ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Teknikforum => Ämnet startat av: Johannes rydberg skrivet 4 juli 2014 kl. 09:59:07
-
Har satt på dial a jet på min access 450. Och med den ska man ha lite mindre huvud munstycke än vad som normalt krävs för att dial jet skall fungera bra.
Dial jet fyller på där det behövs .
Men om jag skulle hälla i e85 i tanken skulle dial jet fylla på 35% mer och kompensera ?
-
Mitt spontana svar är nej, jag vettefan hur dialjet fungerar och i mina ögon är det lurendrejeri... Men om han är inställd på att kompensera för soppa så lär han inte veta när det är sprit i.....?
Men om den mekaniska/pneumatiska styrningen förstår det så är det bara o tanka...
-
Eftersom vi har en daj-åf här på forumet bör väl de kunna svara?
Deras egna tavla hittar du på http://www.atvforum.se/Forum/index.php?board=139.0
Lägg en korsreferens till denna tråd där inne.
Om det är som cARLBOM säger att det är lurendrejeri bör ju en forumsponsor kunna svara för sina prylar. ()p
-
Det jag märker skillnad är väl bättre drag på höga varv och jag kan ligga länge utan att det bluddrar. Men nu ligger man inte så länge på fullt ifs. Toppfarten är något bättre men bara typ 5kmh
Men vi får se hur stiftet ser ut sen .
Men det verkar funka. Inte direkt jätte skillnad. Men min gick bara snålt på högvarv innan.
-
Skulle tro att man troligen får ha avstrypnings munstycke på och sen daj på max och e85. Jag har ju 147 strypnings munstycke i nu.
-
Har själv e85 bil och den går märkbart bättre med e85 i tanken mot b95 som den oxå går på.
Men vette sjutton om det gör så mkt på fyrhjulingen.
När jag googlat så ska det gå att köra på e85 och daj