ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Tommy_76 skrivet 22 oktober 2006 kl. 19:05:29
-
Har äntligen lyckats komma upp i, enligt ÅF lovad hastighet: 114
Men lite fix har det blivit:
* 140 munstycke
* Borrat lock t. luftburken
* Landsvägsdäck (Det som gjorde största skillnaden!)
* Trimdämpare (Lite fixad, den med)
http://quick.imgfree.net/127082
har även lackat framkåpan
ska lägga ned lite mer jobb på den i vinter
http://quick.imgfree.net/127083
-
Vad är det för trimdämpare? Hemmagjord eller?
-
nope, eller ja.
Det är SMC:s trimdämp som går att köpa, men det var inget "skönt" ljud i den så jag fixade ett större utblås. Dock inte lika stort som slutröret men visst ser det bra ut. Så nu låter den ganska bra. Sen är den lackad med biltemas 600C* silver färg..
Original
http://www.atvhuset.se/Shop/Index.php?ArtId=cbw000
-
Har äntligen lyckats komma upp i, enligt ÅF, hastighet: 114
Men lite fix har det blivit:
* 140 munstycke
* Borrat lock t. luftburken
* Landsvägsdäck (Det som gjorde största skillnaden!)
* Trimdämpare (Lite fixad, den med)
Vad gjorde dämparen på farten?
-
114kmh inte mer !
Vi testade min barossa 250 etfer 50mila servicen och fick upp den i 115kmh och det är med 38kuggars drev allt annat orginal.
-
114kmh inte mer !
Vi testade min barossa 250 etfer 50mila servicen och fick upp den i 115kmh och det är med 38kuggars drev allt annat orginal.
Är det mätt med GPS, eller med den egna mätaren?
-
dåligt, jag har varit uppe i 160 med min smc 300............på släpkärra :lol:
-
du skrev att landsvägs däcken gjorde största skillnaden, jag har duro terängdäck och jag tycker min är slö för at vara större munstycke, krieger helsystem och uppborrad luftburk, jag kör inte ifrån en kompis trots att han åker original, dock så har han original landsvägsdäck....
Kan det bero på detta???
Mvh Pär
Min Höjda och förlängdaq SMC Cbw -05 http://quick.imgfree.net/127114
-
du skrev att landsvägs däcken gjorde största skillnaden, jag har duro terängdäck och jag tycker min är slö för at vara större munstycke, krieger helsystem och uppborrad luftburk, jag kör inte ifrån en kompis trots att han åker original, dock så har han original landsvägsdäck....
Kan det bero på detta???
Mvh Pär
Min SMC Cbw -05 http://quick.imgfree.net/127114
Crossdäck drar nog ner topphastigheten iallfall 5km/h :!:
-
Har ni mätt med GPS??
-
Ska dreva på fredag till ett 38, nån som gjort det & märkt nån skillnad
gällande motorvarv vid 80-90km?
-
Ska dreva på fredag till ett 38, nån som gjort det & märkt nån skillnad
gällande motorvarv vid 80-90km?
Motorvarvet sjunker lite, men är maskinen lite trimmad föredrar jag 36-drev.
-
?
-
?
-
ska iaf testa 38 drevet, (det ligger i garaget)
Men med ett 36 drev finns det styrka kvar då, man vill ju ut i skog och mark å köra. Det lär väll bli en del slirande på kopplingen om maskinen inte har styrkan som krävs vid låga varv vid tex stockar och annat skit... :wink:
-
Ja det är sant, skall du köra sakta i terräng är ju inte drevning att föredra då kopplingen får ta stryk.
-
jag har 32 drev men som ni kan se på min så har jag ganska små bakhjul och därför är det perfekt tycker jag, med 40 drev so jag hade innan så var det 2-3 An som jag använda och fick växla hela tiden, nu har jag 2:an i mer eller mindre hela tiden på crossbanan och i gropen...
Kolla mina bakdäck, jag tror de är bra mycket lägre än original
-
Det är ju kul att köra i kraftledningsgator mm.
Lite trial stuk på åkningen...
Så man vill ju ha lite "mos" vid låga varv. Får se på fredag hur de blir
med 38 bak. Hoppas bara att det inte spöregnar som det gjort nu i snart 5 dagar :x
Hade ju f*n lera i kallingarna i lördags...
-
Har ni mätt med GPS??
Gjorde det idag... Hastighetsmätare= 100km/t, Gps=82km/t. 8O (Barossa 250 -04)
Toppfarten kollade jag inte men mätären ha bottnat förr= 125km/t och verkliga farten kan då vara ca. 105km/t.
Vill bara säga att lita inte för mycket på orginal hastighetsmätare. :oops:
-
Nej speciellt inte om man har drevat, eller annan hjuldiameter. Min visar 80 på mätaren när man kör 89 enligt gps:en. Har varit uppe i lite över 90 på mätaren och då är det ju lite över 100 verklig fart.
Konstigt att det ska behövas moddas på 300:an för att den ska bli snabbare än 250:n! ;)
-
Nej speciellt inte om man har drevat, eller annan hjuldiameter. Min visar 80 på mätaren när man kör 89 enligt gps:en. Har varit uppe i lite över 90 på mätaren och då är det ju lite över 100 verklig fart.
Konstigt att det ska behövas moddas på 300:an för att den ska bli snabbare än 250:n! ;)
:idea: En 300:a är alltid snabbare än en 250 med "samma" trimgrad...