ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: Johannes rydberg skrivet 29 augusti 2014 kl. 10:33:34
-
Har en access 450 som har 147.5 i main munstycke och enligt manual bör en fullständig avstrypt maskin ha ca 165
Hur som helst står det i manualen på dial a jet att main munstycket skall vara mindre än helt avstrypt då dial jet fyller på där det behövs. Men jag märker ingen skillnad mot innan jag montera dial a jet.
Samma toppfart på ca 115 kmh gps fart
Man tycker ju att det borde göra nånting i skillnad. Det är ju ganska litet main munstycke i.
Har nån nåt förslag ?
Sitter rullgas på och strypningar borta i avgas
All avgas rening är kvar
Hål upptagna i luft burk
Dom flesta brukar få en toppfart på ca 130 kmh gps fart med 450-500 cc quad avstrypt . Dom flesta kör med 160 main munstycke minst.
-
Vred upp skiten 2 snäpp över mittenläget. Och vred fullt på accessen uppför en grus backe som jag alltid drar på fullt uppför sista innan jag kommer hem.
Shit vad vild den blev .. :) den bara mata järnet och spann hejdlöst uppför bara skicka i växel efter växel . Hann inte testa mer men den kändes brutalare helt klart. :)
Skall testa mer imon och byta till 15 drev . Skall nå 130kmh
-
Men man skulle vilja se in action på dial a jet .
konceptet känns lite skumt