ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: ZebuZa skrivet 30 augusti 2014 kl. 17:07:11
-
Tjenare har en fundering om EPIs variator kit. Verkar ju finns ett som heter utility och ett som heter sport utility (stavning?) Blir inte riktigt klok vilket man ska ha?
Körningen är väl mest snöröjning och skogsarbete med timmer vagn, men även lite lek och grusvägs åka men mestadels arbete.
Maskinen är en polaris efi 500 -07 med 25" däck, funderar på 27" efter variatorkitet
-
Varför kitta om den medans du har originalhjulen? dom är väl väldigt snälla att köra original :)
Med 27" förstår jag ju dock.
Utility= arbets.
Sport utility= arbetslek...?
Jag gör som vanligt, rekommenderar QSC som gör säkert 97% av köparna nöjd iaf. Hade jag behövt ett kit hade det kommit från dom.
Skriv till "RVS Performance" på facebook. Han är deras bäst fungerande ÅF. Väldigt trevlig och håller vad han lovar. QSC bygger ihop ett kit med fjäädrar och vikter efter vilken typ av körning man gör...
Annars förklarar ju EPI här: http://www.epiperformance.com/sportsman-4/
Utan större däck har du nog föga att vinna med ett kit om du inte kör väldigt extremt tror jag.
-
Jag kör med Sport utility och 28" mudbug på min 800a.
Nöjd med kittet, den växlar mycke bra och blev betydligt rappare.
Skall du ploga så byt inte fjädern till inslagsvarvet, då den blir lite väl hetsig för smygkörning.
-
Okej då kanske man ska satsa på ett utility kit, smyg åkning är ju bra när man plogar :) ska även kolla med rvs performance vad de blir och kosta :)