta i insuget men det är olika på olika modeller.
Gött efterbliven man känner sig ;D
Ingen liten handlare heller
-
Enda strypningen de tog bort på min 1000 var plastbiten i gasen. Enl min åf så finns det ingen annan.
Detta.
-
Hej!
Jag är helt ny på forumet. Jag har börjat snegla lite mot en scrambler 1000 till nästa år. Det kommer det bli en vägreggad maskin och då givetvis bort med alla strypningar. Som jag uppfattar det är det bara plasten vid gasen som är strypningen? Jag kollade med en ÅF och han menar att strypningen sitter vid insuget!! Har dom koll på prylarna eller?
Gör det så kallade gnistskyddet något effekt mässigt?
Vad är det som gäller?
-
Den samlade expertisen här säger väl att det bara är plast grunkan som skall bort.
Gnistskyddet är väldigt bra att ha när man är i skogen eller högt gräs och kör, kan ju råka starta skogsbrand annars. :-(
-
Den samlade expertisen här säger väl att det bara är plast grunkan som skall bort.
Gnistskyddet är väldigt bra att ha när man är i skogen eller högt gräs och kör, kan ju råka starta skogsbrand annars. :-(
Hade problem med att min 850 scrambler dog och stannade ibland å gaspådrag. Detta försvann när gnistskyddet avlägsnades. Gnistskydd är lag i usa, men inte i sverige vad jag erfar. Kör man i torr mark är det nog bra, men risken att det ta ta eld av det är liten.
-
Hade problem med att min 850 scrambler dog och stannade ibland å gaspådrag. Detta försvann när gnistskyddet avlägsnades. Gnistskydd är lag i usa, men inte i sverige vad jag erfar. Kör man i torr mark är det nog bra, men risken att det ta ta eld av det är liten.
Ok, haha är du vaken? Trodde att jag var den enda nattsuddaren här. ()p