ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: skogsbonne skrivet 28 juli 2014 kl. 23:32:44
-
Någon som vet vart man kan inhandla ett drivpaket?
Sökt runt men inte hittat något
15/36
-
Har du ringt närmsta Polarisåterförsäljare eller har du bara letat färdiga kit på internetsidor?
Löffler har ju i vanlig ordning om man nu vill köpa online:
http://www.loeffler-quads.de/index.php/cat/c672_Verschlei-t--OUTLAW-500-IRS.html
-
Alltid billigare utanför sverige så letade på iv sidor men glömde ju löffler....
Åf säljer väl bara org?
-
15 drevet var för 07 och framåt men det har väl ingen betydelse?
Hitta dock inget 36
-
Ebay har ju, leta mer specifikt får ni dock göra själva, eller kontakta nån av säljarna för andra tandantal.
http://www.ebay.de/itm/Kettensatz-Polaris-Outlaw-500-IRS-ab-2007-verstarkt-/271552637429?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f39cc69f5
(drivpaket på tyska = kettensatz)
-
Främre drevet är samma som till Honda XR 650. Kedjan har jag för mig att den finns på biltema. :)
-
http://www.ebay.de/itm/Kettensatz-Polaris-Outlaw-500-bis-2006-fur-hohere-Endgeschwindigkeit-Z-15-38-/281389124624?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4184194c10
Det närmsta jag kom var detta, blir väl lite högre toppfart
Biltema kedja känns sådär :-\
-
Vet inte hur biltemas mindre kedjor håller men deras mc kedja funkar på turbo matade suzuki hayabusas iaf. Finns några på sporthoj som kör med dom.
-
Är det inte jävligt bökigt att byta drev på en outlaw?
-
Bak är nog lite pill...
En kedja på en Busa lever ett lite annat liv än på en quad med enstånka, men jag körde Biltemakedja på Raptorn och det funkade... men annars finns ju kedjor mer eller mindre överallt, och garanterat på samma ställe som har drev.
-
Bak är nog lite pill...
En kedja på en Busa lever ett lite annat liv än på en quad med enstånka, men jag körde Biltemakedja på Raptorn och det funkade... men annars finns ju kedjor mer eller mindre överallt, och garanterat på samma ställe som har drev.
Just det.. Glömde att stånkor inte är så snäll mot drivpaket.
-
När man har stånka på mc så har man gummidämpare mellan drev och hjul, men det har jag aldrig sett på en quad, så där har vi alltså ytterligare en aspekt.
En quad är ju tänkt att gå på mjuka underlag och då absorberar ju det rycken, men lv-reggade maskiner går ofta på hårda underlag och detta minskar ofta livslängden rätt drastiskt på kedjan.
-
Aha.. Okej, alltid roligt att lära sig något nytt :-)
-
eller så får det bli nytt fram drev bara, bör man byta kedjan då också?
-
Man brukar byta hela drivpaket på hojar iaf.
Pga det slits ut ännu fortare om du bara byter ett drev tex.
-
det jag misstänkte, får väl meka lite när bak drev ska på
-
Ska du ha den som cross/enduro mer än landsväg så dreva inte upp den. Bättre att dreva ned då den iallafall i mitt tycke har nog hög toppfart original (ca 120km/h).
-
min går aldrig 120 och den är original, går nog inte ens 100 med hemlängtan
-
eller så får det bli nytt fram drev bara, bör man byta kedjan då också?
Normalt sett byter man drivpaket och/eller drev pga slitage.
Och hur slitna dina grejer är kan vi ju tyvärr inte veta...
Men generellt byter man inte (fram-)drev utan att byte kedja och tvärtom, eftersom ifall något är slitet så sliter det ner även den nya delen.
-
Ser rätt bra ut men vill slippa ligga och varva, predatorn kör på 3 :an när jag ligger på 5: an...
-
100?? Nu mätte jag ju inte med GPS utan med original mätare men i 100 så accelererade den då för fullt. Gjorde lätt 120 mätarfart. Kommer inte ihåg hur många tänder bakdrevet hade men fram var 14 original och med 15 så gjorde den knappt 130. Jag hade alla strypningar borta, KN filter, ombestyckad och småputs här och där. Gick bra och det finns en tråd någonstans här om det. :)
-
För ni pratar ju om samma motor?
Eller inte.
-
Ja jag hade en -07as Polaris Outlaw 500. Ska väl vara likadan motor? ???
-
Bör väl vara lika?
Passar det med 16t eller blir det för stort?
-
16 går att få på , men man får putsa lite i blocket. Vidare så 16 dreven som säljs e inte " original " så att säga utan Honda varianter . Det ja köpte på eBay , 16 t till polaris , va lite för tjockt, men det fixade ja med vinkelkapen. Slipade ner " Bullen" bara. Kompisen köpte från nån firma i Spanien/ Portugal tror ja , hans passade volt on.
-
får bli 15 då, någon som hittar mindre drev än 38t?
-
Det KAN gå med lite slipning i motorkåpan och case saver 'n. Kör på 15T om du vill dreva upp så blir det enklare. Gör ca 5 km/h.
16T finns http://www.loeffler-quads.de/product_info.php/info/p3600_Ritzel-Z16-vorne-f--Quad-Polaris-Predator.html
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=23363.msg204159#msg204159
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=28719.msg258981#msg258981
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=28719.msg259307#msg259307
-
insåg idag att det blir ett jäkla pill att få av bakdrev, dreven är fräscha då jag får nog låta det gå sakta :cry:
-
Det går ju att lägga på 22:or som driv också.... bättre grepp/markfrigång får du på köpet.
()p