ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Thestaar skrivet 20 juli 2014 kl. 19:30:20
-
Tjena!!
Jag undrar främst om storleken på dessa maskiner, är Dinlin mindre än Accessen, jag har fått den uppfattningen när jag sett bilder, tror inte det finns nån återförsäljare här nere i Skåne så man kan åka o kolla. Iallafall så tycker jag denna verkar mest intressant http://www.blocket.se/malmo/Dinli_450_i_fint_skick_54862961.htm?ca=23_10&w=1
Är det nån som vet något om denna?
Tackar!
-
http://www.blocket.se/hoor/Fyrhjuling_Access_450_54809738.htm?ca=23_10&w=1&last=1
Denna tycker jag är klart snyggare, men bara gått 150 mil, känns som att massa grejer kommer behöva bytas inom en snar framtid, eller?
-
Båda maskinerna är nog lika stora, däremot är accessen mer väginspirerad, den är lägre osv.. Det är samma motorer i dem.
Har en maskin bara gått 150mil så är den ju ny, vad skall bytas på en ny maskin?
-
Det är två olika motorer samt att det går lättare att få tag i reservdelar till accessen.
-
Access och dinli har inte samma motor.
Access har hyosung motor.
Access är en stor quad som har en körställning liknande motorcyklar. Man sitter mer i den typ.
Dinli har väl lite problem med reservdel s försörjning p.g.a konkurs/ rekonstruktion
Körställning en på dinli ser mer ut som man omfamnar motorn :)
Tycker accessen har hög detalj kvalite finish och är snygg. Rymmer mer bränsle än många andra tankmätare låsbart tanklock m.m känns mer väginspererad som nämns. Går väldigt bra hyosung motorn har rejält klös över hela registret och är rå i känslan. Motorn vill mer än vad man normalt brukar hojen till känns det som ibland. Iaf i mitt fall
Slangar och slang klämmer är av kass kvalité så byt dessa framförallt kylslangarna och slang klämmorna.
Är väldigt nöjd över min access fastän jag har haft mkt otur så tycker jag den är enkel att greja med och går bra . Och jag är 186 cm lång 90kg så en stor quad passar mej perfa. :)
Sadeln är lång och rymmer 2 rätt bra oxå.
-
150 mil är ingenting. Knappt inkörd. Men det skall servas på godkänd verstad för behålla ev garantier vid 150 mil om jag inte minns fel.
Jag brydde mej inte om det. Min har gått nästan lika mkt.
Att serva den själv är enkelt. Byta stift får man lossa framkåpan och tank vilket är lätt men ändå trögt bara för byta stift.
-
Jag hade valt access en av dessa 2 du väljer mellan.
()p
-
Storleks mässigt kan man jämföra yttermåtten mellan olika maskinerna det hittar du lätt vid lite googling
Tror access har 1850mm lång och 1205mm bred väger modiga 225kg
-
Hej. Både dinli och access har två olika modeller av 450, crossmodell och vägmodell.
Access SM är väl vägmodellen som är låg med streetdäck.
Dinli ss/dirt är cross och dinli street är vägmod som är bredare axel bak oc bredare länkarmar 132cm bred är den.
I garaget hemma står en dinli och en access båda street mod årsm 12,
Access nackdelar är, bakhjulslager 300 mil, kamaxel 150 mil. Drivpaket/kedja drev 300 mil på just denna sen är ju startdreven en känd felkälla på dessa.
Dinlins 1650 mil i skrivande stund är felen tex bakaxellager, kopplingswire gaswire och bromsbelägg. Sen fuckade jag med bränslet så den gick för snålt så en ventil brände.
Dessa maskiner tycker jag du ska provköra och känna klämma på och bestämma själv. Jag gillar båda.
-
Skönt att det hoppa in lite folk som kan :)
-
Tack för alla hjälpsamma svar, valet blev inte lättare, haha men är riktigt sugen på accessen, vad är det som ska göras på en 150 mils service? Och hur ofta ska man serva dessa maskiner?
-
Shit . Vad hände med kamaxeln ? Min såg jätte fin ut och min har gått 150mil ? Har aldrig läst nånstans om kamaxel problem på hyosung motorerna .
Det bara forsar olja ut över dom när jag drog på starten utan kam kåpa.
-
Imorgon ska jag åka och titta på accessen, vad är det som ska göras på 150mils servicen och vad är det för olja som ska i?
Är det lugnt om man kör 10-20 mil över innan man servar den?
-
Blev en Access 450 -10 med 150 mil på mätaren, lite småpill ska göras som service och spänna parkeringsbromsen m.m.
Någon som vet varför tomgångången är väldigt hög vid kall motor?
-
Automatchoke kanske?
-
nä det är faktiskt manuell choke :)
-
Dra inte ut choken så långt då ()p
Det är ju en smula sommar nu och rätt varmt. Kanske behövs mer varv på vintern.
-
Men det är även fast jag har tryckt in choken ;)
-
Skumt....
Men helt bra när den är varm?
Kolla att choken går tillbaks riktigt, att den inte kärvar lite och hoppar tillbaks det sista av sig själv sen när du börjar köra.
Hur stor skillnad i varv?
-
Ja sen efter man kört så är tomgången bra, igår kväll låg den på 5000 varv på kall motor tomgång.
Tack, ska kolla det!
-
Det lät ju grymt högt!
Kanske drar tjuvluft någonstans? Något som sväller med värmen och tätar sen.
-
Idag när jag starta så sket jag i choken och tomgången var skitbra :)
-
Shit . Vad hände med kamaxeln ? Min såg jätte fin ut och min har gått 150mil ? Har aldrig läst nånstans om kamaxel problem på hyosung motorerna .
Det bara forsar olja ut över dom när jag drog på starten utan kam kåpa.
Tydligen någon miss i härdningen av kammen så den blev inte långlivad. Garantin täckte allt så det löstes smidigt.
-
Har nu tagit reda på varför tomgången har varit hög ibland, chokevajern har jag envisats med att putta in under kåpan, då har det blivit spänning på den :)
-
Grattis till köpet. . :) spänna handbromsen är jätte lätt. Jag brukar skruva in bulten längst ut på bak oket den som sitter utstickande på oket inåt mot svingen.