ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: muran skrivet 29 april 2014 kl. 16:59:07
-
Är det nån som har monterat nått snorkel kitt på cf 800an?
-
Jag har.
-
Är du nöjd med dom, var det krångligt att montera,har du några goa bilder på dom?
-
inte så jävligt att montera... men original variatorluft in måste sågas av för att kunna få bort den...
-
inte så jävligt att montera... men original variatorluft in måste sågas av för att kunna få bort den...
Mkt snygg ()p
Det lutar åt att beställa ett kitt tror jag
-
Mkt snygg ()p
Det lutar åt att beställa ett kitt tror jag
gör det, blir skit snyggt ()p
-
Mkt snygg ()p
Det lutar åt att beställa ett kitt tror jag
gör det, blir skit snyggt ()p
Är det bara utseendet som gäller eller ska det badas med maskinen också?
Hur gillar cf800 vatten? Eller lera...
-
Är det bara utseendet som gäller eller ska det badas med maskinen också?
Hur gillar cf800 vatten? Eller lera...
har fattat som de funkar bra...
dock läcker ohvafan´s packning för variator kåpan :lol:
-
Är det enbart utseende, är det väl bättre å handla avloppsrör och limma på utanpå bara.. :P
-
Sätt på snorklar om ni ska ut på lite djupare åkning, sänkte min x8a 2 gånger och det är jobbigt att byta ölja..
Men som sagt är det bara för syns skull så limma på ett par krökar på kåpan bara..
-
Sätt på snorklar om ni ska ut på lite djupare åkning, sänkte min x8a 2 gånger och det är jobbigt att byta ölja..
Men som sagt är det bara för syns skull så limma på ett par krökar på kåpan bara..
Att byta olja är inte jobbigt.. Det dryga är att rengöra luftfilter, förgasare o variatorn...
-
Att bada innebär ju att man utsätter alla punkter för vatten. Diffar tex!
Alla maskiner är olika bra på att bada. Hade bara polaris varit garanterat tät hade dom varit kanon :) nu är det lite si och så med det...
Men en x8 lär ju sjunka som en sten? Köp snorkelkit. Fränt!
-
Nu tänker jag inte bara på utseendet utan även som lite extra säkerhet. Jag har inte tänkt att sänka min så extremt men det är lätt att det skvalpar över vatten där det inte ska vara :lol:
-
Går det inte bara att höja dom upp under podden där fram? Stealthsnorkling tror jag can-am folket kallar det.
Jag tycker det är rätt fult med snorklar, låter mer illa också.
-
Ohvafan körde framför mig i sjön så de slog upp en våg rätt över hela motorhuven så att säga :lol:
-
Vad exakt är det som kopplas in i det här kittet som finns färdigt att köpa?
-
tre snorklar; luft till motorn, luft in till variatorn och luft ut från variatorn.
-
Ingen inkoppling av avluftningen till diffarna?
-
jodå och till bensintanken också..
-
Jag kör med snorklar på min X8 med, funkar väldigt bra måste ja säga
-
Håller på o bygga mitt egna jag :)
-
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt ett snorkel kit. Hoppas bara att det inte är för jävla krångligt att sätta dit.
-
Vart beställer man? Finns de till 550n med? E ju i stort sett samma som 800 fast mindre motor
-
Kolla med Litooffroad,där beställde jag mina innan jag drog tillbaka beställningen och bytte maskin istället
-
Återupplivar tråden då jag har en fråga. Hur dras utgående luft från variatorn fram till podden? Måste man ta bort nå'n skyddsplåt från avgassystemet, för att få plats med röret innanför höger plastkåpa? Anledningen till att jag frågar är för att min 800 -15 redan har snorkel original för luftboxen draget in i podden, inluften till variatorn tas just under podden och diffarnas avluftning är uppdragna högt. Variatorluft ut är den lägsta, precis bakom motorn under dynan, men jag skulle vilja dra fram den upp bakom luftboxen eller längre fram. Har nå'n bilder från monteringen?
-
Ska du verkligen dränka din maskin så totalt att en snorkel behövs? :hmmm:
-
Snorkel är en billig försäkring ifall man skulle råka dränka den oxå. Vatten i motorn kan bli dyrt..
-
Absolut, men motorn är som sagt redan snorklad från fabrik på årsmodell 14 och uppåt, annars hade jag köpt hela snorkelpaketet. Motorn tar in luften högst upp i instrument-podden och så djupt har jag inte tänkt dränka maskinen. Däremot hade det varit trevligt att kunna köra ner i en sjö åtminstone lite djupare än hjulen är höga och få bort den värsta leran efter en lek-styrning utan att dränka variatorerna och remmen. Alltså, hur är variatorluft ut dragen från själva utgången och fram förbi bakre cylindern med snorkelkittet som visas tidigare i tråden? =)
-
Nån som kommit fram till hur variatorluften ut dras..?