ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: ATVeeler skrivet 10 juli 2014 kl. 13:46:10
-
Har en Loncin 300, har länge redan funderat på finessen med alla vacumklockor och burkar på maskinen. Idag nr jag tog en närmare titt på dem såg jag att de flesta slangar var brutna och lösa. Detta har inte inverkat på motorgången på något sätt så bort med skiten tnkte jag.
Slangarna gick från avgaskröken via en burk till en annan och därifrån med smalare slang till förgasarinsuget. Plockade bort skiten och förtillfället länkade ihop kvarblivande ändor.
Detta resulterade med bättre motorgång och tomgång, bättre acceleration och ökad topphastighet ca 5-7kmh. Så man undrar vad de har haft för nytta, något med katalysatorn kanske? Den är oxo bortplockad.
Luftburken blev utbytt mot ett simplare luftfilter som nu är fast direkt på förgasaren.
-
Bilderna blev lite små så här ser man bättre vad som plockades bort. Vakumburkar skall ju vara envägs här jag för mig. På mina gick det att blåsa/suga igenom vid alla kopplingar :hmmm:
NÅGON SOM VET VAD DESSA ÄR/VAR TILL FÖR!? För nu fungerer quadden bättre..
-
Samma skit satt på min Cf, det är ett kinesiskt försök till avgasrening genom att återleda avgaser till luftburken.
Rätta mig om jag har fel.