ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: swetruck skrivet 23 juli 2014 kl. 22:57:10
-
Nått särskilt man ska tänka på nu när ja ska besikta min Cf-moto X7 2010årsmodell för första gången om ett par veckor ? Har tystat ner avgassystemet så ja tror det går igenom och monterat på orginaldäcken . Nått mer o tänka på mer än o kolla alla lampor o tuta osv ?
-
Ta bort dragkula om du har det och ta med en varningstriangel.
-
Var det inte du som hade lyckats regga om till terräng?
Virrig..... Nån cf var det väl har jag för mig.
Nåja, inför bes kan man ju skruva in stoppen till tumgasen en bit, bara för att vara säker...
Dom kollar lysen, glapp i leder och bromsarna. Och det som vespa sa.
-
Reflexer bak?
Fick anmärkning på det under min andra besiktning. Men inte första :).
-
Självhäftande röd reflex från biltema, klistras där skattekvittot satt förr på regskylten. Räcker alldeles utmärkt. Kostar väl 12 kronor.
-
Jodå stämmer att ja nästan typat om den som terräng men ångrade mig , så nu är det dags för besiktning :lol: Dragkrok tar ja bort och reflexer sitter det två röda på mig original bakåt så , frågan är vad dom säger om det rostfria systemet som sitter där nu ?? har sat i en insats så den är riktigt tyst tycker jag men man vet aldrig !
-
Skriv en tråd om hur du gick tillväga för att ändra reggform ()p
-
Gällande CF Moto finns möjlighet att registreringsbesikta en vägregistrerad till terräng,tyvärr inte åt motsatt håll.
Typintyg finns att tillgå genom någon återförsäljare.
Om en vägregistrerad typats till terräng finns möjlighet att typa den tillbaka till väg pga att då har transportstyrelsen coc intyget i sitt system så går det att be dom skicka en vidimerad kopia som underlag.
-
Jag mailade Transportstyrelsen ang. omtypning från väg till terräng. Det som krävs är ett CE-intyg och en registeringsbesiktning på Bilprovningen. Vad kan det kosta? Är det lönsamt (billigare försäkring eller så)?
-
Jag mailade Transportstyrelsen ang. omtypning från väg till terräng. Det som krävs är ett CE-intyg och en registeringsbesiktning på Bilprovningen. Vad kan det kosta? Är det lönsamt (billigare försäkring eller så)?
På min CF500 skilde det ett par hundralappar per år i försäkring sen vägskatt såklart på ett par hundringar, men tycker inte det är värt det
eftersom jag vill kunna köra väg, andrahandsvärdet försämras osv. vill man inte besikta den eller åka på vägen kan man ställa av den istället, så jag såg inga direkta fördelar med att ta en terrängreggad istället för väg.